Korommal fenyegetnek

Olajkályhás Mitsubishi és Subaru csúcsmodellek?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Érdekes hír kering az autós világsajtóban: dízelmotorral érkezhet a következő Lancer EVO és Impreza STi…


Ahogy múlnak az évek, egyre jobban szorul a hurok a sportautók képzeletbeli nyaka körül, mert a folyamatosan szigorodó előírások drasztikusan szűkítik a mozgásteret. Az átlagon felüli gyorsasághoz erőre, nagy teljesítményre van szükség, ez általában magas fogyasztással jár, az üzemanyag pazarlása pedig arányaiban kihat a károsanyag-kibocsátásra, méghozzá negatívan – a kör bezárult. A mérnökök feladata kitalálni, hogy a jelenkor négykerekű ikonjait hogyan lehet átmenteni egy tisztább, ha úgy tetszik zöldebb jövőbe, és manapság már olyan gyártók fejlesztői agyalnak a megoldáson, mint a Ferrari. Az olaszok még nem süllyedtek le a dízelesítés szintjére, a legfrissebb sokkoló pletyka azonban gázolajos Mitsubishi EVO-t és Subaru Impreza STi-t vizionál, amihez a műszaki alapok adottak.
A források szerint a gyémántosok dízel-elektromos rendszerrel házasítanák az EVO híresen kiváló S-AWC négykerékhajtását, és a kalkulációk szerint úgy lehetne 5 másodperc alatti százas gyorsulást elérni, hogy a szén-dioxid kibocsátás drasztikusan csökkenne. A kérdés csupán az, hogy a dízeleket nem igazán kedvelő japán és amerikai piacon milyen fogadtatásban részesülne a padlógázra kormot okádó EVO? A Subaru nem bonyolítja ennyire túl a dolgot, és csak azzal a lehetőséggel játszadozik, hogy a kétliteres, 150 lóerős Boxer Diesel-t fickósítja az STi elvárásainak megfelelően. Ez nem olyan nehéz ám, mint amilyennek látszik, mert a benzines ugyan valóban a dupláját tudja felmutatni lóerők vonatkozásában, ám a 400 newtonméteres forgatónyomatékkal szemben a dízel 350 newtonmétert tesz a mérleg másik serpenyőjébe, és biztosra vehető, hogy a konstrukcióban még vannak felszabadítható tartalékok. Nem valószínű, hogy a jelenleg futó modellek lemezei alatt találkozhatunk az új technológiákkal, így a legkorábbi bemutatkozás a generációváltásokhoz igazítható, amelyek évek múlva várhatók.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?