Megjött az első kompakt Mercedes SUV
A vas meleg, hát ütik. Mercedes GLA
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Íme az Evoque, a Q3 és az X1 stuttgarti kihívója, egyben a Mercedes-Benz első kompakt szabadidő-autója, az A-család negyedik tagja. A GLA menő lett, borítékolható a sikere.
AMG-csomaggal, de nélküle is vagány, olyan a GLA, hogy lehetőleg mindenkinek bejöjjön a formája. Divatos terepes – fekete meg ezüst - kiegészítői mellett domborulatokban, élekben, gigafelnikben és nyilván LED-ekben sem szűkölködik
Terepszögeit, de igazából hasmagasságát se firtassuk, nem terepjáró. Másfél méteres magasságával már-már alacsonynak mondható, széles és stramm crossover a GLA
Légellenállási együtthatója 0,29, de a sajtóanyag szerint a legjobb a 60 km/órás tempó fölötti fogyasztást döntően befolyásoló „alaktényező szorozva a felülettel” mérőszám is, amely 0,66 m2. Ehhez optimalizálták az A-oszlop és a tükör, a tető kilépő éle és a hátsó lámpa alakját is. A hűtő és a fényszórók körül eltömítették a réseket, a hűtőlevegő szabályozását pedig mozgatható lamellákra bízták. Az autó alatti légáramlást az alváz burkolásával és diffúzorral simították. A szélzajt többsíkú ajtótömítés, a raktérajtó és a tető közti hézag tömítése, valamint az ajtónak az oldalsó tömítése mérsékli. A különösen merev ablakkeret nem engedi, hogy nagy sebességnél elmozduljon helyéből az ajtó, és csökkenti a rezgéseket
Hogy az egyelőre több más adatával együtt titkolt hasmagassága alacsonynak tűnik? A GLA nem terepjáró, opciós összkerékhajtása nem más, mint (tömeg-, fogyasztás- és) biztonság(érzet)növelő néha biztos hasznos plusz. A 4Maticos járművekben amúgy széria a DSR (Downhill Speed Regulation) lejtmeneti sebességszabályozó és egy Offroad-menetprogram. Utóbbinál a rendszer úgy csúsztatja el a váltómű kapcsolási pontjait és a gázpedál jelleggörbéjét, hogy megfeleljenek a könnyű terepen, főképp laza talajon haladás követelményeinek. Az Audio 20 CD rádióval és az extra Comand Online berendezéssel kombinálva arra is lehetőség nyílik, hogy az autós Offroad-képernyővel szemezhessen, amely elkormányzási szöget és iránytűt mutathat. Tájékoztat a fokokban kifejezett oldaldőlésről, a százalékban megadott emelkedőről is.
Mercedes-Benz GLA - méretek
Hosszúság (mm) | 4417 |
Szélesség (mm) | 1804 |
Magasság (mm) | 1494 |
Tengelytáv (mm) | 2699 |
Csomagtér (l) | 421-836 |
A csomagtér 420-480 literes attól függően, milyen szögben állnak a hátsó ülések. A hátfalat opciósan villanymotor nyitja-csukja
GLA 200 | GLA 250 | GLA 200 CDI | GLA 220 CDI | |
Motor | benzin | benzin | dízel | dízel |
Hengerűrtartalom (cm3) | 1595 | 1991 | 2143 | 2143 |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 |
Váltófajta/-fokozat | manuális/6 vagy automata/7 | automata/7 | manuális/6 vagy automata/7 | automata/7 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 156 (5300) | 211 (5500) | 136 (3600-4000) | 170 (3400-4000) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 250 (1250-4000) | 350 (1200-4000) | 300 (1400-4000) | 350 (1600-3200) |
Prémiumos színvonal, újfajta mercis irányzat, bizonyára magas üléspozíció
Újabb betűkombinációt kell vagy nem kell megjegyeznünk. A GLA érkezésével az alapból fronthajtású kompakt família négytagú lett, a kupé-kombi CLA Shooting Brake lesz az elvileg utolsó, az ötödik a sorban
A testvérei ESP-vel kooperáló elektromechanikus szervokormányával, elöl MacPherson felfüggesztéses, hátul "térlengőkaros" futóművével és jó pénzért szinte mindent, biztonsági sofőrsegédek garmadáját is soroló ellátmányával vonzó GLA-t megrendelni november végétől lehet, a márkakereskedésekben 2014 folyamán jelenik meg.
A SUV-ot a formájára értettem, nem a terepjáró képességére, tudom, hogy a G egy terepjáról, de én mégis a városban látom többször őket metálfénnyel. Lehet, hogy azért, met nem járok a terepen. Terepen talán csak a német, és az osztrák (meg a többi) hadsereg használja.
Amúgy a SUV-nak nem az a lényege, hogy divatautó, hanem, hogy egyesíti egy kombi hasznosságát, egy egyterű kényelmét és egy terepjáró megjelenését. Nagyon jó választás, nem véletlen, hogy egyre népszerűbbek.
A SUV-ot sokkal többre tartom, mint divatautót, amiben feszíthet a tulaj. Jó néhányszor autóztam le egyszuszra 1600 km-t, ezalatt legfeljebb egyszer álltam meg fél órára. Ki hogy veszi fel az egészet, igazándiból 1000 km-ig jól viseli az illető a nagy távokat, utána már kezd hatványozottan nyűgös lenni. Más autókban napokig pihentem egy ilyen utazás fáradalmait, még a SUV esetében semmi, másnap olyan állapotban keltem, mintha csak 100 km-t autóztam volna. Arról nem is beszélve, hogy praktikuma, használhatósága, pakolhatósága nem olyan mint egy négyajtós szendánnak.
„A Mercik közül valahogy soha nem tetszett a G sorozat, pedig sokaknak éppen az a kedvence. Ha már SUV, akkor nekem az ML tetszett inkább.”
Lehet hogy azért, mert a G egy terepjáró, és nem arra való, hogy divatból a városban autózzon vele az ember?
Egyébként SUV-nak tényleg nem csúnya a GLA.
A Mercik közül valahogy soha nem tetszett a G sorozat, pedig sokaknak éppen az a kedvence. Ha már SUV, akkor nekem az ML tetszett inkább. Ez a GLA viszont nagyon jó lett, talán azért, mert több benn az „A”, mint a „G” :). Az Audi Q3-nál nekem jobban tetszik. A BMW X1-gyel meg szépen megosztoznak majd a vevőkön. A minőség, felszeretség, ár, stb. nem hiszem, hogy számítani fog a választáskor. Egy ilyen választásnál a hit többet számít bármilyen racionális ténynél. Én szívesen elfogadnám.