Kevesebb henger, több turbó az 5-ös BMW-ben

Új motorokkal erősödik a BMW 5-ös sorozata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ősszel erősebb, de takarékosabb motorokkal gazdagodik az 5-ös széria.

Ősszel alaposan átvariálja az 5-ös széria motorkínálatát a BMW. A legfontosabb változás az új, 2,0 literes, négyhengeres, közvetlen befecskendezésű, biturbó benzinmotor megjelenése, mely alapváltozatában az 520i modellt hajtja 135 kW/184 lóerős teljesítménnyel és széles fordulatszám-tartományban elérhető 270 Nm-es csúcsnyomatékkal. Ősztől az eddig 3,0 literes "sorhatossal" futott 528i modelljelzésűekbe is ezt az egységet szerelik, de ebben az esetben már 245 lóerős teljesítménnyel és 350 Nm-es nyomatékkal. Előbbi 7,9, utóbbi 6,2 másodperc alatt gyorsítja a négyajtós ötösöket álló helyzetből 100 km/h-s sebességre, a gyárban mindkét motor esetében hét liter közeli kombinált átlagfogyasztást mértek.
Dízelfronton megjelenik az 520d szupertakarékos és környezetkímélő EfficientDynamics Edition változata, amely 184 lóereje és 380 Nm-es nyomatéka ellenére csupán 119 gramm szén-dioxiddal terheli környezetét kilométerenként. A 8,2 másodperces gyorsulási adat és a 231 km/h-s csúcssebesség fényében még megdöbbentőbb, hogy ez a motor állítólag 4,5 liter gázolajjal is beéri 100 kilométerenként. A motort egy rezgéselnyelő berendezéssel is ellátták, aminek feladata az alacsony fordulatszámon keletkező zavaró rezonanciák kiszűrése. A modell természetesen a BMW összes fogyasztáscsökkentő praktikáját tartalmazza, úgy mint a Start-Stop automatika, az optimális váltási pontokat jelző berendezés, a fékenergia-visszanyerés, az orr-rész aktív légbeömlői, a kedvező légellenállású "aero" felnik, és a hosszabb végáttétel az autópályás spórolás érdekében.
A többi dízelmotort is átalakítják, természetesen a sorozat összes tagja erősebb és takarékosabb lesz. Az 525d-t teljes egészében alumíniumból épített közös nyomócsöves kétliteres biturbó fogja hajtani, melyben a kisebb feltöltő változó geometriájú. Az új négyhengeres 10 kW-tal nagyobb teljesítményű, mint a korábbi hathengeres turbó, 218 lóerejéhez 1500 és 2500 1/min között 450 Nm-es nyomaték társul. Ezáltal a limuzin 7 másodperc alatt éri el állórajtból a 100 km/h-s tempót, az arra alkalmas autópályákon pedig akár 243 km/h-s sebességet is élvezhet a sofőr. A típus kombinált átlagfogyasztása karosszériától és váltótól függően 4,8-5,5 liter/100 km körül alakul, a CO2-kibocsátás szintén ezek függvényében 126-145 g/km között változik.
Itt azonban még nem ér véget az újítások sora, ősszel érkező új hathengeres biturbó motorjának köszönhetően az 530d is 10 kW plusszal dicsekedhet elődjéhez képest. A 258 lóerős, 540, illetve automata váltóval 560 Nm nyomatékú egység 6 másodperc alatt gyorsítja százra az autót, és itt már szükséges volt a végsebesség-határoló beszerelése, ami természetesen 250 km/h-nál vet véget a száguldásnak. Az 535d sem maradt érintetlenül, legújabb változatában már 313 lóerőt ad le a háromliteres, hathengeres biturbó egység, 630 Nm-es nyomatéka pedig 5,5 másodperc alatt rántja 100 km/h-ra az autót. Hihetetlennek tűnhet, de a gyári átlagfogyasztási adatok ebben az esetben is 6 l/100 km alatt maradnak.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?