Kemény csatát hozott a Formula E verseny Hong Kongban
Ha szereted az autóversenyeket, a Formula E versenyeit semmiképp ne hagyd ki!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Tudom, hogy furcsa és eleinte szokni kell a villanyhajtású versenyautók hangját, ám a szezon 5. versenye is bizonyította, hogy érdemes követni a szériát. Hong Kong utcáin is izgalmas, fordulatos küzdelmet láthattak a nézők!
Sam Bird nyert, de még vizsgálják, hogy szabályosan-e
A történelem ötvenedik Formula E versenyén, Hong Kong utcáin nedves felületű aszfalt, illetve néhol betonburkolat várta a versenyzőket a rajtnál. A csúszós körülmények között egy kicsit az amatőr gokartversenyek startjára hasonlított az elindulás, apró lökdösődésekkel, amiket egészen jól viseltek a Dallara kasztnijai. Ám néhány perccel később Felipe Nasr elfékezte magát az egyik kanyarban és a gumifalap megpöccintve állt meg, eléggé rossz helyen, így a mögötte érkező két Mahindra (Wehrlein és D’Ambrosio) már nem tudta őt elkerülni. Amíg a „megrokkant” versenyautókat eltakarították, belengették a piros zászlót. Ez az eset máris nagy drámát jelentett, hiszen Jerome D’Ambrosio a bajnokság éllovasaként érkezett Ázsiába.
[BANNER type="1"]
Már verseny elején búcsúzott a két Mahindra
Az új rajtnál az élen álló Oliver Rowland érthetetlen módon lelassult a Nissannal. Lehetséges, hogy a sebesség limitert nyomta meg véletlenül, ezért Sam Bird találta magát az élen egészen addig, amíg egy elfékezés után meg nem előzte őt Andre Lotterer. A verseny legszebb része kettőjük csatája volt, ami átívelt az egész versenyen, miközben még két biztonsági autós szakasz fűszerezte az eseményeket. Az utolsó pont öt perccel a verseny vége előtt borzolta a kedélyeket. Az utolsó teljes körös sárga után már csak két perc, plusz egy kör maradt a verseny távjából, ami óriási izgalmat ígért, ami nem is maradt el.
Lotterer zseniálisan tartotta maga mögött Sam Birdöt
Csatájuk során Bird többször is megkoccolta Lotterer autóját, de az utolsó ilyen pöccintés defektet okozott a DS versenyautón. Bár néhány kanyaron keresztül Lotterer a defektes autóval is tartotta első pozícióját, a fizika törvényeit és Birdöt sem tudta legyőzni. A végén tehát a Virgin pilótája örülhetett a győzelemnek, bár amikor ezeket a sorokat írom nem vagyok benne biztos, hogy nem követi egy vizsgálat a manővert, úgyhogy a brit versenyző győzelme akár még veszélybe is kerülhet utólag. Az izgalmas verseny végén még Edoarto Mortara és Lucas di Grassi fért fel a dobogóra. A következő verseny pedig március 23-án lesz Kínában, Sanya utcáin.
Végeredmény, Hong Kong E-Prix, Hong Kong (45 perc+1 kör, a pontszerzők):
- Sam Bird (brit, ENVISION VIRGIN RACING) 59:34,425 perc
- Edoardo Mortara (svájci, VENTURI) 1,694 másodperc hátrány
- Lucas di Grassi (brazil, AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER) 2,682 mp h.
- Robin Frijns (holland, ENVISION VIRGIN RACING) 3,230 mp h.
- Daniel Abt (német, AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER) 3,679 mp h.
- Felipe Massa (brazil, VENTURI) 4,952 mp h.
- Mitch Evans (új-zélandi, PANASONIC JAGUAR RACING) 5,711 mp h.
- Gary Paffett (brit, HWA RACELAB) 6,062 mp h.
- Oliver Turvey (brit, NIO) 7,318 h.
- Antonio Felix da Costa (portugál, BMW I ANDRETTI MOTORSPORT) 8,186 h.
A vb-pontversenyek állása 5 futam után (még 8 van hátra)
| Pilóták | Pontszám | Csapatok | Pontszám | ||
| 1. | Bird | 71 | 1. | Virgin Racing | 111 |
| 2. | D'Ambrosio | 53 | 2. | Mahindra Racing | 83 |
| 3. | Di Grassi | 49 | 3. | AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER | 81 |
| 4. | Da Costa | 47 | 4. | BMW I ANDRETTI MOTORSPORT | 65 |
| 5. | Mortara | 45 | 5. | Venturi | 57 |
| 6. | Frijns | 40 | 6. | DS TECHEETAH | 57 |
| 7. | Evans | 34 | 6. | Jaguar | 35 |
| 8. | Abt | 32 | 8. | NISSAN E.DAMS | 21 |
| 9. | Wehrlein | 30 | 9. | HWA RACELAB | 7 |
| 10. | Lotterer | 29 | 10. | Nio | 6 |
| 11. | Vergne | 28 | 11. | Geox | 2 |




