Méltó örökös – Toyota C-HR 1.8 teszt
Ilyen a C-HR új generációja!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megugrotta a saját maga elé állított lécet a Toyota. Sikeres generációváltást vezényelt le a C-HR esetében, ami az egyik legkülönlegesebb formavilágú crossover volt, és maradt is.
7 év után váltott generációt a C-HR
UFO észlelés
Lényegében maradt a kaotikus, futurisztikus formavilág, de a második generáció valahogy arányosabbnak tűnik, mintha hosszabb, elnyújtottabb lenne a sziluettje, pedig nem. Sőt, valójában a két generáció tengelytávolsága megegyezik, és az új karosszéria bizony 3 centivel rövidebb. Szerencsére a részletekben elveszve ugyanolyan izgalmas az új C-HR is, mint a régi volt.
Ez ám az optikai csalódás. Kicsit nagyobbnak látszik az elődjénél, pedig rövidebb
Sötétben is dögös a világító feliratokkal
Egyetlen unalmas négyzetcenti sincs a karosszérián
Bent sem uncsi
Nem unalmas, de azért nem is annyira izgalmas az utastér, mint a külső formaterv. Ami persze nem feltétlenül gond, mert inkább legyen jól átgondolt és ergonomikus, minthogy feláldozzák az ésszerűséget a formaorgián. Szóval nem nagyon lehet belekötni, mert az ülések fantasztikusak (lényegében sportülések), a műszerfalon pedig igazi gombokat is kapunk, természetesen megfelelő digitalizáció mellett, mert a vezető előtt és a középkonzol tetején is akad képernyő, mindkettő 12,3 colos a gazdagabb felszereltségű változatokban, mint amilyen a tesztautó is. A menürendszer könnyen átlátható és tanulható, gyors, kompatibilis a telefonos alkalmazásokkal vezeték nélkül is, tudja a hangfelismerést, szóval megfelel a manapság támasztott követelményeknek.
Maximális ergonómia, feledteti, hogy a műszerfal nem annyira izgalmas, mint a külső formaterv
Digitális műszeregység és valódi gombok!
Sok értelme nincs az üzemmódválasztónak, de legalább úgy érezheti a vevő, hogy még ilyet is kap. Persze sport módban felkeményedik a kormánykerék és élénkebb a gázreakció, de ez nem tesz hozzá sokat az autóhoz, amelynek hajtáslánca pont a gazdaságos, környezetbarátabb közlekedést szolgálja
Az első ülések fantasztikusak, a hátsók szintén kényelmesek
A csomagtér hozza a kategória átlagát, céljának tökéletesen megfelel
Elég az 1,8 liter?
Röviden: igen. A C-HR már az 5. generációs hibrid hajtásláncot kapja, amiben az e-CVT váltó sokkal ügyesebben dolgozik. Most a gyengébbiket hoztuk el, amiben 1,8 literes, négyhengeres benzinmotor kötött házasságot a villanymotorral, így a rendszerteljesítmény 140 lóerő, míg a benzinmotor nyomatéka 142 Nm és ehhez csapódik a villanymotor 185 Nm-re is. Ez sem kevés, bármennyire is nagy számokkal dobálóznak manapság az autógyártók. Hamarosan a kétliteresről is beszámolunk, de előre leszögezem, hogy szerintem mindenre elég volt az 1,8 literes motorral. Városban tényleg sokat próbál villannyal közlekedni, országúton pedig kellően rugalmas az előzésekhez, főleg a már említett okosabb e-CVT-vel, autópályán pedig ugyancsak simán bírja a tempót nem ordít, nem visít, a legnagyobb zaj a szélzaj. Szokványos vegyes tesztkörön, mérés szerint 4,6 literes átlagfogyasztást produkált, ami dicséretes.
Nem éreztem, hogy a kétliteres sokkal többet adna, de ez majd egy későbbi cikk témája lesz
Jó vele menni
Habár 19 colos felinket pakoltak rá, a gumiabroncsok mégis elég peresek, így nem rontanak sokat a rugózási komforton, ami eléggé feszes, de az elöl MacPherson, hátul pedig független felfüggesztéssel összességében nagyon kezesen viselkedik, persze a hazai gyatra minőségű utakon nincs könnyű dolga, ne egy hajósan ringatózó autóra számítsatok. Cserébe kanyarban sincs vészes dőlés és élvezetes vele hegyen-völgyön át csibészkedni, még így elsőkerék-hajtású változatban is. Amiben szerepet játszik a nem túl steril kormányzás a megfelelő visszajelzésekkel.
Ha kellőképp peres a gumiabroncs, nem gond a 19 colos felni se
Nem terepjáró, csak telekjáró
Mennyibe fáj?
Nem olcsó, ahogy manapság semmi, de a hasonló méretű konkurenciánál nem kirívóan drágább. Sőt! Új C-HR 11,65 millió forinttól vihető haza, és szerencsére már alapból sem túl fapados, ráadásul a Toyota már itt is adja a biztonsági arzenált. Ám, aki az Executive kényeztetésére vágyik 13 940 000 forintot kell befizessen, ami már a 700 ezer forintos kedvezménnyel értendő. És, hogy spórolja egy kicsit a karakterekkel, beteszem ide a Toyota Insider legújabb epizódját is, ami pont a C-HR-ről szól, hogy még jobban megismerhesd a modellt.
Szemből-egy tisztás távolból simán keverhető az Urus-al 😀
Már nem először nézem be, szval azt hiszem nyugodtan kimondható; ez egy vagány toyota lett 🙂