3 éve jelentették be, hogy az EU megtiltaná 2035-től az olyan új személygépjárművek forgalomba helyezését, amelyek belső égésű motorral rendelkeznek és fosszilis üzemanyagot égetnek. Ez alól csupán az "egzotikus" gyártók lennének kivételek - mint például a Ferrari. A döntés hatására a gyártók egymást túllicitálva próbálták minél hamarabb végbe vinni az elektromos átállást, viszont a piaci visszajelzések hatására mára a legtöbb vállalat visszavonulót fújt. Többek között a Mercedes is.
A vezérigazgató Ola Källenius nemrég adott interjút a német Handelsblatt újságnak, amelyben élesen kritizálta a 2035-ös tiltást.
"Fel kell nyitnunk a szemünket. Különben padlógázzal megyünk a falnak" - mondta a csillagos márka első embere. Később hozzátette, a teljes európai újautó-piac összeomolhat ha a tiltás életbe lép, hiszen a fogyasztók még az azt megelőző időszakban gyorsan bevásárolhatnak a benzines és dízelmotoros autókból.
Källenius ugyanakkor fontosnak tartja a környezetvédelmet, de álláspontja szerint adókedvezményekkel és olcsó töltési alternatívákkal kellene vonzóvá tenni az elektromos autókat. Egyelőre viszont nem tudni, tényleg életbe lép-e a 2035-ös tiltás, mindenesetre az idei év második felében újratárgyalják a tervezetet.
Az elemzők szerint meg a Mercedes rohan a vesztébe. Nem jött be az „autók Louis Vuittonja” stratégia, az EQ-széria is bukás, para az amerikai vámok helyzete és az újgazdagok már nem költenek annyit, mint a 2010-es években. Csak azért nem váltották még le Källeniust, mert igazából másnak sincs jobb ötlete, hogy mit kéne csinálni.