Jöhet a tüzes Toyota Yaris

A Toyota beszáll a WRC-be, és az utcán is erősítene

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Miként azt a Toyota már korábban bejelentette, 2017-ben Yaris alapú versenyautóval tér vissza a WRC-be. Természetesen lesz mellé tüzes utcai változat is.


Nem annyira meglepő Tetsuya Tada, a Toyota főmérnöke által a Tokiói Autószalonon tett bejelentése: a 2017-es WRC-visszatérés miatt biztosan érkezik a Yaris alapú hot hatch, ami közvetlenül profitálhat majd a WRC-ben való szereplésből, s a Ford Fiesta ST, valamint a Volkswagen Polo GTI vevőit csábítaná.
Hirdetés

Bár korábban az első kerekeket hajtó 1.6-os turbós benzinesen és a hátsó kerekeket hajtó villanymotoron alapuló összkerekes Yaris tanulmányautó is készült, az összkerékhajtás nincs kilátásban. Felvetődhet, hogy az Auris idei frissítésével megjelent kisméretű, 1,2 literes turbómotort kapná meg a sportos Yaris, ám Tada szan szerint nincs szükség összkerékhajtásra, fronthajtású, ám nagyobb méretű turbómotorral várhatjuk inkább a tüzes Yarist. Már csupán azért is, mert Japánban például két évvel ezelőtt megjelent az ott Vitz néven kínált kisautó GRMN változata, az első kerekeket hajtó 152 lóerős, 206 Nm nyomatékú benzines turbómotorral, izmosított fékrendszerrel és ültetett futóművel, 17 colos alufelnikkel - ám csupán ötfokozatú kéziváltóval. Alapnak semmiképp sem rossz egy Európában is ütőképes hot hatchhez.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 11:45
    Permalink

    Mindkettőről írtam, csak azt hittem, hogy a Yarisba nem raktak 1,8-as kompresszoros motort, csak a Corollába.
    Nekem még a sima 1,5ös Yaris van, meg a kompresszor nélküli 1,8-as VVTL-I Corolla 192 lóval. Mindkettő 2005-ös modell újonnan vásárolva. Nagyon meg vagyok velük elégedve. Soha ne legyen rosszabb autóm.

    A ’90-es években nagyon tetszett a Charade Gt-ti. Kemény kis gép volt. Akkoriban (’95-ben) nekem az utolsó szériás Suzuki GTI-m volt kis tuninggal 110 lóerővel. Gyorsultam a Charaddal, ami 90-100-ig egy kicsit elment, de 100-tól már lemaradt.
    Szép idők voltak. 🙂
    Kár, hogy a Daihatsu már nem képviselteti magát itt nálunk. Az Applause is nagy kedvencem volt akkoriban.

  • 2017.10.28. at 11:45
    Permalink

    Te a P1-es Yarisra gondolsz? Bocsi en az XP9-hez (az ujjabb) irtam. Abban volt a TS kompresszor. Amit te emlitesz abban 1.5 volt, es volt japan 1.5T. Az is egy beteg joszäg lehet.
    Multkoriban futottam bele egy mäsik erdekes kisautoba, Daihatsu YRV 1.3 turobo 130 pacival. Ritka de eleg beteg lehet, föleg egy kis tudninggal, talan a daihatsu Charade 1.0GTTi utodjänak lehet emliteni.

  • 2017.10.28. at 11:45
    Permalink

    Gyári kiadású volt a Yaris 1,8-as kompresszoros változata? Nem is tudtam.
    Én csak a Corollába hallottam gyári kiadásról 225 lóval.
    Egyébként annyira nem bíztak benne, hogy lesz rá igény, hogy már a 133 lovast sem hozták be hozzánk, annak ellenére, hogy az 1,5-ös nagy siker volt. Gondolom az 1,8-as motor ijesztette meg őket.
    Azt is tudom, hogy az 1,5-ös készült turbóval. Gondolkodtam, hogy belerakatom a mostaniba, de közel 1 millióért vállalták volna, így döntött a józan ész és maradt az eredeti motor.
    Ha nagyon akarok száguldozni, akkor ott a TS Corolla, mondjuk az is csak kompresszor nélküli, de nekem elég. Egyébként érdekes, hogy a Yaris a kanyarokban simán felveszi a versenyt a Corollával. 🙂

  • 2017.10.28. at 11:45
    Permalink

    Most igazad van. Szívesen használnék egy ilyen autót. Mármint a 240 lovast.
    Az talán már egy kicsit sok lenne, de még mindig jobb mint a 150 lovas.
    A jelenlegi TS Yarist is szeretem, de az egy kicsit gyengécske számomra a 105 lóerejével, pedig csak 950kg.
    Mondjuk a motorerő hiányát a futóművével pótolja. Nagyon jól lehet vele haladni kecskaringós utakon.

  • 2017.10.28. at 11:45
    Permalink

    Múltkor azt olvastam, hogy a 2 literes 240 lovas turbó kerülne bele.
    Azzal simán verné a versenytársait, de még a jóval erősebb autóknak is borsot törne az orra alá.
    Az más kérdés, hogy elég tökös e a Toyota ezt meglépni, mert eddig nagyon gyengén muzsikálnak.
    Remélem a WRC-ben nem röhögtetik úgy ki magukat, mint az F1-ben. Én drukkolok nekik, de az nem lesz elég. 🙂

  • 2017.10.28. at 11:45
    Permalink

    Az a baj a yarissal, hogy csajos. Hiába pakolnak bele jó technikát (khmm összkerék nélkül…) ha a konkurensek jobban néznek ki. Ennek a célközönségnek ez fontos, ennél százszor jobb alap volt a megane rs és a fiesta st. Talán a 208gti lehet neki ellenfél de ha ezek a számok maradnak, akkor oda is kevés lesz.

Vélemény, hozzászólás?