Izgalmas formát kapott a háromajtós Astra, amelyet GTC Paris-ként ismerünk meg

Háromajtós Astra lesz az Opel GTC Paris

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Méltó ellenfele lesz a Sciroccónak a háromajtós Astra, legalább olyan sportos és egyedi az Opel GTC Paris tanulmány.

Szép dolog, mondhatom. Teljes joggal, hiszen az Opel GTC Paris tanulmány által előrejelzett háromajtós Astra a látható hasonlóságok ellenére is minden porcikájában új, az eddiginél sokkal izgalmasabb megjelenést kapott. A Mark Adams által vezetett formatervező-csapat ezúttal szabadon kiélhette magát, aminek igen szemrevaló lett az eredménye. A fényszórók ismerősek a J Astráról, de a légbeömlők és az ott elhelyezett LED-es menetfény már egyedi vonás. Az oldalfalon nem csak az alsó, L alakú lemezhullám szakítja meg az egyhangúságot, a kilincstől kiindulva egy háromszög alakú domborítás teszi sportossá a formát. Az innen induló vonal lesz a lapos hátsó lámpa felső pereme. A jobban ívelt vonalak miatt kisebb méretű hátsó oldalablakok a maga teljes valójában hagyják érvényesülni a sportos C oszlopot.
A hatalmas, 21 colos alufelnik is hozzájárulnak a drámai megjelenéshez, amely igen jól palástolja, hogy 4,46 méteres hosszával már inkább középkategóriás az autó, mint kompakt. A megjelenéshez igazították az átprogramozott FlexRide felfüggesztést, azaz még sportosabb lett a Sport üzemmód. A tanulmány motorházteteje alatt egy kétliteres, közvetlen befecskendezéses turbómotor dolgozik, amely hatfokozatú, kézi kapcsolású váltó közbeiktatásával hajtja az első kerekeket. Pontos teljesítményt nem árultak el, de azt igen, hogy mechanikus önzáró differenciálmű próbálja azt a lehető legjobb hatásfokkal a talajra juttatni. Motorleállító rendszer segíti a takarékoskodást.
Mivel most Párizsban csak tanulmányként lesz jelen a háromajtós Asra, Genfben várható a sorozatgyártású változat leleplezése – azonban semmi változás nem várható. Szerencsére. Ez az autó úgy jó, ahogy van. Talán egy ponton lehetne még javítani rajta, a messze hátrahúzott panoráma szélvédővel. Nem kell aggódni, az új generációból is készül majd ilyen változat, a GTC Paris-ról valószínűleg azért hiányzik, mert az OPC-hez eddig s kínálták ezt, a vezetési élményt jelentősen növelő extrafelszerelést.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?