Meglepetés a Lexustól: még takarékosabb az új RX, mint ígérték

Európában is homologizálták az új Lexus RX 450h+-t, és a vártánál kedvezőbbek az eredmények

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Fogyasztásban, károsanyag-kiobcsátásban és főleg gyorsulásban teljesít jobban a Lexus konnektoros hibrid SUV-ja, mint azt előzetesen becsülték.

A Lexus slágermodelljének, az RX SUV-nak a következő generációját már hónapokkal korábban leleplezték, sőt mi az Egyesült Államokban már vezethettünk is Kanadában előgyártott példányokat (lásd itt), de az akkor közölt adatok egy része még csak becslés volt. Ugyan a hivatalos tesztekhez hasonló laboratóriumi körülmények között mérték fel a japánok az új RX 450h+ képességeit, inkább konzervatív becsléseket közöltek előzetesen a modellről, nehogy bárki csalódjon. Nos, a Lexus RX 450h+ mostanra megszerezte a típusbizonyítványt, és ebben minden érték kedvezőbb, mint azt előre remélni lehetett.
Hirdetés
Az európai homologizációs eljárás során megállapították, 306 lóerő helyett 309 a 2,5 literes benzinmotor és a két villanymotor kombinált teljesítménye. Ez persze nem túl nagy változás, de gyorsulás terén sokkal inkább alábecsülte a Lexus a népszerű SUV teljesítményét: a korábban ígért 7 másodperces 0-100 km/h-s sprint helyett 6,5 másodperc is elég a modellnek. Károsanyag-kibocsátásban is kedvezőbb értékeket produkált a hivatalos európai teszteken az RX 450h+: 26 helyett 24 g/km a széndioxid-kibocsátás, ami 8%-os javulás (legalábbis vegyes cikluson mérve). A kombinált üzemanyag-fogyasztás is alacsonyabb, mint amire számítani lehetett: 100 km-en 1,2 liter helyett mindössze 1,1 liter benzint fogyaszt a belsőégésű motor (teljesen feltöltött akkuval indulva, az első 100 kilométeren). További örömhír az RX leendő tulajdonosainak, hogy a tisztán elektromos üzemmódban megtehető táv is több, mint a gyártó korábbi becslése: 65 km helyett 69-re elég a 18,1 kWh-s akkumulátor. Adott esetben ez akár 2 km-rel távolabbi helyszínről is lehetővé teszi az emissziómentes napi ingázást. Az persze nem garantálható, hogy a fenti értékek minden esetben el is érhetők a valóságban. De a korábbi értékek is laboratóriumi becslések voltak, amik szintén nem feltétlenül egyeztek meg a valós értékekkel - a hivatalos homologizációval viszont feltételezhető, hogy a napi használatban is kedvezőbb eredményeket produkál az RX 450h+, mint a korábbi ígéretek sejtették. Fontos azt is megjegyezni, hogy az adatok a használati módtól is nagyban függenek, ebben viszont valamilyen szintű garanciát nyújt, hogy indításkor az RX automatikusan elektromos (EV) üzemmódba kapcsol, ekkor még padlógáznál sem röffen be a benzinmotor. Ha benzinnel is haladnánk, például az akkutöltés későbbre tartogatásához, akkor jöhet a gombnyomással választható EV/HEV mód, így kevesebb eséllyel fordul elő, hogy a konnektoros hibridet használó sofőr figyelmetlenségből nem használja ki a meghajtás környezetkímélő tulajdonságait.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?