Képes Krónika – Nissan X-Trail e-Power

Egy nagyon különleges hajtáslánccal is elérhető az X-Trail

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Természetesen a Nissan X-Trail aktuális generációja is felült már a zöld vonatra, így egy érdekes hibrid hajtáslánccal gazdagodott a motorpalettája.

Nagyot szólt a 2000-ben megendezett Párizsi Autószalonon a Nissan X-Trail felbukkanása. Az akkor még épp kivirágzóban lévő SUV-mánia friss meglovaglójaként, szögletes formavilágával azonnal magára vonta a figyelmet. Sőt, az utána következő generációk sem szakítottak a látványos formatervekkel. Viszont a mostani, tehát a negyedik generáció azért eléggé nagy váltás a harmadikhoz képest és kicsit olyan érzés, mintha megpróbálna visszatérni a gyökerekhez. Persze csak a dizájnban, hiszen a technika maximálisan korhű. Főleg az e-Power hajtáslánccal. De, mi is ez pontosan?
Megpróbálom röviden összefoglalni az X-Trail e-Power hajtásláncának a lényegét:

ez valójában egy hibrid bár zavarbaejtően villanyautós.

Az autó orrában háromhengeres, másfél literes benzinmotor dolgozik, de nincs közvetlen kapcsolatban a kerekekkel, csupán az 1,73 kWh kapacitású akkumulátor töltésére szolgál, ami a villanymotort látja el energiával. A benzinmotor az összkerékhajtású e-Powerben 158 lóerős és 250 Nm a csúcsnyomatéka, de a rendszerteljesítmény már 213 lóerő és 330 Nm a forgatónyomaték - igazából ez a lényeg. Hiszen a belső égésű motor mondhatni függetlenül működik. Persze erős gyorsításkor azért felpörög, hogy legyen elegendő energia, de néha kicsit fura, ahogy a gázpedál állásától függetlenül is működik. Cserébe a gyorsulás mindig villanyautós, hiszen a kerekeket az elektromos motor forgatja, és ahogy már említettem nem a benzinmotor. Amelynek különlegessége, hogy a változó szelepvezérlés mellett a sűrítést is képes változtatni az igénybevételtől függően. Papíron tehát alacsony fogyasztású autónak kéne lennie. Azonban az 1,8 tonnás autó mozgatásához bőven kell energia, így a tesztátlag végül 8,1 liter lett. Ami az autó méreteihez, tömegéhez képest egy teljesen elfogadható, sőt jó érték, viszont más hasonló méretű hibridekhez képest nem kiemelkedő. [BANNER type="1"]
Árak
Tesztmodell alapára
12 899 000 Ft (2024.08.26.)
Tesztautó ára
18 999 000 Ft (2024.08.26.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1497 cm3
Teljesítmény:
156 kW (212 LE)
Nyomaték:
330 Nm
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,2 s
Végsebesség:
180 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4680 mm
Szélesség:
1840 mm
Magasság:
1725 mm
Saját tömeg:
1886 kg
Össztömeg:
2535 kg
Tengelytáv:
2705 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
575 l
Motor és váltó
Motor:
Hibrid (benzin)
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
1497 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Nyomaték:
330 Nm
Teljesítmény:
156 kW (212 LE)
Menetteljesítmény
Végsebesség:
180 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
7,2 s
Gyári vegyes fogyasztás:
6,6 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,1 l/100km
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

5 thoughts on “Képes Krónika – Nissan X-Trail e-Power

Vélemény, hozzászólás?