Még a jövő BMW-je is a vezetésre lesz optimalizálva
Nem tünteti el a kormányt a BMW, de mi köze az iNextnek Budapesthez?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A vezetés élménye szlogen nem csak a múlt és a jelen, hanem a jövő BMW-ire is igaz lesz. Az új iNext tanulmányautóban is van kormány és külön sportos üzemmód, amit a sofőrre optimalizáltak.
Minden eddiginél nagyobbak leszek a vesék, amik itt infopanelként érkeztek, mögötte találjuk az összes radart és érzékelőt
Hamarosan új időszámítás kezdődik a BMW-nél, amivel már jó ideje puhítják a vásárlóközönséget. Az i3 és i8 modellek sikeresen viselték az i modellek előfutárai címet, az elkövetkezendő években ugyanis rohamosan fog bővülni az ő családjuk. Az i modellek jövőjét és a BMW technikai céljait mutatja be az iNext tanulmányautó, ami dizájnban és tudásban is egészen más, mint amit a márkától mostanában láthatunk.
Még lesz kormány és külön a vezetésre optimalizált menetmód, a klasszikus iDrive eltűnik, itt a középkonzol fa burkolata egy érintésérzékeny felület
Az talán nem meglepő, hogy az iNext SAV, vagyis Sport Activity Vechicle karosszériával született meg, és azt mondják, ebben már nagyban benne van az, ami 2021-ben sorozatgyártásban érkezik. A vesék minden eddiginél nagyobbak és nem rácsozottak, tömörek, és inkább egy technológiai panelnek nevezi a BMW, mivel ide kerül a lehető legtöbb modern szenzor, ami a részleges önvezetést lehetővé teszi. A vesék kerete 3D nyomtatással készült, ezzel is mutatva a gyártástechnológia minőségét és magasságát.
A hatalmas üvegfelületek teszik lehetővé, hogy ne érezzük magunkat elzárva a külvilágtól
Az iNext formavilágán több helyen visszaköszönnek a vesék formái, mint például a hatalmas oldalablakokon, ám megvan egy további határozott BMW vonás is, méghozzá a "négy szemű" tekintet. Nem a klasszikus Angel Eyes, de ügyesen megidézi még a rendkívül keskeny lámpatestekben is. A tanulmányautó fontos elemei az üvegfelületek, a szélvédő a teljes tetőt is magába foglalja, így az utasok rendkívül közel érezhetik magukat a természethez.
Képes lesz akár magát is vezetni, valamint fejlett fedélzeti rendszere mesterséges intelligenciát kap, vagyis képes lesz tanulni, és beszéddel vezérelhetjük
A hajtás természetesen elektromos, a hangtalan suhanás pedig tökéletes párosítás ahhoz, hogy ne zavarjuk meg a természet harmóniáját. Az utastér letisztult, ám még van kormány és egy Boost nevű menetmód, amit kimondottan a vezetés élményére optimalizáltak, vagyis állítólag jó lesz vezetni a jövő BMW-jét akkor is, ha Ease módban már képes lehet akár magát is vezetni. A mesterséges intelligenciával ellátott fedélzeti rendszer - akárcsak a Mercedesé, tanulni képes és ahhoz hasonlóan "Hey BMW" felszólítással lehet majd vele kommunikálni, vagy akár elküldeni, hogy parkoljon le nélkülünk. És hogy mi köze a Vision iNext tanulmányautónak Budapesthez? A bemutató videójából kiderül, de számos hazai helyszínt is felismerhetsz még benne.