Hirdetés

Kacsa a Suzukitól, egyelőre csak Japánban

Suzuki Regina, a japán Citroën 2 CV

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A könnyű építésű, takarékos Regina méltó utódja lehetne az egykori francia "dösvónak".

Modern, bumfordi orr, de fifikásan kunkorodó farrész a Reginán, a részben burkolt hátsó kerék is javítja az aerodinamikát

A legendás Citroën 2CV-t (deux chevaux, “dösvó) idéző tanulmánnyal állt elő a Suzuki Tokióban.

Ráadásul nem csak koncepcióját, formai megoldásait tekintve is emlékeztet a franciák egykori legendás népautójára: kicsi, könnyű építésű és takarékos. A 3,5 méter hosszú, 1,6 méter széles autó tömege mindössze 730 kg, de a fura forma hatékony is, a Suzuki állítása szerint légellenállása körülbelül 10 százalékkal kedvezőbb, mint a hasonló méretű, azonos kategóriájú jelenlegi modelleké.

Egyszerű, de modern az érintőképernyők hadával felszerelt utastér

Hirdetés

Az egyelőre még koncepcióként tündöklő Regina motorterében 800 köbcentis turbómotor található, mely fokozatmentes CVT váltón keresztül hajtja az első kerekeket. A gyári mérések alapján kombinált fogyasztása alig 3,1 l/100 km, CO2-kibocsátása pedig csupán 70 g/km. Ha ilyen paraméterekkel és kedvező árral jelenne meg, igazi sláger lehetne!

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 07:21
    Permalink

    Ocsmány műanyag szappantartó, még a Trabant is szebb volt nála! Mindenütt hódít a retro, mikor jön már egy tervező aki autó formájú kocsikat tervez!

Vélemény, hozzászólás?