Már nem olasz, francia alapú az új Opel Combo
Hét üléssel és rengeteg tárolóhellyel érkezett az Opel Combo
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Nem mondanak le az egyterűkről a PSA csoportnál, és mivel az Opelnek is ott volt a Combo, beveszik őket is a buliba. Az új Combo alapját pedig már nem a Fiat Doblo adja, hanem a Berlingo.
Kétségtelenül praktikus egy ilyen egyterű, a beszállás rendkívül egyszerű a tolóajtókon, amiből mindkét oldalon van egy-egy
Az SUV-őrület szinte teljesen elsöpörte az egyterű-járványt. A praktikus, tágas, de rossz arányú, és így nem épp csinos autókat ontó kategóriát mára kevés márka képviseli. A divatos, jó megjelenésű külső és a terepezni akarás befedte az egyterűeket, és a legtöbb modell mára SUV formában éledt újjá. A franciák viszont kitartanak és a PSA új márkájánál, az Opelnél is van már elég crossover, meg SUV, így a Combo hagyományos formájában folytatja pályafutását.
A legjobb tulajdonsága egy ilyen autónak a különálló ülések és a széles karosszéria, így akár három gyerekülés is gond nélkül elfér egymás mellett
Tolóajtós doboz is kérhető lesz a plafonra, a két kesztyűtartó viszont alapáras
A C Corsa óta nem saját alapokra épül, és ma már nem is lenne rá lehetőség, az előd olasz platformja után most mi más lehetne az alapja, mint az új Citroën Berlingo Multispace? Az új Opel Combo Life - az utasszállító családi kivitel - viszont jóval szofisztikáltabb, opelesebb megjelenést kapott. A villámos, bajszos hűtőrács mellett ott vannak az X modellcsaládéra hasonlító fényszórók, bennük a hokiütő formájú nappali menetfényekkel. Hátrafelé haladva jóval feltűnőbb a származás, a hátsó lámpák egészen olyanok, mint a leköszönő Berlingón.
8 colos a csúcs multimédia, aminek a legjobb tulajdonsága, hogy nem kell róla irányítani a klímát, valamint van Android Auto és Apple CarPlay szolgáltatása
Más a középkonzol, mint a Berlingóban, több a zárható rekesz. A csomagtér 597 literes alapból, a hosszabb Combóban 850 liter az alap poggyásztér
Az új Combo kétféle karosszériaméretben lesz elérhető, 4,40 méteres, vagy 4,75 méteres hosszal. Utóbbiban találunk egy harmadik üléssort, így a Combo hétszemélyes is lehet. Csomagtere alapesetben is hatalmas, 597 literes, a hétüléses verzióé pedig 850, ha a leghátsó sor nincs bent. A teljes raktér lehajtott ülésekkel több mint 2 köbméter, a nagyobb karosszériában pedig 2693 liter a raktér teljes terjedelmében, valamint a jobb első utasülés ledönthető. Pakolórekeszből sincs hiány, a csomagtér fölé a plafonra kérhető egy zárható doboz, hogy a kisebb dolgokat is biztonságosan szállíthassuk, de elöl van két kesztyűtartó és számos apróbb fiók is.
Üvegtető is kérhető hozzá, amihez hangulatvilágítás is jár, akár hét üléssel is elérhető az új Combo Life
Technológiában is a PSA ma kapható extráit kapja, úgy mint a jelzőtábla-felismerőt, a sávtartót, éberségfigyelőt, tempomatot és 180 fokos tolatókamerát. A Combo fedélzeti rendszerét akár egy 8 colos érintőképernyős fejegységről is irányíthatjuk, viszont a klímához külön panelt terveztek. Ezt érte talán a legtöbb kritika, már a Berlingóban sem a kijelzőről kell irányítanunk a hőfokot. A Combo motorpalettája megegyezik majd a már bemutatott Berlingóéval, azaz 1,2 literes turbós benzinmotor lesz elérhető 110 vagy 130 lóerővel, illetve 1,5-ös dízel 75, 100, 130 lóerős teljesítményekkel. Az öt-, illetve hatfokozatú kézi váltó mellett nyolcfokozatú automata sebességváltó is kérhető lesz, ami az Opel szerint úttörő a szegmensben, viszont ugyanez elérhető a Berlingóhoz, és vélhetően a hamarosan érkező Peugeot Partnerhez is.
Háromhengeres benzinmotorral és négyhengeres 1,5-ös dízellel érkezik, akár nyolcfokozatú automata váltóval is
Kíváncsi leszek majd a Vivaróra és a Movanóra is, hogy azoknál hogy oldják meg az orrkiképzést.