Maradhatnak a belső égésű motorok Európában!

Megszületett a megállapodás, győzött a józan ész

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Szintetikus üzemanyagokkal, de 2035 után is lehet belső égésű motorral felszerelt autókat forgalmazni Európában.

Németország megállapodott az EU-val, így 2035 után is engedélyezik a belső égésű motorral felszerelt autók forgalmazását. Az EU és annak legnagyobb gazdasága korábban is vitában állt egymással a belsőégésű motoros autók 2035-re tervezett kivezetése miatt. Németország biztosítékokat kért arra vonatkozóan, hogy a határidő lejárta után is értékesíthetők lesznek a belső égésű motorral hajtott új autók, ha azok szintetikus üzemanyaggal működnek - ezt a kérést a Porsche és a német autóipar más tagjai is támogatták.
Hirdetés
"Megállapodásra jutottunk Németországgal az e-üzemanyagok jövőbeli használatáról" - közölte Frans Timmermans, az EU klímapolitikai vezetője a Twitteren. Volker Wissing német közlekedési miniszter szerint "szabad az út" a pénteken késő este elért megállapodással. "A belső égésű motorral rendelkező járműveket 2035 után is forgalomba lehet helyezni, ha kizárólag szén-dioxid-semleges üzemanyagot tankolnak" - írta Twitter-bejegyzésében. Ám a történet itt nem áll meg. Olaszország ugyanis további biztosítékokat kért, többek között arról, hogy a bioüzemanyagokat használó gépjárművek is mentességet kapjanak. "A technológiasemlegességgel kapcsolatos csatát megnyertük, ami a bioüzemanyagok elismerésének előfeltétele is" - mondta Giorgia Meloni olasz miniszterelnök pénteken újságíróknak az uniós vezetők csúcstalálkozója után."
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?