Kamuhibrid az Audi A3 e-tron?
Benzines motor is hajtja a Audi A3 e-tront
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Eddig a most futó A3 karosszériájában, csakis elektromos hajtáslánccal ismertük az A3 e-tront, most viszont itt a négyajtós, TSI motorral is felszerelt koncepció.
Hatlmas, bordázott hűtőmaszkot hord a 20 colos alufelnikre állított Audi A3 e-tron concept
Tisztességes, 410 literes űrtartalmú az aljában, a hátsó ülések tövében lítium-ion akkumulátorokat is hordozó csomagtér
Tovább folytatja A3 dömpingjét az Audi. A legfrissebb A3 e-tron koncepció a Genfi Autószalonon látott szedánhoz hasonló, ám az eddig tisztán elektromos hajtáslánccal ismert A3 e-tronnal ellentétben hibrid hajtású. A Sanghaji Autószalonon bemutatott 4,44x1,84x1,39 méteres négyajtós különlegessége nem csupán hajtáslánca, karosszériája zömében alumínium elemekből CFRP, azaz (Carbon fiber-reinforced polymer) szénszál erősítésű műanyag vázra épül – tömege így sem szerény, 1,72 tonna.
Az A3 e-tron conceptbe ugyanis két motor is került, orrában keresztbe beépített, 1,4 literes, turbós, a mostani 2,0 literesek teljesítményét, azaz 211 lóerőt hozó turbós, közvetlen befecskendezésű benzinmotor forog. Ehhez 27 lóerős villanymotor csatlakozik, a 238 lóerős összteljesítményű négyajtós 6,8 másodperces 100 km/órára gyorsításra és 231 km/órás végsebességre képes, benzinese természetesen start-stop elektronikás. A hátsó ülések mögé épített, konnektorból is tölthető és természetesen a fékenergiát is hasznosító, 12 kWh-s lítium-ion akkumulátorok nem csak az álló autó kényelmi elektronikáit táplálja, hanem 54 kilométeres emissziómentes hatótávot is ad.
Futurisztikus, de higgadt ízlésvilágú az utastér. Csaknem mindent elfedő burkolat alatt található az 1,4 literes 211 lóerős TSI benzines és a 27 lóerős villanymotor
Az A3 e-tron concept váltója 7 fokozatú, kormányról is kapcsolható DSG automata, futóműve az RS3-ból való, elöl MacPherson, hátul négy lengőkaros független. Kormányműve elektromechanikus szervós, kerekei 245/30 abroncsokat hordó 20 colosak. Négyüléses utastere kissé futurisztikus, de kidolgozási minőségével és funkcióival (például fedélzeti wifijével) az Audi nagyautóit idézi. Az A3 e-tron mint neve is mondja, egyelőre csak koncepció. Paraméterei csábítóak, de mindezt nyilván csillagászati áron lehetne ma gyártani, ezért jelenlegi formájában az Audi nem is fogja. Azonban körvonalazódik a már sokszor hallott jövőbeli A3 e-tron, úgy tűnik teljesen elektromos autó helyett mindössze szerény teljesítményű villanymotort bevető hibrid lesz.