Kamuhibrid az Audi A3 e-tron?

Benzines motor is hajtja a Audi A3 e-tront

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eddig a most futó A3 karosszériájában, csakis elektromos hajtáslánccal ismertük az A3 e-tront, most viszont itt a négyajtós, TSI motorral is felszerelt koncepció.


Tovább folytatja A3 dömpingjét az Audi. A legfrissebb A3 e-tron koncepció a Genfi Autószalonon látott szedánhoz hasonló, ám az eddig tisztán elektromos hajtáslánccal ismert A3 e-tronnal ellentétben hibrid hajtású. A Sanghaji Autószalonon bemutatott 4,44x1,84x1,39 méteres négyajtós különlegessége nem csupán hajtáslánca, karosszériája zömében alumínium elemekből CFRP, azaz (Carbon fiber-reinforced polymer) szénszál erősítésű műanyag vázra épül – tömege így sem szerény, 1,72 tonna.
Az A3 e-tron conceptbe ugyanis két motor is került, orrában keresztbe beépített, 1,4 literes, turbós, a mostani 2,0 literesek teljesítményét, azaz 211 lóerőt hozó turbós, közvetlen befecskendezésű benzinmotor forog. Ehhez 27 lóerős villanymotor csatlakozik, a 238 lóerős összteljesítményű négyajtós 6,8 másodperces 100 km/órára gyorsításra és 231 km/órás végsebességre képes, benzinese természetesen start-stop elektronikás. A hátsó ülések mögé épített, konnektorból is tölthető és természetesen a fékenergiát is hasznosító, 12 kWh-s lítium-ion akkumulátorok nem csak az álló autó kényelmi elektronikáit táplálja, hanem 54 kilométeres emissziómentes hatótávot is ad.
Az A3 e-tron concept váltója 7 fokozatú, kormányról is kapcsolható DSG automata, futóműve az RS3-ból való, elöl MacPherson, hátul négy lengőkaros független. Kormányműve elektromechanikus szervós, kerekei 245/30 abroncsokat hordó 20 colosak. Négyüléses utastere kissé futurisztikus, de kidolgozási minőségével és funkcióival (például fedélzeti wifijével) az Audi nagyautóit idézi. Az A3 e-tron mint neve is mondja, egyelőre csak koncepció. Paraméterei csábítóak, de mindezt nyilván csillagászati áron lehetne ma gyártani, ezért jelenlegi formájában az Audi nem is fogja. Azonban körvonalazódik a már sokszor hallott jövőbeli A3 e-tron, úgy tűnik teljesen elektromos autó helyett mindössze szerény teljesítményű villanymotort bevető hibrid lesz.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?