Kompakt Audi 472 lóerővel: MTM RS3
MTM Audi RS3: túl a csúcson
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A háromlépcsÅ‘s motortuning legmagasabb szintjén már az 500 lóerÅ‘t nyaldossa a teljesÃtmény, és az MTM emberei akár a sebesség-határolót is kiveszik.
Értjük ám a versenypályára történő utalást, de erről a fényezésről inkább irdatlan gyors taxira, semmint versenyautóra asszociálunk
Egy vagy két Recaro mindig jó, de ezen a teljesÃtményszinten már elkerülhetetlen a szorosra szÃjazható kagylóülés
Ilyen például az Audi RS3 Sportback, a kompakt négykarikás orrában eredetileg is 340 lóerÅ‘ teljesÃtményű és 450 Nm nyomatékú 2,5 literes öthengeres dübörög, mely 4,6 másodperc alatt katapultálja az autót 100 km/h-s tempóra, és lendületesen viszi tovább egészen a gyárilag beépÃtett 250 km/h-s elektronikus limit eléréséig.
Az MTM viszont gondolt azokra, akik szeretnék megviccelni márkatársaikat, ezért háromlépcsÅ‘s motortuning-programmal állt elÅ‘ az RS3 ötajtós változatához. ElsÅ‘ lépcsÅ‘ben csak a motorvezérlést ingerlik, amivel a teljesÃtmény 410 LE-re, a nyomatékcsúcs pedig 550 Nm-re ugrik. A második szinten már a kipufogórendszert, a leömlÅ‘ket és az intercoolert is kicserélik, amivel a számok 424-re illetve 560-ra módosulnak. A harmadik fokozaton már a gyári turbót is hatékonyabbra cserélik, és ezzel elérik a 472 lóerÅ‘s és 600 Nm-es szintet: ennek a kihasználásához már tényleg érdemes kiiktattatni velük a sebességhatárolót, és beszerezni egy-két aerodinamikailag is hatékony kiegészÃtÅ‘t.
Nemhogy nem vitték túlzásba, egyenesen elhanyagolták a karosszéria tuningját az MTM RS3 felelősei
A matricázás szerencsére opcionális, a képen látható MTM-felnik pedig amúgy sem térnek el túlzottan a gyár által meghatározott irányvonaltól, Ãgy akár kÃvülrÅ‘l észrevehetetlen teljesÃmény-növeléssel is lehet sokkolni a márkatársakat.