Keveset fogyaszt, de veszettül megy a BMW 5-ös hibridje
ActiveHybrid 5 a BMW-től
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A 7-es után az ActiveHybrid 5 is megjelenik a BMW kínálatában, és immár nem csak sportos a benzin-villany hajtású, bő 300 lóerős bajor limuzin, hanem a dízelekre jellemző módon takarékos is.
Márkarajongóknak biztosan szemet szúrnak majd az ActiveHybrid 5 felnijei, egyébként ránézésre ez csak egy szimpla 5-ös
Nyolcfokozatú automataváltó kapcsolódik a 3,0 literes, sorhatos, turbós, 306 lóerős benzinmotorhoz, amelyet stop-start rendszerrel is elláttak. Vegyes fogyasztási értéke a hírek szerint 6,5 l/100 km
Az ActiveHybrid 7 és az X6 ActiveHybrid után az ActiveHybrid 5 már a harmadik müncheni típus, amely benzinmotor és villanymotor kombinációjával mozog, és ahogyan az első információk alapján leszűrhető, nem is rosszul. A 3,0 literes, sorhatos TwinPower Turbo 306 lóerős teljesítményét 40 kW-os (55 LE), 210 Nm nyomaték leadására képes villanymotor egészíti ki, a rendszer összteljesítménye 340 lóerő és 450 Nm. Az 5,9 másodperces nulláról százra gyorsulás van olyan jó, mint az 535i esetében, csakhogy az ActiveHybrid 5 átlagos szén-dioxid kibocsátása 149-156 g/km, ami igen szerény, 6,4 és 7 liter közötti üzemanyag fogyasztással jár, az értékek a gumiméret, illetve konkrét típus alapján változnak.
Jelen állás szerint nem lesz kombi Touring karosszéria. A limuzin bő 500 literes csomagtartója a lítium-ion akkumulátorok elhelyezése miatt kb. 150 liternyit zsugorodott
Csak egy diszkrét felirat utal a hamutartón, hogy nem csak a gyönyörű hangon muzsikáló benzinmotorra számíthatunk, ha a gázpedálra lépünk
Külsőségeit tekintve alig vehető észre, hogy a lemezek alatt nem szokványos technika lapul, csupán a C-oszlopra, valamint az autó hátuljára tett ActiveHybrid 5 feliratok árulkodnak, illetve az e modellhez tervezett egyedi könnyűfém felnik - ahogy ezt a BMW hibridjeinél már megszokhattuk. Az utastérben sincsenek eget rengető dolgok, a küszöbfelirat mellett a váltókar mögötti hamutartó fedelére került fel egy kis plakett, hogy tudjuk: ha nincs motorhang, az nem hibára utaló jelenség.