Kompakt luxuskivitelben – Mercedes A-osztály menetpróba
Próbára tettük az új Mercedes-Benz A-osztályt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Minden eddiginél okosabb és felhasználóbarátabb lett a negyedik generációs kompakt Merci, amely jelenleg házon belül még a nagytesókat is elveri.
Az új CLS-től kölcsönzött orr jól áll az A-osztálynak is, amellyel sokkal nagyfiúsabb lett a kinézete
Sorra dobja ki manapság a Mercedes-Benz az újabbnál-újabb modelleket, amelyek eddig korábban soha nem szerepeltek a palettán. Emellett természetesen a régi modellek is tovább fejlődnek, jelenleg az A-osztály történetében érkezett el egy korszakváltás. Az 1997-ben megjelent mini egyterűből mára egy luxus kompakt lett. Az első két generáció után változott radikálisan a forma, a harmadik és az új, negyedik generáció már igazi kompaktként funkcionál. Méreteit tekintve hízott némileg a modell. Hossza 120, szélessége 16, magassága pedig 6 mm-rel lett nagyobb. Tengelytávja is nőtt, kereken 3 centivel, míg tömege 20 kg-mal lett szerényebb.
[BANNER type="1"]
Az gömbölyű sziluett megmaradt, a hátsó lámpák lényegesen karcsúbbá váltak az elődmodellhez képest. Formájuk jól passzol a trapéz alakú kipufogóvégekhez
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4419 | 1796 | 1440 | 2729 | 370 |
Pazar látványt ad a dupla 10,25 colos kijelző, amely egyetlen üveglap alatt terül el. A légbeömlők formája is szemet gyönyörködtető, a kétszínű bőrkárpit pedig további színt visz az A-osztály kokpitjébe
Az AMG-Line esetében kétszínű sportüléseket is kapunk, amelyek csak fűthetőek, az alap ülések viszont elérhetők hűthető változatban is. A hátsó sorban van hely, de érezni, hogy ez bizony csupán egy kompakt
Mindezek a módosítások az utastérre is jótékony hatással vannak. A válltér elöl 9, hátul 22 mm-rel lett nagyobb, a könyöknek elöl 35, hátul 36 mm-rel szélesebb hely áll rendelkezésre, míg a fejtér elöl 7, hátul 8 mm-rel lett tágasabb. Az utastér mellett a csomagtartóba 29 literrel többet pakolhatunk, összesen 370 liter tölthető meg. A körkörös kilátás érdekében az A, B és C oszlopok borítását optimalizálták, így összességében 10 százalékos javulás tapasztalható. A számok mellett számos izgalmas és hasznos újítást kapott odabent a A-osztály, ezek megismerése előtt azonban vegyünk még néhány pillantást a külsőre!
A fekete felnik mögött lyuggatott féktárcsák lapulnak. A 19 colos felni már-már túlzás, ez a gördülési zajra is kihat. A rugózás a peres gumi ellenére kényelmes, hála az adaptív futóműnek
A legszembetűnőbb átalakulás egyértelműen akkor látható, ha szembe állunk vele. Az egész orr rész erősen az új CLS formáit idézi, amellyel máris komolyabb megítélést kap a kis kompakt. Legalább egy kategóriával feljebb pozicionáljuk magunkban az agresszív kinézete miatt. A lámpák mögötti L alakú nappali menetfény morcosra húzott szemöldökre emlékeztet, amelynek helyét irányjelzéskor átveszi a sárga villogó. Ha már a fényszóróknál tartunk, érdemes megemlíteni, hogy a Multibeam LED technológia 18 különálló és külön-külön szabályozott LED-del rendelkezik. Tovább haladva, oldalról leginkább a tükrök formája és a letisztultabb vonalak, a magasan végigfutó, határozott övvonal tűnik fel. Gömbölyű sziluettjét megtartotta, amely hátul tovább folytatódik. Az elődnél megszokott lámpaforma teljesen átalakult, a tömzsi kinézet helyett az elnyújtott stílus jól illeszkedik a trapéz kipufogók alakjához. A külsőt még sportosabbá tehetjük az AMG Line csomaggal, amely aerodinamikai elemeket, ültetett futóművet és 19 colos felniket is ad.
Multibeam LED fényszóró 18 különálló LED-et tartalmaz, amellyel garantáltan nem lesz gond a sötétben autózás
Teljes átalakuláson ment át az utastér is. Első pillantásra közel sem gondolnánk, hogy egy kompakt beltérrel van dolgunk. Akár két 10,25 colos, egyetlen üveglap alá helyezett műszerfal és infotainment kijelző vár minket, amely már-már a repülőgépek glass-cockpitjét idézi. Analóg műszer ebben az A-osztályban, ezen a felszereltségi szinten már nem létezik. Minden vetített, és nem is akármilyen minőségben. Lenyűgöző a grafika és a tudás, amit az új MBUX ad. Az egész műszerfal lényegében olyan, mint egy okostelefon kijelzője. Teljes mértékben személyre lehet szabni rajta mindent. Brutálisan sok információt jeleníthetünk meg rajta, azonban nem kell aggódni. Ha elvesznénk az adatok és számok rengetegében, elegendő a szélvédőre pillantani, ahol a Head Up Display szintén mutatja a legfontosabb információkat. A legkényelmesebb talán az, hogy már a parkolószenzorok jeleit is elénk vetíti az A-osztály, így mindig tudjuk parkoláskor, hogy hol és mennyi hely van még körülöttünk.
A Head Up Display immár a legkisebb kategóriában is elérhető. Minden fontos információ megjelenik rajta, nappal szemben is jól látni a vetített grafikát
Persze akinek ez kevés, választhatja a kameraképet, amely igen komoly minőségű. Elöl hátul kis és nagy látószögben figyelhetjük a környezetet, valamint oldalra pillantva a padkát is láthatjuk a kamerák segítségével. Mindez akár felesleges is lehet, hiszen képes automatikus parkolóhely keresésre és parkolásra is az A-osztály. Nem csak alacsony tempónál képes önmagát vezetni, autópályán is tökéletesen teszi ezt. Az aktív sávtartó egész hosszan képes beavatkozás nélkül kormányozni. Mostantól elég csak megpöccinteni az indexkart és máris elvégzi magától a sávváltást. Az adaptív tempomat nem csak az előttünk lévő tempójára képes lelassítani, de ha egy szűkebb kanyarba érkezünk az autópályán, akkor magától visszaveszi a tempót a biztonságos kanyarodáshoz szükséges sebességre.
Parasztvakításnak hat, de nagyon hasznos tud lenni a kiterjesztett valóság, amely a navigációs adatokat jeleníti meg a kameraképen. Itt azt mutatja, hogy melyik utcán kell majd balra fordulni. Ezen felül a házaknál a virtuális számozás is megfigyelhető
Ha nem akarunk bajlódni a gombok keresésével és nyomkodásával menet közben, akkor elég bemondani a "hey Mercedes" hívójelet, és máris visszakérdez tőlünk, hogy miben segíthet? Ekkor angolul vagy németül kérdéseket tehetünk fel, pl. milyen idő lesz ma, vagy kell-e esernyő mára, netán mekkora a sebességkorlátozás az adott útszakaszon, és máris dobja a választ. De ugyanígy állíthatjuk a klíma hőmérsékletét, nyithatjuk és zárhatjuk a napfényrolót az üvegtető alatt, kapcsolhatjuk az ülésfűtést vagy -szellőzést, stb. Hihetetlen a felhasználói élmény, lényegében már úgy beszélgethetünk vele, mint David Hasselhoff KITT-tel.
Nem zsúfolták tele gombokkal a kormányt, mégis sok mindent kezelhetünk innen. Ha nem akarunk nyomkodni, akkor hangutasítással is beállíthatunk számos dolgot úgy, hogy egy pillanatra sem kell elvenni a szemünket az útról
A motorokat tekintve is érkeztek újdonságok. Benzines fronton jelenleg kétféle blokk közül választhatunk. Az A 200-ban egy új, a Renault-val közösen kifejlesztett 1,33 literes turbós dolgozik, amely 163 lóerőt és 250 Nm-t ad. Az A 250 egy szintén új fejlesztésű 2,0 literes benzines, amely 224 lóerős és 350 Nm-es. Előbbi hatgangos kézi vagy hétfokozatú DCT váltóval rendelhető. Dízel fronton egyelőre egyetlen motor érhető el. A 180 d 1,5 literes, 116 lóerős, 260 Nm nyomatékkal bír, melyhez csak hétfokozatú DCT választható. A menetpróbán az A 250-et sajnos nem tudtuk kipróbálni, a másik kettőt viszont igen.
A csomagtartó 29 literrel lett tágasabb, így 370 liter áll rendelkezésre
A 200 | A 250 | A 180 d | |
Emissziós norma | Euro 6 | ||
Hengerűrtartalom [cm3] | 1332 | 1991 | 1461 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | ||
Váltófajta/-fokozat | kézi/6 (duplakuplungos/7) | duplakuplungos/7 | duplakuplungos/7 |
Teljesítmény [LE] | 163 (5500) | 224 (5500) | 116 (4000) |
Nyomaték [Nm] | 250 (2750) | 350 (1500) | 260 (1750) |
Gyorsulás 0-100 km/h | 8,2 (8,0) | 6,2 | 10,5 |
Végsebesség [km/h] | 225 (225) | 250 | 202 |
Kombinált fogyasztás [l/100 km] | 6,3 (5,6) | 6,5 | 4,5 |
CO2-kibocsátás [g/km] | 144 (128) | 149 | 118 |
Saját tömeg [kg] | 1355 (1375) | 1455 | 1445 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1870 (1885) | 1965 | 1935 |
Az infotainment rendszer kezeléséhez szükséges touchpad még komfortosabb és felhasználóbarátabb lett. A bal oldali menetmódválasztóval egy pöccintésre válthatunk eco, comfort és sport mód között
Mindkét modell teljesen elegendő a hétköznapi közlekedéshez, kellően dinamikusan lehet velük autózni. A dízelből minden bizonnyal jobb választás lesz a 150 lóerő körüli, a 116 lovas ugyanis bizonyos tempó felett már kevésnek bizonyul. Ettől függetlenül mindkettővel élmény az autózás. A kormányzás pontos, az adaptív futómű jól illeszkedik az útviszonyokhoz. Ha kell, lágyan lépked át az úthibákon, ha kell stabilan tart a gyors kanyarokban. A fékek pontosak, akárcsak a váltó is. A kormány mögül fülekkel is válthatunk fokozatot, de a szoftver annyira jól igazodik a gázpedál mozgásához, hogy felesleges kézzel belenyúlni. Elég picit nagyobb gázt nyomni, máris visszavált egyet, tovább nyomva még egyet. Ebben a tekintetben is hibátlan a vezetési élmény.
A 200 | 9 295 360 Ft |
A 200 7G-DCT | 9 998 940 Ft |
A 250 7G-DCT | 11 107 00 Ft |
A 180 d 7G-DCT | 9 463 000 Ft |
Nem csak szép és sportos, hanem minden eddiginél okosabb lett az újgenerációs A-osztály. Jelenleg ő a legügyesebb Mercedes modell, amely egyelőre háromféle motorral érhető el. A paletta természetesen tovább bővül, a csúcsot az A 45 AMG jelenti majd
Fogyasztást tekintve mind a benzines, mind pedig a dízel legurította a 8 litert 100 km-en, igaz dinamikusan is hajtottuk őket. Benzinből ez reális, gázolajból viszont kissé soknak tűnik egy 1,5 literes blokktól. A normál, egyhetes teszten majd jobban utánajárunk ezeknek. Nehéz fogást találni az új A-osztályon, egyet viszont sikerült. Érthetetlen módon nincsenek kapaszkodók az utastérben, ami feltehetően a függönylégzsákok miatt van így, ugyanakkor vannak gyártók, akiknél ez szintén megvan és van kapaszkodó is. Ez legyen a legkisebb gond, az új A-osztály kategóriájában most a legerősebb, legokosabb, legügyesebb. Kérdés, hogy sikerül-e az új 1-es BMW-nek és az új Audi A3-nak megszorongatnia? Nem lesz könnyű dolguk, az biztos.
Nagyon tetszik az autó. Minden fejlesztés tökéletes rajta. DE mennnyi? Azért akár az Audi, akár a BMW ugyanezzel a motorizáltsággal alapból több mint 2M forinttal olcsóbb.
Audi A3, 1,5 TFSI, 150 LE, S-tronic 7M forint. És ugye az MB-nél is alap árat látunk egyenlőre.
Szóval azt hittem rosszul látok. De a magyarázat nyilvánvaló számomra. A tehetős városiakra számítanak, akik nem mennek hosszútávot viszont azt luxus körülmények között szeretnék. Na ebben szakít az előző A-osztály árazásával és a konkurencia koncepciójával. Ez egy újfajta megközelítés, meglátjuk bejön e. Most viszont úgy néz ki, hogyl alapból drágább egy C-osztálynál. Ez azért elég furán néz ki. A C-osztály 7,9M forinttól indul ( az előző, mert ott is facelift van) Ez meg 9,2M ???? Ez most így hogy? Szóval fura ez nagyon.
Soha nem az alapárakat kell nézni hanem egy olyan konfigurációt amit te is megvennél és úgy hasonlítani az árakat ” van hogy az egyik autóban alap az ami másik gyártónál extra ” . Az Audi A3 egy 7 es golf és már erősen kifutó széria tekintve hogy idén érkezik a faceliftbelőle BMW 1 es pedig konkrétan olyan öreg széria hogy már az általános iskola 1ső osztályából is elballagott . A Mercedes Benz A osztály pedig egy vadonatúj széria .
Én is konfiguráltam egyet A 250-et amit megvennék 14 re jött ki szellőztetett ülésekkel stb … se az Audi A3 se a Bmw 1 semmivel nem volt olcsóbb ugyan úgy felszerelve ugyanolyan tudású motorral ” ezekhez ráadásul még az ülésszellőztetést sem lehetett megrendelni” .
Nem azt mondom hogy olcsó , de a konkurensek sem olcsóbbak csak öregebben nála … akinek sok ez az ár vegyen Golf7 et vagy várja meg a jövőre érkező 8 -as szériát .
Lámpánként 18 pixeles LED ma már nem nagy technikai bravúr tekintve hogy egy Insigniában is ilyen van . Nem is értem miért ezt tették bele mikor már rendelkezésre áll a lámpánkénti 86 pixeles LED lámpa is a Mercinél .