Korábbi baleset okozása akár kétszeresre növekvő KGFB-díjat is eredményezhet, míg a kármentes autósok akár a baleseti adóval egyező mértékű, 30 százalékos megtakarítást is elérhetnek az átszerződéssel
A baleseti adó várható árnövelő hatását akár teljes egészében is meg tudja spórolni az, aki felelősen gondolkodik az autózásról, nincs korábbi károkozása és egy kis szerencséje is van. A Használtautó.hu kötelező-biztosítási kalkulátorát is üzemeltető PBA Biztosítási Alkusz Kft. szerint így valóban megalapozott a várakozás a rekordszámú KGFB-kötésre.
A PBA.hu szakértői a díjak közzétételét követően rögtön hozzáfogtak a leggyakoribb ügyfélprofilok szerinti elemzések elvégzéséhez és megállapították: ugyanazt az autóst alapul véve, a tavalyi időszakban a számára elérhető legalacsonyabb és az idei kampányban megkapható legolcsóbb ajánlat között átlagosan 5 és 25 százalék között mozog a nettó díjakban mért csökkenés. „
Fontos figyelembe venni, hogy mivel az autósok eddig nem mindig a legolcsóbb ajánlatot választották, hanem gyakorta a másodikat, harmadikat – vagy azt, amelyiknek a neve ismerős vagy szimpatikus volt a legolcsóbbak között – ezért a gyakorlatban nagyobb kedvezmény is elérhető.” – mondja Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője.
„A feltételezett 30 százalékos baleseti adó tehát jó eséllyel megspórolható!”
Természetesen a különlegesen alacsony árakat csak azok élvezhetik, akiknek papírjuk van az óvatosságról, azaz , azaz kedvező a bónusz-besorolásuk. A PBA elemzése szerint egy korábban okozott baleset akár kétszeres díjat is jelenthet.
A
biztosítók versenyéről a PBA szakértői szerint is elmondható, hogy elsősorban a kisebb, feltörekvő társaságok mennek bele az árversenybe. Azoknak a biztosítótársaságoknak pedig, akik korábbi években jól teljesítettek az ügyfélszerzésben, most módjukban áll a minőségi, magasabb státuszú ügyfélkör, és az értékesebb gépjárművek tulajdonosai felé erősíteni. Ezek a társaságok élvezik leginkább előnyét annak, hogy széles termékpalettájukról kedvezményesen kínálnak további termékeket is arra nyitott, igényes, fizetőképes ügyfélkörnek. „
Ami a szupermarketeknek az akciós csokimikulás, az a biztosítóknak a kötelezőbiztosítás; nem a terméken elért nyereség a lényeg, hanem hogy emiatt odamenjen az ügyfél” – állítja Vass Gábor, a PBA Biztosítási Alkusz Kft. ügyvezetője. „
Bebizonyosodott, hogy a biztosítók árképzését nem a megtérülés oldaláról kell megközelíteni.” Ezt a tendenciát támasztja alá az is, hogy a kedvezmények körében megjelentek a facebook-os kedvezmények, vagy a lakáshitelhez kötődő kedvezmények is. Ezek az ügyfelek a későbbiek folyamán jó eséllyel nyerhetők majd meg további termékekhez is, ehhez érdemes egy olcsó KGFB-vel megbízható, termékeny adatbázist építeni. Ebből pedig most, a KGFB kötéskor az autósok profitálhatnak.