Kaliforniai álom – Lexus RC F és RC F Track Edition menetpróba
A vezetés vegytiszta örömét nyújtja az új Lexus RC F!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kaliforniában próbáltuk ki a legújabb RC F modelleket, köztük a limitált szériás Track Editiont is. Szerencsére hamarosan már itthon is elérhetők lesznek - az igazi autóőrültek legnagyobb örömére.
Az új RC F két változatban debütált. A Track Edition kimondottan pályára való
Az alap RC F is ugyanolyan erős, mint a Track Edition
Viszont nem összekeverendő a sima F Sport változattal
Az RC F tetőlemeze szénszálas műanyag
Megnőttek elöl a légbeömlők. Az alap RC F aktív hátsó szárnyat kapott
A Track Edition orra egyébként szinte megegyezik az alapváltozatéval, viszont, amit még nem említettem, az a splitter alatti, gumiból készült légterelő elem, amely még tovább növeli a leszorítóerőt. Ez ugyanúgy megtalálható az alapváltozaton, azonban a szénszálas motorháztető már csak a Track Edition esetében szériafelszereltség.
Erre majd később kitérek, mert a tömegcsökkentés szempontjából nagyon fontos. Legjellegzetesebb részlete azonban a fix hátsó szárny. Ez a szénszálas alkatrész szintén tovább növeli a leszorítóerőt, ráadásul könnyebb, mint az alapmodell aktív megoldása. Egészen pontosan 26 kilogrammnyi plusz erővel nyomja a talajhoz az autót és 2 százalékkal csökkenti a légellenállást, de a csupasz számok nem annyira érdekesek, mint az, hogy ezek a változások valóban más karakterrel ruházzák fel a két autót.Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4710 | 1845 | 1390 | 2730 | 340 |
De pont ezért olyan, mint egy vérbeli versenyautó, amely szezonról szezonra tökéletesedik, kicsi evolúciós lépésekkel.
Ráadásul ezzel még nincs vége a listának hiszen kisebb klímakompreszort alkalmaztak a tervezők, illetve a rugótartó bakokat is alumíniumra cserélték (acél helyett), ami újabb 700 gramm spórolást jelent. Emellett a hátsó lökhárító tömegéből is 500 grammot faragtak, valamint a tömör féltengelyeket üregesre cserélték, így 25 kilogrammal nyom kevesebbet a mérlegen az új RC F, amelynek most 1770 kilogramm a tömege.80 kilogrammal könnyebb a frissítés előtti modellnél
Az RC F Track Edition még kevesebbet nyom a mérlegen
A 464 lóerőt 7100-as percenkénti fordulatnál adja le, míg az 520 Nm forgatónyomatékot 4800-as fordulatnál.
Mivel kizárólag versenypályán próbálhattam ki, sikerült is kihasználni ezt a hatalmas erőt. Természetesen a motort is érintette a típusfrissítés. Három fő változás érhető tetten. Légstabilizáló bordákat építettek a fő szívócsőrészbe, csökkentve a nyomásveszteséget, és növelve a légtömegmérő pontosságát. Változtattak a másodlagos szívónyílás működésének időzítésén is, illetve a precízebb gázreakció érdekében a pillangószelep-szabályozását is megpiszkálták, amelytől a gázpedált padlóba taposva is kiszámíthatóbb az autó viselkedése. Már az alap RC F-hez is széria a rajtautomatika, amelynek használatával álló helyzetből 4,5 másodperc alatt éri el az autó a 100 km/h tempót. Ugyanezt a Track Edition 4,3 másodperc alatt tudja, viszont a végsebességet mindkét változatban 270 km/h-nál limitálták. A hátsó kerekek felé pedig egy nyolcfokozatú automatikus sebességváltó továbbítja az erőt, amely a kormány mögötti fülekkel is kapcsolható, ahogy az illik egy sportautótól.Hosszában beépített orrmotor, hátsókerék-hajtás és hatalmas erő - az örömautózás receptje
Két különböző karakterű versenypályán is bizonyította képességeit az RC F és az RC F Track Edition
A Track Edition tartósabb fékeket kap. A féknyergek is megkülönböztetik az alap RC F-től
Motor | RC F | Track Edition | |
Emissziós norma | Euro6d | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 4969 | ||
Hengerek/szelepek száma | 8/32 | ||
Váltófajta/-fokozat | automata/8 | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 464/7100 | ||
Nyomaték [Nm (1/min)] | 520/4800 | ||
Gyorsulás 0-100 km/h | 4,5 | 4,3 | |
Végsebesség [km/h] | 270 | ||
Fogyasztás - vegyes [l/100 km] | 10,8 | ||
CO2-kibocsátás [g/km] | 251 | ||
Saját tömeg [kg] | 1770 | 1715 | |
Megengedett össztömeg [kg] | 2250 |
A Track Edition utasterében a vörös szín teremt még sportosabb hangulatot
A Track Edition csak kétféle színnel választható. Fehér vagy szürke