Frissítve! Még jobban megszorongatná az EU új környezetvédelmi javaslata a sportautókat
A szén-dioxid mellett már a szénszálas is ellenség? Betilthatja az EU a "karbon" alkatrészeket!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A szénszállal erősített műanyag, vagy köznapibb nevén szénszálas, netán karbon alkatrészek nem csak a sportautó-gyártásban, hanem a villanyautó-gyártásban is kiemelt fontossággal bírnak.
Az Európai Parlament által kidolgozott javaslat célja, hogy a szénszálas műanyagot felvegyék az EU veszélyes anyagok listájára az ólom, a kadmium, a higany és a hexavalens króm mellé.
A szénszálas műanyagot ráadásul nem a gyártás során keletkező környezetszennyezés miatt, hanem a bontásra szánt járművek semlegesítésekor és újrahasznosításakor fellépő problémák miatt szeretnék felvenni a listára. Kutatásaik szerint a sérült szénszálas alkatrészekből a levegőbe kerülő részecskék károsak lehetnek, ha érintkezésbe kerülnek az emberi bőrrel. Ez az első alkalom a világon, hogy egy kormányzati szerv a szénszálas műanyagot veszélyes anyagnak minősítené.Érdekesség, hogy a maradék gyártási kapacitás szinte teljes egészében Európában található, ezzel újabb fontos iparágat végezne ki az Unió a saját határain belül.
Legalább ekkora érvágás lenne azonban a tilalom az Európában működő és forgalmazó sportautó- és szuperautó-gyártóknak, illetve komoly problémát jelentene a BMW, a Hyundai, a Lucid és a Tesla villanyautó-fejlesztési részlegeinek is, hiszen mindegyik említett gyártó széles körben használja a szénszálas műanyagot az elektromos járműveikben.

