KülcsÃn terén nem változik túl sokat a Duster, de azért a kötelezÅ‘ket megkapja
A frissebb, de kisebb modellekhez hasonló Y formájú nappali menetfény mellé - a márka történetében elÅ‘ször - LED technológiás irányjelzÅ‘ket is kapott a Duster az alapáron LED tompÃtott fényszórók és rendszámtábla-világÃtás mellé. A hátsó lámpatestek is megváltoznak, innentÅ‘l senki sem szólhatja le a románokat a Jeep-szerű hátsó fények miatt. Az újratervezett 16 és 17 colos felnik jól mennek a megváltozott lámpadizájnhoz, de mellette a szélcsatornában is jobban teljesÃtenek. A kerekeknek és az új hátsó légterelÅ‘nek köszönhetÅ‘en ugyanis 5,8 grammal csökkent a szén-dioxid kibocsátása az összkerekes Dusternek.
Az autó hátuljáról eltűnnek a Jeepekre emlékeztetÅ‘ lámpák, helyüket a Dacia jellegzetes Y motÃvuma veszi át
A Hátsó szárny és a megújult felnik nem csak a dizájn miatt kerültek az autóra, jobb légellenállásukkal a fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást is csökkentik
A beltérben is találni néhány modernizáló módosÃtást, a legfeltűnÅ‘bb közülük a 8 colosra nÅ‘tt infotainment érintÅ‘képernyÅ‘, ami vezeték nélküli Android Auto és Apple CarPlay kapcsolatot is lehetÅ‘vé tesz. Az összkerékhajtásos változatok külön off-road kijelzÅ‘t is kapnak, iránytűvel és különbözÅ‘ terepadatokkal. Ebbe a modellbe is megérkeznek továbbá a Renault Clióból kölcsönvett fejtámlák és a középkonzol is megújul: a széles könyöklÅ‘ alatti 1,1 literes tárolóhely mögött felárért a hátul helyet foglalók is kaphatnak USB csatlakozókat.
Az utastér hangulata továbbra is a Daciától megszokott, olcsó és robusztus vonalat képviseli
A műszerfal közepén egy jóval nagyobb kijelző is helyet foglalhat majd, de a műszeregység megmarad analógnak
Technológia terén a legfontosabb újÃtás a hatfokozatú EDC (duplakuplungos) automataváltó, ami viszont kizárólag elsÅ‘kerék meghajtással és a 150 lóerÅ‘s motorváltozattal érhetÅ‘ el. Amennyiben mindenképp szükséges, hogy hátul is tekerjen a Duster, a csúcsmotort hatfokozatú manuális váltóval párosÃtva, vagy egy 115 lóerÅ‘s dÃzellel is választható. Hibrid továbbra sem készül belÅ‘le, de elsÅ‘kerékhajtással a 90 és 110 lóerÅ‘s TCe változatok mellett a környezettudatos vásárlóknak a 100 lóerÅ‘s háromhengeres LPG-s erÅ‘forrás is elérhetÅ‘ lesz, 9,5 százalékkal jobb emissziós értékekkel.
A megújult Dusterben felárért az ülésekhez magasságállÃtást, a 150 lóerÅ‘s TCe motorhoz duplakuplungos automataváltót, az új középsÅ‘ könyöklÅ‘höz pedig hátsó USB csatlakozókat is kérhetnek majd a vásárlók
A frissÃtett Dacia Duster már szeptembertÅ‘l elérhetÅ‘ lesz, éppen ezért még marad rajta a régi logó, az újat (amirÅ‘l
itt Ãrtunk) ugyanis csak 2022 második felétÅ‘l használja majd a román gyártó az autóin.