Kényszermunkával gyártathat autókat a Lada

Elítéltek dolgozhatnak a Lada gyártósorainál

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A nehéz idők nehéz döntéseket követelnek, nincs elég ember az autógyártáshoz.

Az orosz autóipar a szovjet idők óta nem élt meg ekkora mélypontot: tavaly összesen 450 ezer autó készült az ország összes autógyárában. Az egyik ok a külföldi beszállítók kivonulása, amit ha lassan is, de orvosolnak. A másik viszont az, hogy a potenciális munkaerő egy jelentős részét vagy besorozták katonának, vagy a sorozás elől külföldre menekült, így egyre nagyobb a munkaerőhiány a gépsorok mellett. A legfrissebb hírek szerint az AvtoVAZ már a Szamara régió büntetés-végrehajtási szerveivel tárgyal arról, hogy hogyan tudnák növelni a gyártást. A cél szeptemberig 28%-kal, jövő januárig pedig 40%-kal fokozni a gyártást – alighanem ennek az eléréséhez lenne szükség a fogvatartottak betanítására és dolgoztatására. A büntetés-végrehajtás szerint olyan elítélteket kért az AvtoVAZ, akiket kényszermunkára ítéltek – ez valószínűleg olcsóbb gyártást is jelentene, bár kérdéses, hogy hogyan tudnák biztosítani ilyen dolgozókkal az elvárható minőségét.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.06.15. at 21:05
    Permalink

    Persze besorozták… Főleg úgy hogy nagyobb többségben nők dolgoznak az avtovaznál😉 Meg (legalábbis egyelőre) zsoldosok és tartalékosok mennek a harcba😉 Meg persze hogy kevés a munkás mielőtt befészkelte magát a (Burzsoá) Renault a Lada gyárba addig kb.: 110-120ezer ember dolgozott ott. Amint elkezdtek intézkedni a burzsujok (Rönó…) az volt az első lépés hogy lecsökkenteni a munkás létszámot (egyenlőre) 60-70ezerre majd 40-50 ezerre… Miért??! AZÉRT(!!!) hogy az elküldött 60-80 ezer emberek pénzét a burzsujok elrakják (ellopják…)
    Mert ügye úgy van a burzsujizmusban (ahogy megszokhattuk…)hogy a munkás ember 2 de inkább 3 embernek a munkáját kell elvégezni AZÉRT hogy a burzsujoknak még több pénze maradjon még többet tudjanak harácsolni,lopni még jobban úszkálhassanak a milliárdokban…

  • 2023.06.16. at 10:36
    Permalink

    A német ezt úgy csinálja hogy 50% a gyári dolgozó 50 meg a kölcsönzött, amikor nem kell akkor a kölcsönzöttet küldi el, és azt mondja ő senkit sem küldött el mivel azok nem a saját munkásai.
    Lásd Magyarországon. Jó nagy kamu ez az autógyártás, vannak akik bekerülnek a körbe, vannak akik soha.

    • 2023.06.16. at 20:55
      Permalink

      Hát igen pontosan így van! Aztán így tervezzen jövőt egy fiatal…
      Az van amit szoktam mondani hogy a dolgozó ember csak egy eszköz egy a lényeg (mint a feudális rendszerben…) hogy a burzsujoknak legyen mindenük,úszkáljanak a milliardokban akár (itt most nem a szó szoros értelmében de!) emberi élet árán is!
      Aztán igen… Pont a burzsujok voltak felháborodva hogy annak idején elvették mindenüket pl.: kastélyok,lopott vagyon,lopott földek, jogtalanul behajtott adók stb… Aztán még őket kell sajnálni persze… Az teljes mértékben jogos volt…!

      • 2023.06.18. at 20:56
        Permalink

        Most komolyan, aki tervez jövőt az minimum valami értelmes irányba tovább tanul…

        Az emberi életet egy társadalom xarja le magasról és az az orosz.

        Ez a “burzsujozás” már a komcsi rendszerben is nagyon gáz volt. Lopni a ruszki komcsik szokása. Mindent elvettek mindenkitől amit aztán egy olyan egyen xarrá gyúrták ami csak a legalja proliknak volt tűrhető. Persze miután feléltek mindent, amit szétloptak össze is omlott a rendszerük.

        • 2023.06.18. at 21:43
          Permalink

          Hahaha…. Aki tovább tanul semmitérő nagy nulla diploma kiosztásokkal ami nem ér semmit az a lusta, dolgozni nem akaró,semmihez nem értő nagy nulla emberek…😉
          Pont a “nyugati” világban sz@rják le az EMBERT… Az a menő aki minél többet lop,csal,hazudik,átb@sz stb…
          Csak és kizárólag olyantól vették el JOGOSAN!!! (talán hallottál arról az énekről hogy: …királyok, hercegek,grófok,naplopók és BURZSOÁK reszkessetek mert feltámad az ELNYOMOTT proletár…) aki meg is érdemelte mert nem tisztességes munkával kereste meg a vagyonát!!!
          Itt van pl.: Audi gyár (német) igazgatóját 1,1millárd euro-ra büntették és még azt nyilatkozta hogy nevetve kifizeti… Miért??? Mert egy lopó,csaló semmirekellő,lusta,BURZSUJ!!! Hogy kereshet egy ember annyit hogy 1,1milliárd(!!!) Euro(!!!) meg sem kottyan neki amiért meg sem dolgozott… Azt mind a munkás ember elől LOPTA el!! Max.:(forintba átszámítva) havi 500ezer ft ha nem tetszik mehetsz a pics@ba aztán kész… Nem ám több 100 millió havonta a semmiért (jó max azért mert napi 2x meghúzta a titkarnő Brigittét.. mert más dolga úgysem volt…)

          • 2023.06.18. at 22:43
            Permalink

            Na jó elég volt ebből a kisebbségi komplexusos fröcsögésből.
            Senki sem azért lett szakmunkás mert jobb volt bármiben azoknál akik tovább tanultak. Aztán aki az érettségizettek közül is csak egy részük jut be egyetemre. De aki nem tanul tovább, az is rendelkezik valami használható alapvető ismeretekkel és nem ír olyan ökörséget mint te. A királyok, hercegek, grófok, vagyonát a FKGP vezette kormány hajtotta végre. A komcsik a vállalkozók és földművesek vagyonát orozta el (“kulák” “burzsuj” meg gondolom most “migráns” ilyenekkel lehet téged hülyíteni). Hogy aztán megszüntessék az ország gerincét adó értelmiséget és vállalkozói tudást. Akár annak az árán is hogy majdnem éhen haltak az emberek (még az 50-es években is és vidéken is). Szóval ennyit az általános műveltségről.

            Ami pedig mások ócsárolását illeti, szánalmas hogy magadból indulsz ki és nem vagy képes felfogni hogy más munkája mennyire fontos, és azért mert te csak lopni és titkárnők húzni lennél képes azt hiszed más is ezt teszi.

            És azért jutott az ország ebek harmincadjára a 80-as évekre, mert az ilyen prolikat bízták meg vezetéssel, akik többsége a normális munkához is kevés volt, nehogy vezetni vagy színvonalas munkát végezni.

            Ami pedig a csúcsot illeti, az átlag japán gyári munkás vagy tervező mérnök ugyanolyan keményen dolgozott a Nissannál a 70-es években és a 90-es évek elején is, mégis, az egyik esetben egy sikeres és nyereséges vállalatban dolgoztak, a másik esetében meg évente több milliárd dollárt VESZTETT évente.

            Na ezért kap a csúcsvezető több fizetést.

Vélemény, hozzászólás?