Leesik az állad a világ legdrágább Skyline R34-e láttán

Még az utolsó után is készült Skyline R34 GT-R, ez az egyik, valószínűleg a legértékesebb

Minden idők egyik talán legjobban vágyott autója a Nissan Skyline R34 GT-R, legalábbis nálunk mindenképp. Most megmutatjuk, mennyire szép a legdrágábbnak ígérkező példány.


Az autóipar futószalagjáról szerencsére nem csak tömegtermékek gördülnek le, minden korszaknak megvannak a maga csodálatos és mélyre hatoló vágyat keltő modelljei. A '90-es évekből ilyenek a Mitsubishi Lancer Evók, a BMW M3, a Toyota Supra, vagy épp a Nissan Skyline. Főszereplőnk most éppen az utóbbi, ugyanis egy igazán értékes, bár egyesek szerint a legértékesebb példány kerül most kalapács alá, ami könnyen elképzelhető, hogy be is jön. A Nissan 2003-ban stílusosan szerette volna kivezetni a sikeres szériát, akkor már vélhetően készültek arra, hogy mind a sorhatos motort, mind a kategóriát elhagyják és csak évekkel később térnek vissza a Skyline név nélkül az R35 GT-R-rel és szupersportautós teljesítménnyel. A Skyline R34 záró szériájaként megalkották a Z-Tune verziót, melyre új autót már nem gyártottak. 12 darabot vásároltak vissza az addigi csúcsverzióból, a V-Spec-ből, de csak olyat, ami tökéletes állapotban volt és nem futott túl 29000 kilométeren. Ezeken túl még hét tulajdonos jelentkezett, akik nem akarták eladni saját V-Spec Skyline-jukat, arra viszont vállalkoztak, hogy odaadják az autót átalakításra, feljavításra. Összesen tehát 19 darab készült az utolsó utáni Skyline R34 GT-R-ből, ebből kettő prototípus. 18 példány ezüst fényezést kapott és csak egyetlen egy gurult ki a műhelyből a legendás Midnight Purlpe III árnyalatban. A 19 autóból egyet, a videóban is szereplőt nemrég teljes restaurálásnak vetették alá, ha pedig már így történt, akkor a varázslatos Midnight Purple III fényezést kapta meg, így ez a második ilyen autó ezzel a színnel.
A V-Spec-ből Z-Tune verzióvá alakítás során kicserélték a híres RB26DETT motor turbófeltöltőit, valamint a motor belső alkatrészeit is, átalakították a hengerfejet és a szelepeket, a motor hengerűrtartalmát így 2,6-ról 2,8 literre tudták növelni, amivel elérték az 500 lóerős teljesítményt. A Nismo szűken fogalmazott már akkor is a teljesítményről, annyit árultak csak el, hogy az autók gyárilag tudják a 3,8 másodperces 100-as sprintet és megfutják a 327 km/h-t. A videóban szereplő meseszép japán vasat megfuttatták padon is, ahol ma, 16 évesen is lead 455 lóerőt a kerekein mérve. Az autó jelenleg Melbourne-ben van, az árát pedig 500 000 dollárra saccolják, ha ez ennyi, képzelhetik, mennyit érhet az eredeti Midnight Purple III fényezésű példány.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?