Minden lényeges kiderült a Toyota S-FR-ről

130 lóerős lesz a Toyota S-FR végleges változata

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Lehet örülni, mert gyártásba kerül a GT86 kistestvérének beharangozott Toyota S-FR. A megosztó külsejű célgép Japánban 130 lovas lesz.


A nemrégiben bemutatott Toyota S-FR koncepció nemcsak az újságírókat, de az olvasókat is láthatóan feltüzelte. Volt, akinek bejött, másnak nem tetszett a valóban kissé kretén forma. Egy biztos, még koncepcióként is figyelemreméltó, azóta ráadásul már azt is tudjuk, hogy szériagyártásba fog kerülni. A GT86-ost sem elsősorban a formájáért lehet szeretni, sokkal inkább a vezethetőségért, és az eddigi információk szerint ebben az S-FR is elsőosztályú lesz. Kezdjük a legjobbal, a japán, hazai piacos verziója például csak alig 980 kilót nyom. A kocsi fejlesztői gárdájától jutott ki pár infó, amit a pár nap alatt létrejött S-FR rajongói fórumban fel is kaptak.
Hirdetés


A sportkocsi csak a Tokiói Autószalonon lesz először élőben látható, de már most tudható, hogy motorját a japán piacos Corollából kapja. Az 1,5 literes blokk az S-FR-ben 130 lóerős lesz és 148 Nm lesz a nyomatéka. A hajtás természetesen a hátsó kereké, a váltó Aisin gyártmányú, hatsebességes kézi. A motorsportot idéző részletek közül kiemelkedő az elöl és hátul is kettős keresztlengőkaros független futómű. A képeken látható koncepció pár apró változtatással már akár jövőre gyártásba kerülhetne.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 12:18
    Permalink

    Megint csak igazad van mint altalaban?! Elirtam, de ha visszaolvasod korabbi kommentem ott meg ESP van. De itt a kep is: http://www.carview.co.jp/magazine/photo_impression/2007/suzuki_swift/images/26_l.jpg A szetelektronikazasrol volt a szo, de te csak megint a szalkakat keresed mas szemeben. Ez meg mindig nem szetelektronikazas. Nincs benne futomu korrekcio, vagy teljesitmeny vagas, ami megoli a vezetesi elemny, hogy visszaterkunk a cikkre.

  • 2017.10.28. at 12:18
    Permalink

    Azt elhiszem, remek autó lehet.
    Ki beszél EBD-ről? Menetstabilizálóról beszélünk, az pedig van a Swift Sportban. (Az EBD nem kapcsolható ki, az ESP-t lehet részben vagy teljesen kikapcsolni) A menetstabilizáló az ESP, ami az Electronic Stability Program szó rövidítése. BMW-nél DSC, Toyota esetében pedig Vehicle Stability Control de sok egyéb elnevezése is létezik márkánként, azonban ez mind a menetstabilizátort jelenti.
    Az EBD az elektronikus fékerő elosztó, de az nem stabilizál, hanem az optimális fékerő kialakításában van szerepe a tengelyek fékezéskor eltérő terheltségi állapotának függvényében.

    Rossz volt a példád, ennyi.

  • 2017.10.28. at 12:18
    Permalink

    Igazad van! Nincs Swift Sportom, de nagyon szeretnek egyet! Viszont Az EBD egy fekaszisztens, sikos/teli utra is, akar, ennek pedig nem sok koze van a rengeteg elektronikahoaz ami az auto uton tartasara valo, mint pl, a legujabb Range SUV-ban amit semmit sem dol kormanyrangatasra sem! Gondolom az osszes balna SUV hasonlot tud ha megnezed mi van a lendescsillapitojuk helyen! Egy komplett hidraulika, hogy uton tartsa ezeket a kockakat. En erre gondoltam amikr azt irtam hogy nincs menetstabilzalo a Swiftben, meg a Pikacsuban sem lesz. Az EBD kikapcsolhato, a SUV-ok rendszere nem mert fejre allnanak. Szerintem fekazisztens oke, intelligens futomu nem. Ara vegett is. De ez szubjektiv. De igazad van maadjunk a temanal, a Toyotanal!

  • 2017.10.28. at 12:18
    Permalink

    Azt írtad nincs a Swift Sportban menetstabilizátor.
    Pedig van.

    Miért beszélsz mellé? Nincs gond azzal, ha valaki téved. Belátja és megyünk tovább. Tedd ezt te is.

    Maradjunk a témánál.

  • 2017.10.28. at 12:18
    Permalink

    ABS+ESP! ” fékezési segítség. Hűha! 2013-ban? Ez nem ördögtől való? Ez nincs a mai autókban benne? Itt egy kép róla: http://www.driverknowledgetests.com/resources/wp-content/uploads/2014/08/electronic-stability-control.jpg Egy gombnyomás kikapcsolni. De le is írom: megpördülés ellen vagy ha kigyórsításnál elforogna a kerék és lescúsznál az útról. Ez lenne az az elektronikai bibi ami élvezhetelenné tenné az autót? Ettől csak biztonságosabb lesz, ha be van kapcsolva. De egy gombnyomás kikapcsolni. Ez lenne az a sok elektronika?

  • 2017.10.28. at 12:18
    Permalink

    Kicsit egyet is ertek meg nem is. Ott a Swist sport 136le-vel, nincs benne semmi menetstabilizalo elektronika, es ugy jo ahogy van. Es valszeg telleg nem fog europaba eljutni ez sem, szoval feleslegesen vitatkozunk :))))

  • 2017.10.28. at 12:18
    Permalink

    Csak a hűtőrácsot kéne átalakítani rajta, a többivel nagy baj nincs. De simán lehet, hogy majd élőben dögös lesz. De a Copenből és a Capuccinóból kiindulva nem hiszem, hogy eljut majd az öreg kontinensre. Max. az angolokhoz.

  • 2017.10.28. at 12:18
    Permalink

    Logikus lenne amit mondasz, de nem ez a tapasztalat, már csak az EU-s forgalomba helyezhetőség követelményei miatt sem. A kényelmi extrákat el lehet spórolni, de semmivel nem lesz -nem lehet- benne egyszerűbb vezérlés mint bármi más mai autóban, másrészt meg jeladó már egy mezei kéziváltóban is van. A CAN mindenről tudni akar:D Na majd meglátjuk, nem akarok jósolgatni. Az viszont biztos, hogy az eredeti forma a maga idejében sokkal kevésbé volt megosztó, mint most ez 🙂

  • 2017.10.28. at 12:18
    Permalink

    A biztonsági elektronikának nem sok köze van a teljesítményhez. Egy 130 lovas autó a vezetők többségének kezében már fegyver, nem azért kell bele elektronika, hogy a fittipaldik úton tudják tartani, hanem mert a többség képtelen rá. Mivel nincs tudáshoz kötve az említett 130 lóerős autó vezetése, így a mai sztenderdek alapján egyáltalán nem baj, ha “szételektronikázzák”.

  • 2017.10.28. at 12:18
    Permalink

    Ezen meg 1 kicsit vitatkoznek. 130 loerot nem kell szet-elektronikazni, hogy az uton maradjon, plane nem ha nem feltoltott a motor, ez pedig nem az. Komoly, keresztlengokaros futomuve lesz, ahogy a sportautoknak, meg egy indok miert nem kell elektronika hogy kordaban tartsa a bodet. Ebben legfeljebb ABS lesz az elektronikus kutyu, estleg egy kikapcsolhato kiporgesgatlo, anyunak a boltba jarashoz, sztem. Ezek egyben pedig tobbet adnak mint “jo vezethetoseg”. Ilyen ebben a kategoriaban nincs is, hacsak nem a Smart roadster, ami randa es draga. A Hachi-bol is volt tobb motorvalasztek, a blacktop volt a max 160 loval, de az sem gyari volt hanem utolagos motorcsere. Szoval ez a kcs Pikacsu pont ott van ahol az elso Hacsi volt anno. Kicsi, konnyu, porgos, rendes futomuvel. Ez egy torpe elmenyauto lesz. Utolag meg mindenki azt csinal vele amit akar, Time attack machine-t, vagy Drift gepet, vagy semmit.

  • 2017.10.28. at 12:18
    Permalink

    Végülis igen, de a Gt86 is azért lett ikon, mert fénykorában nagyon eltalált forma volt, és egy tonna körül hozta közel ezt a teljesítményt mint az S-FR, driftben pedig felvette a versenyt a nagyokkal. Azóta eltelt 30 év, nem lett annyival erősebb amennyivel nehezebb, ellenben sokkal rondább. A jó vezethetőség nem minden (sőt, ma már nem olyan ritka) és ugye elektronika már ebben is bőven lesz, hiú ábránd itt keresni azt az érzést amit akkor adott egy Gt86, pláne ha “Hachi Roku” lebeg a szemeink előtt, ahogy azóta is tulajdonosnak.

  • 2017.10.28. at 12:18
    Permalink

    Ebben az esetben elnézést, félreértettem. De ez így sem lesz rossz súly/lóerő arány. Kittet meg mindenki dobhat az autóra utólag a saját ízlésének valót. Erről szól a GT86 is.

  • 2017.10.28. at 12:18
    Permalink

    Kazinczy biztos jót röhögne… Nem szleng volt, kiló néven én a súlyra gondoltam, mégpedig a tömeg/teljesítmény arány miatt. Bodykit meg sok márkánál van gyári is, bár nem az LB, de az a fajta japános merész stílus kéne rá, így őket hoztam példának.

  • 2017.10.28. at 12:18
    Permalink

    6-7kiloert milyen uj autot kapsz ma? Semilyet. Ajanlom a hasznaltauto.hut ennyi penzert.
    Mert ha te annyit adnal erte akkor te meghatarztad melyik celcsoportba tartozol. A bodykit meg nem a gyarbol jon, hanem utolag. Plusz 1-2 kiloert, hogy telleg majer legyel vele.

  • 2017.10.28. at 12:18
    Permalink

    Te legalább már behatároztad valamennyire, én még mindig keresem fejben a célcsoportot:D Amit eddig tudunk róla, az elfogadható lenne 6-700 kiló körül, és ha dobna rá egy bodykit-et az LB Performance… talán így sikerülne emészthető külsejű élményautót faragni belőle 😀

  • 2017.10.28. at 12:18
    Permalink

    Elöl és hátul is kettős keresztlengőkaros független futóművel, műmájerekedésnél többre is képes lesz. Egy mini MX-5, hobbiautó még kevesebb pénzért. Talán csak a Smart-nak van modellje ebben a kategóriában, de az sem valami gyönyör, az árát meg majd meglátjuk.

Vélemény, hozzászólás?