Mi az, hogy J-Playful? És ki az az Astro Boy?

Itthon a majnem hibrid új Toyota Aygo

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Eddig talán fogalmad sem volt arról, hogy nem a Yaris a Toyota egyetlen kisautója, na de most majd kapkodod a fejed. Megjött az új Aygo.


A nemzetközi bemutató után röviddel a hazai premiere is megvolt az új, a második generációs Toyota Aygónak, a nála kicsit tágasabb, ugyanakkor nagyságrendekkel népszerűbb Yaris vér-, s a PSA-féle Citroen C1/Peugeot 107-108 mostohatestvérének. Méret- és műszaki adatokról, alapvető tudnivalókról, első tapasztalatokról ebben a cikkben lehet olvasni, most koncentráljunk a frissen kiadott árlistára, arra, hogy mit mennyiért ad a három/ötajtós, négyszemélyes, x-ben gazdag Aygo.
Hirdetés
A nyár folyamán a magyarországi importőr a harsány dizájnváltásnak megfelelően erős jelenléttel toboroz vevőjelölteket egy fővárosi bevásárlóközpontban és egy frekventált balatoni strandon is, továbbá a weboldalán és a kereskedésekben is újfajta konfigurátor várja majd, hogy nyomkodják az érdeklődők. Akik a Toyota várakozásai szerint elsősorban családalapítás előtt álló fiatalok, de persze az idősebb korosztály is megtalálhatja a számára szimpatikus kivitelt.

Mert ez az Aygo beállt, mit beállt, berobbant azok a kisautók közé, amelyek a személyre szabhatóság kánaánjával szeretnék rabul ejteni a szíveket – jobbára a hölgyekét. Viszont a Toyota másképp, józanabbul játszik a színekkel és az egyéb kiegészítőkkel. Nézzük először az árlistát, aztán pedig fényt derítünk arra, mi mit jelent.
Toyota Aygo – árak (Ft)
3 ajtós x2 695 000
3 ajtós x-cool2 950 000
3 ajtós x-play3 220 000
5 ajtós x2 825 000
5 ajtós x-cool3 080 000
5 ajtós x-play3 350 000
5 ajtós x-wave4 150 000
5 ajtós x-shift x-play3 615 000
5 ajtós x-shift x-wave4 415 000
5 ajtós x-cite3 700 000
5 ajtós x-clusive3 700 000
5 ajtós x-shift x-cite3 965 000
5 ajtós x-shift x-clusive3 965 000

Az új Aygo 250 ezer forinttal lett drágább a kifutó szériánál, a felárat a Toyota szerint a magasabb-okosabb felszereltség indokolja (és az, hogy halkabb, merevebb, könnyebb, kényelmesebben rugózik, közvetlenebb a kormánya, jobb a légellenállása, takarékosabb, zöldebb a motorja). Alap már a menetstabilizáló, a függönylégzsák, a guminyomásra figyelmeztető rendszer, a visszagurulás-gátló, a LED-es nappali menetfény, a projektoros fényszóró, a fedélzeti számítógép és az AUX-, illetve USB-csatlakozós hifi. Ez tehát a belépő x felszereltségi szint.

Ám az importőrnél arra számítanak, hogy nem ez, nem is a plusz 255 ezer forintért már klímás x-cool, hanem az újabb 270 ezres lépcsővel – egyebek mellett – 15 colos kereket, bőrhuzatú kormányt és váltógombot, elöl elektromos ablakot, távirányítós központi zárat, 2 helyett 4 hangszórót, volánról vezérelhető audiót, telefonkihangosítót, sebességhatárolót, osztottan dönthető hátsó üléstámlát, fordulatszámmérőt, magasságában állítható vezetőülést is tartalmazó x-play lesz a legvonzóbb. Főleg nem is ezekkel, de a fényezett (fehér, szürke vagy fekete) elsőlökhárító-betéttel, a fekete B-oszloppal és leginkább az x-touch 7 colos érintőképernyős, magyar nyelvű menüs, okostelefon-kompatibilis és a tolatókamerás multimédiával.

Hogy aztán további súlyos 800 ezerért pár vevő az x-wave csúcsfelszereltségre szavazhasson alufelnivel, ködlámpával, zongoralakk elsőlökhárító-betéttel, félbőrös üléssel, automata klímával, szürkületérzékelő automata világítással, sötétített oldalbalakokkal, kulcs nélküli nyitás/indítással – és elektromosan nyitható vászontetővel! Szóval aki félbarióra vágyik az Aygóból, ezt az x-wave szintet kell válassza.

És akkor a "limitált" szériák: az x-cite és az x-clusive is az x-playen felüli csomag 350 ezer forintért. Mindkettő könnyűfém kerekes, automata klímás, a különbség az, hogy a narancs x-cite orrán az x motívum fekete zongoralakkos, a fekete x-clusive orrán meg ezüst fényezésű. Bent előbbi értelemszerűen naracsos, utóbbi fekete dekoros. Lesz később, decembertől x-pure is fehér/ezüst kombinációval.

És ezeken túl lehet még egyedibbé tenni az Aygót az OUTstand, OUTglow, INspire és INtense nevekre hallható mindenféle külső-belső kiegészítő dekorokkal, lásd x orrbetét, A-oszlop betét, hátsó lökhárítós betét, díszcsík elöl-oldalt-hátul, kerékközép, s már az utastérben színes elem a légbeömlők köré, a váltó köré és a műszerfalra/középkonzolra. Külön vagy egyben 30-130 ezer forintért csinosítható az autócska a Toyota/PSA törpetrióhoz hasonlóan a csehországi Kolinban készített, könnyen le/fel pattintható „legókkal”.

Az x-shift (lánykori nevén M-MT) robotváltó x-playtől fölfelé rendelhető 250 ezres felárral. Az ötajtósság felára 130 ezer forint. A metál/mica fényezésért 105 ezret kér a Toyota. És van ám x-nav is szintén az x-playtől fölfelé 130 ezerért micro SD-kártyával, magyar nyelvvel is, teljes Európa-térképpel. Az alapgarancia 3 év/100 ezer km.

Nos, a nyilván felettébb árérzékeny magyar piacon az Aygo sikerének gátja a versenyképes, de nem alacsony ár, s hogy a szeptemberben frissülő Yaris nem sokkal drágább nála. Viszont dizájnban, a formát, a formai játékosságot favorizáló kortárs japán kultúrára utaló J-Playful dizájnban az Aygo a legütősebb, aminek a tervezésekor még a mangahős Astro Boy android robotsrác is szolgáltatott némi ihletet. Ó, és a J-Playful, az x-ezés állítólag azt tükrözi, mint amikor egy követ behajítunk a tóba, s ahogy szétfröccsen a víz, na az az x köszön vissza a frontrészen...
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 06:29
    Permalink

    Ültem már benne, közelről sajnos csalódás, mind a méretek, mind az anyagminőség tekintetében. Csomagtartó és hátsó lábtér nincs, igénytelen kopogós műanyagok és csupasz lemezfelületek mindenhol. Igazából ez nem is lenne gond, de ennyi pénzért már sokféle kisautót lehet találni a piacon, nagyobbakat és praktikusabbakat is, igényesebb belső térrel is. Nehezen tudom elképzelni hogy valaki ezt válassza ennyi pénzért.

Vélemény, hozzászólás?