Hirdetés

Kompakt Audi 472 lóerővel: MTM RS3

MTM Audi RS3: túl a csúcson

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A háromlépcsős motortuning legmagasabb szintjén már az 500 lóerőt nyaldossa a teljesítmény, és az MTM emberei akár a sebesség-határolót is kiveszik.

Értjük ám a versenypályára történő utalást, de erről a fényezésről inkább irdatlan gyors taxira, semmint versenyautóra asszociálunk

Egy vagy két Recaro mindig jó, de ezen a teljesítményszinten már elkerülhetetlen a szorosra szíjazható kagylóülés

A német autók, és különösen a VW-csoport rajongóinak nem kell bemutatni a német Motoren Technik Mayer, röviden csak MTM elnevezésű tuningcéget, amely a konszern bármelyik modelljéből képes kihozni a vadállatot. Fokozottan inkább igaz ez, ha olyan autónak esnek neki, ami már alap állapotában is többet tud, mint amit a józan ész diktál.

Ilyen például az Audi RS3 Sportback, a kompakt négykarikás orrában eredetileg is 340 lóerő teljesítményű és 450 Nm nyomatékú 2,5 literes öthengeres dübörög, mely 4,6 másodperc alatt katapultálja az autót 100 km/h-s tempóra, és lendületesen viszi tovább egészen a gyárilag beépített 250 km/h-s elektronikus limit eléréséig.

Az MTM viszont gondolt azokra, akik szeretnék megviccelni márkatársaikat, ezért háromlépcsős motortuning-programmal állt elő az RS3 ötajtós változatához. Első lépcsőben csak a motorvezérlést ingerlik, amivel a teljesítmény 410 LE-re, a nyomatékcsúcs pedig 550 Nm-re ugrik. A második szinten már a kipufogórendszert, a leömlőket és az intercoolert is kicserélik, amivel a számok 424-re illetve 560-ra módosulnak. A harmadik fokozaton már a gyári turbót is hatékonyabbra cserélik, és ezzel elérik a 472 lóerős és 600 Nm-es szintet: ennek a kihasználásához már tényleg érdemes kiiktattatni velük a sebességhatárolót, és beszerezni egy-két aerodinamikailag is hatékony kiegészítőt.

Nemhogy nem vitték túlzásba, egyenesen elhanyagolták a karosszéria tuningját az MTM RS3 felelősei

A matricázás szerencsére opcionális, a képen látható MTM-felnik pedig amúgy sem térnek el túlzottan a gyár által meghatározott irányvonaltól, így akár kívülről észrevehetetlen teljesímény-növeléssel is lehet sokkolni a márkatársakat.

Hirdetés

Vélemény, hozzászólás?