Tavaly év végén már elkezdődött az
Across forgalmazása, ami akkor kiérdemelte a valaha létezett legdrágább listaárú Suzuki címét. A Toyota RAV4 Plug-in Hybrid kicsit átrajzolt külsejét és a hajtásláncát egy az egyben megkapó szabadidő-autót akkor 19,5 milliós forintos listaáron kínálták, ám kedvezménnyel 18,5 millió forintért haza lehetett vinni a rendkívül gazdagon (GLX) felszerelt modellt.
800 ezer forinttal kérnek érte többet
Idén azonban 20 millió forint fölé drágult az Across. Az árlistán ugyanis már 20 300 000 forint szerepel a neve mellett, persze továbbra kínálnak hozzá kedvezményt, amellyel 19 300 000 forintra csökken az ára. Ám a drágulás mértéke így is 800 ezer forint! Az Acrossban egyébként 2,5 literes, 4 hengeres szívó benzinmotor és két villanymotor párosa dolgozik. A rendszerteljesítménye 306 lóerő, míg a 18,1 kWh kapacitású, lítium-ion akkupakk maximum 75 kilométeres tisztán villanyhajtású hatótávot enged.
Egyelőre még mi is csak a szalonban találkoztunk vele
Ha tovább böngésszük a Suzuki árlistáját, akkor sajnos látható, hogy mindegyik modell ára emelkedett. A kedvezményes árak oszlopára pillantva a Vitaránál 310 ezer forintos emelkedés látható, így most 5,6 millió forintról indul a SUV ára. Az SX4 S-Cross esetében 270 ezer forintos az emelkedés, az alapár így 5 560 000 forint. A Swift esetében szintén 270 ezer forinttal emelkedett az indulóár, most 4 260 000 forint, míg az Ignis többet drágult, hiszen 315 ezer forinttal kell érte többet fizetni: jelenleg 4 260 000 forintról indul. Végül a tavalyi év utolsó új érkezettje, a szintén Toyota alapú
Swace sem úszta meg áremelés nélkül. A Suzuki emblémás Toyota Corolláért 350 ezer forinttal kell többet fizetni, jelenlegi alapára 8 440 000 forint.
Szeretem a Suzukit, mert volt nekem is, de ha 19-20 milliót adnék kocsira, tuti nem Suzukit vennék. Akkor már inkább az eredetijét a Toyotát venném, akkor is, ha egy kicsit drágább.
Egyáltalán nem tudok olyan élethelyzetet elképzelni, ahol prémium-kategória-árban Suzuki-t vegyen valaki.
Suzukit azért szerettem, mert olcsón nagyon jó minőséget kaptam. Most ahogy látom az árakat, nem biztos, hogy megkapom olcsón.
Toyota gyárban készül, Toyota alkatrészekből, Toyota dolgozók által.
3 hónap alatt elment belőle 1200 darab :
https://carsalesbase.com/europe-suzuki-across/
3 hónap még rövid időszak, kezdeti időben a teszt- és bemutatóautók kiszállítása történik, szokott olyan lenni h előírják kereskedéseknek hogy adott modellből kell hogy rendeljenek.
így hogy ez lényegében egy árban van az eredeti emblémás donorral, erősen kérdőjelessé teszi, mert később suzuki emblémával nem fog annyit érni, és keresni se fogják annyira, hiába uaz az autó.
nem is szánták ezt másnak mint suzuki CO2 flottaátlag redukáló projektnek, arra kellett ez.
hogy trollkodjak egy kicsit, ennyiért 3.0 TDI Touareget is adnak, ami erősen más liga. 🙂
suzuki nagyon bátran áraz, értem én h technikailag jók, de hogy egy kis nyomi ignis 4,26-tól induljon ami össze nem vethető az európai kiskategóriás autókkal méretben, hát.. erős…
A tesztautókat is eladják a kereskedők, valamint minden autóeladásban benne vannak azok is. Vizsgáld meg a Suzuki emblémás autók értéktartását, lesz meglepi.
“ennyiért 3.0 TDI Touareget is adnak, ami erősen más liga”
Egyrészt nem vágom, hogy miben erősen más liga, másrészt nem a Touareget nem győzi gyártani a VW, hanem a RAV4 PHEV-et a Toyota…