Komolyan alávágott a lágy hibrid Grande Pandának a sima benzines kivitellel a Fiat, hiszen jóval olcsóbban lehet hozzájutni. Hogy pontosan mit jelent mindez? Máris mutatjuk!
Szeptember elején jelentette be a Fiat, hogy érkezik a Grande Pandához egy a korábbinál is fapadosabb változat, amelyben kizárólag az 1,2 literes, háromhengeres benzinmotor lesz 100 lóerővel, illetve hozzá egy hatfokozatú manuális váltó társul. Ugyanakkor azt nem lehetett biztosra venni, hogy olcsóbb is lesz, hiszen némely országban a Fiat megemelte a lágy hibrid és az elektromos árát, majd előbbi "helyére" tette be a tisztán benzines változatot, vagyis a Grande Panda belépő szintű kivitele árban ugyanannyi maradt, ráadásul kevesebb tudással.
Fogyasztásban értelemszerűen akad némi különbség a benzines és az mHEV között: előbbi 5,7 l/100 km-t ígér, míg utóbbi 5,1 l/100 km-t
A rendkívül árérzékeny magyar újautó-piacon mindezt nem lépték meg. A lágy hibrid továbbra is 8 190 000 forinttól elérhető, míg az új változat kereken egymillió forinttal olcsóbb, vagyis 7 190 000 forinttól vihető haza. Viszont fontos, hogy ez "csupán" a Pop felszereltségű modell, amelyből hiányzik többek között a második képernyő, így a telefontükrözés is. Az Icon csomagtól felfelé viszont ez is adott, méghozzá 7 790 000 forinttól. A kínálat csúcsán ez esetben is a La Prima felszereltség áll a 8 590 000 forintos kezdőárával. Viszonyításképpen a lágy hibrid Grande Pandánál ugyanez a verzió 9 590 000 forintba kerül.
A Pop felszereltséggel csak telefontartó jár a digitális műszeregység mellé
Icon és La Prima csomagban viszont széria a 10,25 colos érintőképernyő
Extrákból ezúttal sincs sok. Az autó alapesetben rézbarna fényezéssel érkezik, minden más árnyalat - így a fekete és fehér is - további 200 ezer forintos költség. A Pop felszereltséghez nincs más opció, az Icon és La Prima kivitelekhez viszont számos többszázezer forintos csomag érhető el, amelyekben többségében kényelmi illetve esztétikai extrák szerepelnek.
Vagyis még mindig azt gondolják, hogy a Fiat autónként 700.000 forinttal értékesebb márkanév, mint a Citroen? Hát, azért van baj a fejekben…