Milyen egy több mint 220 ezret futott céges Mondeo? Megnéztük!

Ford Mondeo 2.0 TDCi, 2007 - használtteszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hét év és 223 ezer kilométer után még mindig szolgál a próbált céges Ford Mondeo.


Még mindig bőven vannak nyomai a 2008-as világválságnak, míg régebben a hazai cégek is legfeljebb 5 évig és 150-200 ezer kilométerig tartották meg autóikat, manapság mind több helyen szolgálnak még 7-8 éves, a válság előtt vásárolt, és akár már jócskán 200 ezer kilométer fölött járó flottás autók. Még szerencse, hogy köztük is lehetnek jók, ugyanakkor persze egy 120-150 ezer kilométert futott példány is lehet elhasznált. Ezúttal egy szinte egygazdás, 2007-es, már 223 ezer kilométer felett járó Ford Mondeót próbálhattunk ki. Ha jól belegondolunk, nem egy extrán sokat használt példány, éves átlagfutása alig több mint 30 ezer kilométer. Ez egy céges autónál teljesen megszokottnak mondható.
Hirdetés

Bár használója nem tulajdonosa, mégis gondos gazdája a céges Mondeónak. Nem babusgatja mondjuk, hétvégéit nem az autó suvickolásával tölti, de azért arra figyel, hogy hidegen ne pörgesse a Mondeo gépháza alatt dolgozó - az általánosan is megbízhatónak számító típus legnépszerűbb motorjának számító - 2,0 literes turbódízelt, komolyabb hajtás után pedig hagyja hűlni. A kátyúkat igyekszik kikerülni, s a sebességhatárokat is betartani. Ez a használat úgy tűnik elegendő ahhoz, hogy a Mondeo 223 ezer kilométerrel is egészen megkíméltnek tűnjön. Igaz, ehhez a rendszeres, 20 ezer kilométerenként előírt szervizelés is hozzájárult.
Túlzottan komoly hibák nem adódtak eddig. Volt akkucsere, ami kevéssé meglepő, már a második kuplung dolgozik az autóban, a kettős tömegű lendkerék viszont még a gyári, legutóbb pedig az első futómű gömbfejeit kellett cserélni, ami ugyancsak nem egyedi. A futóművet állíttatni rendszeresen kell - itthon ez sem rendkívüli. Szélvédőcsere kétszer is volt - ilyen távon ugyancsak érthetően. Ami viszont konstrukciós hibának tűnik, az a gépháztető nagy sebességnél jelentkező lobogása és a motortérburkolat megrepedése, utóbbiból a második van fent, már repedten, a vele összeérő, szintén már cserélt gépháztető-szigetelés viszont még egyben van.
És egészen egyben van az autó egésze is. A hidegen kissé nyers orgánumú, kicsit turbólyukas, de 1700-tól már combosan húzó motor járásáról megmondhatatlan, hogy egyáltalán van benne kilométer, az utastér kopottsága, az úthibákon csak minimálisan hallható kárpitrezzenései egyértelműen kevesebb kilométerre utalnak. És az a baj, hogy a kormánykerék vagy a váltógomb kopásmentes fényesedése is lehetővé teszi, hogy egyszer majd akár szerényebb óraállással várja újabb gazdáját az autó. Hiszen a hatóság most mit tesz az óratekerés ellen? Ha nincs tulajdonosváltás, akkor először négyéves korban, a műszaki vizsgán jegyzi be a központi adatbázisba az óraállást, aztán pedig kétévente. Oké, itt nincs komoly manipulálási lehetőség, hiszen tavaly is járt műszaki vizsgán az autó, valamint a szerviz is jegyzi évente az az aktuális számokat. Ha viszont oda nem jár, akár 60 ezer kilométert simán el lehet csalni egy évi 30 ezer kilométeres futású autónál, ha nem sokkal a műszaki vizsga előtt kerül piacra. Ami itt azért mégiscsak mutatja a használatot, az az egy-két középkonzoli gomb kopása, illetve a bevonatok felpúposodása. Az ESP kikapcsológombját talán soha senki nem nyomta még meg, mégis dudorodik rajta az ezüstszínű fólia, a vészvillogó és a ventilátor gombpárosáról pedig kicsit hámlik is az. Ennél több fiaskó azonban nincs. A felárért elérhető adaptív csillapítás nélkül egészen lágy (elöl MacPherson, hátul multilink) futómű ma is csendes, a 16 colos felnikre húzott viszonylag ballonos gumikkal komfortos, s a kanyarokban is stabil, az oldaldőlés talán hajszálnyit átlag feletti. Bár használója elismeri a Mondeo értékeit és tartósságát, kapcsolatuk nem felhőtlen. S ennek alapja, hogy rövid ideig egy Titanium felszereltségű kombit is használhatott, nem azt, amelyik két és fél évvel ezelőtt szerepelt nálunk, de egy hasonlót. Igazán azt szerette, aztán cége optimalizálni kényszerült a flottaparkján, s megkapta a kicsit korosabb ötajtós Ghiát. Kevésbé pakolható, kevésbé bővíthető csomagtérrel, hasonlóan tágas (gigászi hátsó lábterű) utastérrel, ezüstszínű helyett megkérdőjelezhető szépségű kamufa műszerfali betétekkel.
Az ellátmány egyébként több mint érdekes. A sorozat elejéről való Ghia mutatós darab. Alufelnik, krómozott ablakkeretek és kilincsek – megjelenés, az van. Tolatóradar vagy kulcs nélküli indítás nincs. Tempomat, MP3-olvasós hifi és multifunkciós kormány viszont legalább szerepel, az ablakok mind automaták, a hátsók természetesen lekapcsolhatók, a gyerekzárak még mechanikusak. Apropó gyerekek: a felfelé ívelő övvonal miatt ők nagyon rosszul látnak ki, apuka pedig az átlós kilátásra panaszkodik, elsősorban hátra. Holttérfigyelő lehetne az autóban, de ebben a példányban persze az sincs. Hiába hangzatos a Ghia név, valójában nem egy túlzottan felszerelt darab ez. És ez bizony sok esetben igaz a sor elejéről való Ghiákra. Ahogyan a magas futás is, ami, mint azt tapasztaltuk, értő kezek között nem feltétlenül jelent rossz állapotot. Ez a kocsi ma is ugyanúgy 6,5 literes átlagos fogyasztással szolgálja a dolgos hétköznapokat, mint újkorában, a szervizszámlák eddig nem voltak horribilisek, így egyelőre nem sok érv szólt lecserélése mellett.
Ha a csere elkövetkezik, jó vétel lehet, hiszen egy bevallottan magas futású, annak megfelelően árazott, ám karbantartott példány annak számít. Javítja a Mondeo pozícióját, hogy 2007-es debütálásától egészen sokáig maradt, még mindig lényegében ez a széria kapható újként is. Igaz, idén állítólag már lecserélésre kerül. A próbált darab értéke ma 1,8-2 millió forintra tehető, ha kijön a friss nemzedék, akár 1,5 millióra is lecsúszhat. Akkor pedig végképp jó ajánlat lehet majd. Hogy a modellváltással ez az autó is lecserélésre kerül-e? Még nem tudni, áresése már elenyésző, funkcióját pedig ugyanúgy betölti, mint újkorában, de azért használója nagy örömére már felvetődött a váltás gondolata. Ő viszont akkor már kategóriát is váltana, feljebb lépne. SUV-okra kacsintgat, azaz nem is a modellt, inkább a hagyományos középkategóriát hagyná el, ha már a hazai úthálózat minőségébe neki sincs beleszólása.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.29. at 04:53
    Permalink

    Hiába, jó ez a PSA eredetű 2.0 TDCI (=2.0 HDi) mondtam én mindig, főképp ha megkapja a szükséges karbantartást. Az a baj, hogy ezek az autók 80-100 ezerre visszatekert órával kerülnek a piacra, így amikor a gyanútlan vásárló alatt letérdel a turbó vagy a lendkerék, már rég 300 ezret futott az autó, holott az óra 150 ezret mutat. Mondjuk az a (mű)fabetét már 7 éve is elég gáz volt, én biztosan lecserélném.

  • 2017.10.29. at 04:53
    Permalink

    Csak annyit szeretnék mondani: A mi kocsink 2001 -es 2000 TDDI Fekete bőrbelsős ,Kopás mentes a kárpit,8 légzsákos, hűthető kesztyűtartó fed.komp.Digitklíma sok-sok luxus.
    Ami a lényeg 469.410km van benne! Minden működik benne ! Főleg autópályán -35000km/Év. Nem kormol nem füstöl.
    Másfél éve lett cserélve a kettőstömegű Hátsó munkahengerek futóműben apróságok.
    Nem finom járású a motor (Ford Tranzit motor) De 800.000km elmegy a Tranzitba is !

  • 2017.10.29. at 04:53
    Permalink

    Ha tényleg csak a leírtak lettek szervizelve, akkor le a kalappal. A mai fosok mellett egy ilyen autó lenne az etalon. Én szeretem a Fordokat, a napi autóm is az, bár nagyobb. De ezt a modellt és évjáratot ezek után felírom a noteszbe, mert merem ajánlani bárkinek. Nem utolsó sorban pofás is.

  • 2017.10.29. at 04:53
    Permalink

    NA ezzel viszont egyet értek! Én is ugye csak abból táplálkozom amit kapok, de szerintem ezek a fikázások csak a buta emberek fantáziája. Vagyis urban legend. Egyébként szerintem a régi TDDI motoros tulajoktól erednek ezek a mende mondák, hogy ez kuka az kuka. Azokat pl nem is gyártották sokáig mert nagyon problémás széria volt, ez tény. Jelenleg azt látom, hogy fog menni még pár ezer km-t. Amúgy meg tökéletes autó úgy sem lesz, mindegyiknek megvan a problémája sőt egy-egy típusnak még a gyerekbetegsége. Most pl én is fikázhatnám a saját autómat, hogy főtengely ékszíjtárcsát kell cserélni, mert elvált a gumírozott résztől, ebből akkor következhetne, hogy milyen szar a BMW mert ilyen hibája van. CSAK ez az autó idén lesz 10 éves, és 250.000 km körül van benne és mostanra adta meg magát. Használva van pont 😉 170.000-nél az előző tulaj cserélt rajta egy turbót és motorikusan ennyi baja volt. Elektronikáját tekintve pedig szintén 10 év elteltével adta meg magát a CCC modul (ez vezérli a CD/DVD, rádió, navi rendszert + kommunikál a boarddal). Akármilyen 10 évet betöltött autót nézek mindegyiken előjönnek a problémák, de az nem azt jelenti szerintem, hogy valami sz@r, vagy hulladék, legyen az Suzuki, de lehet Volvo, vagy Merci is. A Teslából is tényleg volt vagy 3 darab ami megadta magát. Az sem azt jelenti, hogy sz@r a Tesla. nagyon is környezet barát, illetve olyan hajtás rendszere van ami még nagyon friss. Full elektronika, kicsit érzékenyebb. És? Rómát sem egy nap alatt építették fel 😉

  • 2017.10.29. at 04:53
    Permalink

    Nem tudom a Ford kereskedő mivel magyarázná a gombok hámlását. Ne nyomkodja az ember? Vagy erre a hibára is azt írná, “hogy nem egy prémium kategóriás gépjárműnek számít, melynek megfelelően annak összeszerelése során megfelelő, de nem a legmagasabb minőségű anyagok kerültek felhasználásra”? Nekem így jellemzi a Ford fusionomat a bírósági perben.Saját terméküket így leírni. Amikor vásároltam , minőséget , megbízhatóságot , környezetbarát anyagokat ígértek. Vagy az csak a vevő csalogató, aztán ha megvette majd rájön , hogy mi az igazság. Nem tudom mire ez a nagy Ford fényezés. Itt is látszik , hogy nagyon sok minőségi probléma van még egy felsőbb kategóriás autójuknál is. A szervizeiknél meg vannak olyanok , akiknek alapvető szakmai ismerethiányuk van. Nem tudják, ha kiszerelnek tömítő alkatrészeket a karosszériánál, annak milyen hibás következményei lehetnek. A bíróságon kell az embernek az igazát bizonygatnia.

  • 2017.10.29. at 04:53
    Permalink

    Az a helyzet hogy az a 15-20 emberke nagyszaju,de semmihez nem ert.
    Mert alltalaban ok azok akik tudas es szervizkonyv nelkul vesznek autot,mert kedves az elado
    adott hozza 4kereket…
    De ha elvittek volna egy szerelohoz akkor az megmondta volna hogy nem 80e km van a 5-10eves autoban
    hanem 250-300e…
    (Mivel otthon hemzsegnek az alig hasznalt autok amik 10-20evesen 100km-t futottak,mindenki csak hetvegen veszi elo a telekre menet mikor sut a nap.Erre lett kereslet es erre alakult a kinalat)
    O boldogan megveszi es persze csak olajat cserel mert o a neten kinezte hogy kell.
    Hasznalja 10-30e km-t de az pont eleg hogy a hivatalosan eloirt 250-270e-es szervizban leirt cuccok nincsenek atnezve,cserelve…Es kezdik a forumozast…
    Persze szaki az draga neki mert a szomszed Zsigas adott egy jo szerelot neki aki 4ed aron csinalja meg.
    Es akkor szegeny auto nagyon gyorsan megindul a bonto fele…
    Szep ez a Mondi…Es jok is…

  • 2017.10.29. at 04:53
    Permalink

    használója nagy örömére már felvetődött a váltás gondolata. Ő viszont akkor már kategóriát is váltana, feljebb lépne. SUV-okra kacsintgat, azaz nem is a modellt, inkább a hagyományos középkategóriát hagyná el, ha már a hazai úthálózat minőségébe neki sincs beleszólása.

    Ha céges autó akkor kit érdekel hogy ő drágábbat venne meg suv-ot?:D Nem fognak neki egy x5öst venni csak azért mert ő azt szeretné. 😀

  • 2017.10.29. at 04:53
    Permalink

    Ohhh, szerintem azt hagyjuk. Anno a Renault 1.5 Dci-t is fikázták, hogy mekkora sz*r, az autószerelők álma stb. stb. utána meg h lett Mátyásnak a Scenic, ugyanezzel a motorral, na milyen hozzászólók jöttek? Akik leírták h milyen f*sza motor az. De mondhatnánk a PD TDI-t is, azt is sokáig fikázták, utána átálltak arra h az 1.9 PD TDI nem is sz*r csak a többi (volt is itt egy cikk valami 300.000 km feletti Octaviáról, PD-csere nélkül, pedig a tudósok megmondták h csak 100.000 km-t bír az-amúgy micsoda véletlen egybeesés, h Mondeo motorja is pont 100.000 km-nél fő meg, a PD-elem is pont 100.000 km-nél lesz cserés, a TSI-k turboja is pont 100.000 km-t bír, anno az 1.5 Dci turboja is pont 100.000 km-t bírt, a BMW kettőstömegűje is pont csak 100.000 km-t tesz meg, a Peugeot HDI is csak 100.000-t megy stb.). De szépen mutatja a Tesla ezeket az urban legendeket: hetente több százat legyártanak a Model S-ből, már a 10.000 db-on biztos túl van. Ebből kigyulladt 2 vagy 3. Ebből következik az okosoknak: minden Tesla kigyullad.

    A Fordnál is tuti ez volt. Volt vagy 2000 ilyen Mondeo az országban (most csak így hasrab*szásból, nem tudom pontosan) abból volt vagy 15-20 ember akinek baja volt a porlasztókkal, beszéltek neten stb, a h*lyék meg akik olvasták egyből leszűrték h mindenhol, minden Mondeo tulaj erről ír h sz*r a porlasztó, és megfőtt a motor…

    De azért az e60-at ne Mondeora, inkább e34-re cseréld le 😉

  • 2017.10.29. at 04:53
    Permalink

    Barátnőmnek van egy 2010-es mondeo és mit ne mondjak meggyőzött! jelenleg van benne 130.000 km. Az a 2 literes motor a világból kivisz és nem szervizigényes. Anno mindenki megvolt áldva, hogy a porlasztók szarok benne, meg 100.000-nél megfő a motor, hát nem tudom… Ausztriát járja eddig baja nem volt motorikusan, de még elektronikáját tekintve sem. Átlagban 5.5-öt eszik és durván 1100 km-t megy el 70 liter gázolajjal. Nagyon kényelmes és EBBEN VAN HELY!! nagyon ember barátra sikerült. Nincs benne semmi sem túlbonyolítva, egyszerű de nagyszerű. Jelenleg egy e60 530d-m van de simán odaadnám érte .

Vélemény, hozzászólás?