Miért maradjunk a kicsit drágább motorolajnál? Itt a válasz!

Fizetett hirdetés

Az elsőre kicsit drágább megoldás hosszú távon sokkal olcsóbb lesz

Két hete merült fel és került megválaszolásra a kérdés: 5W40 motorolaj helyett alkalmazható-e a 10W40. A válasz már megvolt, most annak okáról is bővebben olvashatunk.


Népszerű modell volt a Renault Scenic már Grand kivitellel is bemutatkozott második generációja, ám a sorozat már több mint 15 éves. Elképesztően fontos, hogy megfelelő kenőanyagot kapjanak, ugyanis motorjaik igencsak kényesek arra. Ezek alapján nem is meglepő, hogy rengeteg további levelet generált a típus kapcsán két hete felmerült kérdés és annak válasza, mely szerint

ha lehet, kerüljük a 10W40-et!

Most az alábbi kérdés által a típustól függetlenül érvényes választ kapunk annak kapcsán, hogy miért éri meg pontosan azt a motorolajat választani minden autóhoz, amit ahhoz gyártója előírt, amellyel a motor hosszú távon, megfelelően fog tudni működni, már amennyiben kellő időszakonként cserélik a kenőanyagot.
Hirdetés

Tisztelt olajdoki
Van egy Renault Megane Scenicem. 1.5 dCi, 2004-es évjárat, 300.000 km-t futott.
A szerelő mondta hogy a 5W40 helyett a 10W40-es olajat töltsem a motorba.
Ajánlott az olajtípus cseréje ilyen idős kocsinál?
Szeretném tudni, hogy a két olaj között mi a különbség!
Köszönettel,
K. Péter

Hirdetés
Kedves Péter,
Sajnos nem láthatom a motor valós állapotát, így nehéz felelősségteljesen szembemenni a szerelői szakvéleménnyel.
A szerelő vélhetően szeretne önnek egy kis pénzt spórolni azzal, hogy olcsóbb olajat ajánl az autóba.
Leírom inkább a fő különbségeket az említett olajok közöt:
Egy jó minőségű 5W40 teljesen szintetikus technológiával készül. A 10W40 általában nem. Az 5W40 általában lényegesen fejlettebb adalékcsomaggal van ellátva, mint egy 10W40. Ebből adódóan gyakorlatilag minden műszaki tulajdonságában felülmúlja az 5W40-es a 10W40-et, tehát lényegesen jobb motorvédelmet, hűtést, tisztítást, teljesítményt stb garantál, mint egy 10W40.
A 10W40 olcsóbb. Ez tagadhatatlan előnye.
Hacsak nem eszik meg 1000 km-ként 1 liter olajat, és az autóval nincsenek extra gondok, esetleg még szeretné használni pár évig és rá tudja szánni olajcserénként a pár ezer forintot, akkor abszolút maradjon az 5W40-nél !
Pl. kiváló minőségű az Eneos Hyper 5W40.
Üdv.
Olajodki
Hirdetés
A motorolajokkal kapcsolatos kérdéseket a motorolajdoktor@autonavigator.hu címre várjuk!
A Motorolajdoktor a Szakál-Metál webáruházat ajánlja!
Fizetett hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.08.02. at 14:12
    Permalink

    Azt már az Olajdoki le sem merte írni, hogy esetleg a szerelő nem ért hozzá. Mert ez bőven előfordulhat sajnos. Olyannal már én is találkoztam (autószerelő), aki azt mondta, hogy mivel sok a kilométer, kopott a motor így rakjunk bele sűrűbb olajat. Az eszébe sem jutott, hogy a 10W-40 csak hidegen sűrűbb és nem jobbat tesz hanem pont rosszabbat.

  • 2020.08.06. at 08:31
    Permalink

    Badarság! Vegyen mindenki drágát, mert azon nagyobbat lehet kaszálni. Nem ismerem ugyan ezt a motort, de biztos vagyok benne, hogy a kezelési utasítás sokfajta viszkozitást megad a 0W20-tól a 15W50-ig Igaz, hogy az 5W jelű könnyebben szivattyúzható, de ez csak -20 fok alatt jelent különbséget. A mi éghajlati viszonyaink mellett a 15W jelűvel is már indítózás közben kialakul az olajfilm. Sokkal fontosabb lenne a teljesítményszintről beszélni, mert az olaj műszaki tulajdonságaira az utal.

Vélemény, hozzászólás?