Itt az új Volvo V60, kétféle hibrid hajtással
Megérkezett a Volvo V60 új generációja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Volvo egyik húzómodelljének új generációjával bÅ‘vül a svédek kÃnálata. Az új V60 a már jól ismert hajtásokkal érkezik, ám a plug-in hibrid két változatban lesz elérhetÅ‘.
A Volvo modellkÃnálata lassan, de biztosan frissül, és nem csak ráncfelvarrásokkal. Most egyik húzómodelljük új generációját ismerhetjük meg, az új V60 pedig változtatott hibrid hajtáslánccal érkezik. KülsÅ‘re közelebb áll az XC60-hoz, mint a jelenlegi dizájnirányzatot bemutató S90/V90 pároshoz, mégis vannak egyedi részletek. Az elsÅ‘, akár LED-es fényszórók nappali menetfényei benyúlnak a hűtÅ‘rács felé, de nem érik el azt, valamint az oldalán sincs végighúzódó határozott övvonal, hanem az XC60-hoz hasonlóan hullámoznak a lemezek.
Bent minden a már jól megszokott rendszer szerint készült el, és az már most látható, hogy a legutóbbi V40 CC tesztautóban látott bÅ‘r-szövet kombináció is kérhetÅ‘ lesz hozzá. Az új V60 igazán érdekes részletei viszont a hajtáskombinációk, a jól megszokott T5 és T6 benzinmotorok, D4 és D5 dÃzelek mellett elérhetÅ‘ lesz a T8-as hibrid hajtáslánccal is. A bitang erÅ‘s rendszer erejét egy csöppet visszafojtották, a turbós és kompresszoros benzinmotor erejébÅ‘l és a villanymotorból is visszavettek, a rendszerteljesÃtmény Ãgy 390 lóerÅ‘. Érkezett egy újabb hajtáskombináció is, a T6 Twin Engine-re keresztelt változat ugyanaz, mint a T8, de "csak" 340 lóerÅ‘ a rendszerteljesÃtmény.
FrissÃtették a Sensus névre hallgató fedélzeti rendszert, ami középen egy 9 colos érintÅ‘képernyÅ‘vel kezelhetÅ‘. A rendszer mostantól kivétel nélkül képes kezelni az Android Auto és Apple CarPlay összes alkalmazását is. Az új V60 egyik fontos pontja persze a praktikum és a használhatóság, erre a 99 literrel bÅ‘vült csomagtér a legjobb példa, mostantól 529 literbe pakolhatnak a szerencsések. Ez több mint a prémiumgyártók hasonló modelljeié, és persze van álpadló, ami alá pakolhatjuk a kisebb tárgyakat.
A V60 a modellkÃnálat többi résztvevÅ‘jéhez hasonlóan igencsak biztonságos lesz, már alapáron is. Vészfék-asszisztens, ráfutásgátló, gyalogos és biciklis felismerÅ‘ és áthangolt sávtartó is lesz, utóbbi már élesebb kanyarokban is elboldogul majd. Persze lesz távolságtartós tempomat, amivel a Pilot Assist is elérhetÅ‘ lesz. A Volvo zöldautós modelloffenzÃvájához az új V60 jelentÅ‘sen hozzájárul, nem kizárt az sem, hogy teljesen elektromos kivitel is készül majd belÅ‘le. Azt már tudni, hogy az XC40-bÅ‘l hamarosan elkészül a belsőégésű motortól teljes mentes változat, ami állÃtólag 500 kilométeres hatótávot fog nyújtani.