Hirdetés

Minden relatív. Megjött az új Skoda Octavia

Itthon az új, nagy és okos Skoda Octavia

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Elődjénél még nagyobb lett és jóval okosabb, motorjai mind turbósak, rövidesen számos modellváltozata is érkezik. Itthon az új Skoda Octavia drágán is meg annyira nem is.

Íme az új Octavia Magyarországon is leleplezve. Állítólag rágyúrt a Skoda a gyártói kapacitásra, így a szállítási határidő nem haladja meg a 8-10 hetet

Elegáns és hatalmas, majdnem Superb

Egy ideje már majdnem mindent tudunk róla, láttuk Genfben is, ahol ráadásul kombiként is debütált. Magyarországon – komoly csinnadratta keretében – tegnap mutatkozott be a friss és ropogós ötajtós, s miként a VW-konszern és a márka, úgy az importőr is vérmes reményeket táplál az új, harmadik generációs Skoda Octaviával kapcsolatban. Már idén több mint 3000-et szeretnének belőle eladni, s mivel jól rágyúrtak a gyártói kapacitásra, a szállítási határidő nem fogja meghaladni a 8-10 hetet. A Combi nyár elején érkezik az RS sportváltozatokkal (benzinesként 220, dízelmotorral 184 lóerősen) és a 4×4-esekkel együtt, de lesz az induló palettán kínáltaknál kisebb (90 LE) és übertakarékos Greenline gázolajos kivitel is 110 lóval és 3,4 l/100 km-es vegyes fogyasztással. A szabadidő-autós Scout jövőre csatlakozik. Jogos a taps.

Minden motor turbós és a tömegcsökkentésnek is hála kevesebbet fogyaszt, mint régen

Jogos a taps már azt tekintve is, hogy 1996 óta uszkve 3,7 millió példányban fogyott az első két nemzedék. (Apropó, a kifutó szériából még akad pár darab készleten.) Az említett 3000-es hazai projekt azt jelentené, hogy túlszárnyalnák vele a tavalyi eredményt, folytatnák az idei jó szereplést, míg globális szinten a Skoda 2018-ban már évi 1,5 millió autót kíván értékesíteni. Nem vicceznek a csehek. A honi márkaképviselet pedig nyilván úgy árazta be a törésteszten 5 csillagot érdemlő újdonságot, hogy méretének, tudásának, minőségi fejlődésének és egyre jobb presztízsének megfelelően olcsónak egyáltalán nem számít, viszont egyrészt a konkurenseknél nem drágább, másrészt vevőcsalogató kedvezmény is él minden verzióra.

Nagy, még nagyobb. Májustól a csomagtérből is dönthető lesz a hátsó üléstámla, s az anyósülést is le lehet majd hajtani, úgy pedig extra hosszú tárgyak is beférnek

Az 590 literes raktérből a pótkerék és az új Canton hifi is el tud ám venni. De még akkor is elképesztő méretű

Hogy is van ez, kik a konkurensek? Bár a hosszában, tengelytávolságában és széltében is nagyot nőtt, irdatlan, 590 literes csomagtartóval büszkélkedő Octavia akár a középkategóriások riválisa is lehetne (és gyakorlatilag már évek óta az), hivatalosan, papíron az alsó-középkategória, tehát a kompakt osztály képviselőivel méretik meg. Astrával, Focussal, Golffal, satöbbivel. És náluk terebélyesebb, illetve olcsóbb. Olcsóbb, mert noha listán 4,6 millió az indulóár, ebből azonban 600 ezer forintot “elengednek, ergo 4 millió forintért már haza is lehet gurítani a 86 lóerős 1.2 Tsi motorral – és 5 fokozatú manuális váltóval szerelt – Octaviát. Szériában 7 légzsákkal, menetstabilizáló elektronikával, klímával, elöl villanyablakokkal, elektromos tükörállítással, CD-s rádióval és USB-bemenettel.

Hirdetés

Skoda Octavia 2013 – méretek

Hosszúság 4659 mm (+ 90)
Szélesség 1814 mm (+ 45)
Magasság 1461 mm (- 1)
Tengelytáv 2686 mm (+ 108)
Csomagtér* 590-1580 l

* Defektjavító készlettel. Pótkerékkel az értékek 22 literrel kisebbek

Ötsebességes manuális váltó még az alapdízelhez jár, ami eleinte a 105 lovas 1.6 CR TDI. Ennek a kedvezményes alapára 5 millió forint. Az izmosabb motorokhoz (mind turbós, közvetlen befecskendezéses és az 1.2 Tsi-t leszámítva stop-startos és regeneratív fékes) 6 fokozatú kézi vagy DSG dupla kuplungos váltó dukál – az automata egyes változatoknál nem is 6, de 7 fokozatú. A platform ugye a konszern MQB-je, amivel olcsóbb gyártásúak, könnyebbek és takarékosabbak is a Skodák (meg Audik, SEAT-ok, Volkswagenek). Az Octavia futóműve is nyilván rímel a tesókéra: elöl MacPherson rugóstagos, hátul csatolt vagy többlengőkaros a felfüggesztés.

Letisztult, elegáns, minőségi. Persze az extralistáról gazdagon pipálgatva lesz ilyen

Az Active ellátmányon túl most két másik van (később Laurin&Klement csúcs is jön). Az Ambition ködlámpás, színre fújt tükrös, kereke nagyobb, 16 colos. Hátul is elektromos ablakos, elöl-hátul könyöklős, fedélzeti számítógépes, s a központi zár távirányítós (az mondjuk ciki, hogy a bázismodellé nem az), a hifi nívósabb. Az Elegance-ban még inkább az, plusz – egyebek mellett – alufelni, bőrkormány, dupla digitklíma, tempomat is van már.

Panorámatető, modern sofőrsegédek hada (holttérfigyelő majd a facelifttel várható), okostelefon-dokkoló, szinte minden “középkategóriás felszereltség adott a gyáriak megfogalmazásában alsó-közepes áron. A betöltőnyílás félretankolás-biztos. Más piacokon CNG-üzemű is lehet az Octavia, nálunk ez nem opció. A tanksapka fedele jégkaparót rejt

Radarok és kamerák segítenek a balesetmegelőzésben

És még mennyi, de mennyi minden – felárért! Tényleg majdnem minden modern kényelmi, szórakoztató vagy radaros-kamerás biztonsági extra elérhető már az Octaviához, felsorolni órákba telne. Csak néhány példa: LED-es nappali fény, LED-es hátsó lámpa, vezetőistílus-választás (normál, sport, eco, személyre szabható individual), hátul is fűthető ülés, érintő és közelítés-érzékeny, akár 8 colos képernyős navigáció, adaptív tempomat, automata távfény, vészfékező baleset-megelőző rendszer, táblafelismerés, sávtartás, fáradságérzékelés, proaktív fék, többszörös ütközést megakadályozó rendszer, parkolóautomatika, okoskulcs, okostelefon-dokkoló, okostelefon-kompatibilis multimédia.

Skoda Octavia 2013 – benzines kínálat

1.2 Tsi 1.2 TSI Green tec 1.4 TSI Green tec 1.8 TSI Green tec
Hengerűrtartalom [cm3] 1197 1197 1395 1798
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16 4/16 4/16
Váltó/fokozatok száma kézi/5 kézi/6 kézi/6 kézi/6
Saját tömeg (kg) 1225 1233 1256 (1265)* 1313 (1342*)
Teljesítmény (LE 1/p) 86 (4300-5300) 105 (4500-5500) 140 (4500-600) 180 (5100-6200)
Nyomaték (Nm 1/p) 160 (1400-3500) 175 (1400-4000) 250 (1500-3500) 250 (1250-5000)
Gyorsulás (0-100 km/ó, mp) 12,0 10,3 8,4 (8,5)* 7,3 (7,4)*
Végsebesség (km/ó) 181 196 215 231
Átlagfogyasztás (l/100 km) 5,2 4,9 5,3 (5,4)* 6,1 (5,7)*
CO2-kibocsátás (g/km) 119 114 121 (124)* 141 (132)*

* 7 fokozatú dupla kuplungos automata váltóval

Az új ötajtós és majd kombiként is érkező Octavia a most szintén limuzin formájú, de az ősz folyamán ferdehátú karosszériával is érkező Rapiddal együtt kábé minden igényt kielégíthet és zajos sikerre számíthat az alsó-középkategóriában. A zászlóshajó Superb is hamarosan frissül, amikor majd borítékolhatóan megkapja ugyanazokat a modern szolgáltatásokat, amikkel az Octavia kijött

Okostelefonosok, figyelem: az autó vezeték nélküli phonebox cucca állítólag hamarabb talál térerőt, s így kevésbé merül az akkumulátor – mondja a Skoda. Parkolóautomatikára vágyók, figyelem: a merőleges és párhuzamos parkolásban is segédkező rendszer a korábbinál kisebb, Octavia + 80 centis helyre is beáll a volánt maga tekergetve, sőt kifelé is elkormányoz addig, hogy csak gázt kelljen adni, s ne húzzuk meg az előttünk vagy mögöttünk álló kocsit. Akkor is, ha csupán 25-25 cm hely van elöl-hátul, ügyes.

Skoda Octavia 2013 – dízel kínálat

1.6 CR TDI Green tec 2.0 CR TDI Green tec
Hengerűrtartalom [cm3] 1598 1968
Hengerek/szelepek száma 4/16 4/16
Váltó/fokozatok száma kézi/5 kézi/6
Saját tömeg (kg) 1307 (1338)* 1330 (1355)**
Teljesítmény (LE 1/p) 105 (3000-4000) 150 (3500-4500)
Nyomaték (Nm 1/p) 250 (1500-2750)* 320 (1750-3000)**
Gyorsulás (0-100 km/ó, mp) 10,8 (10,9)* 8,5 (8,6)**
Végsebesség (km/ó) 194 218 (215)**
Átlagfogyasztás (l/100 km) 3,8 (3,9)* 4,1 (4,5)**
CO2-kibocsátás (g/km) 99 (102)* 106 (119)**

* 7 fokozatú dupla kuplungos automata váltóval

** 6 fokozatú dupla kuplungos automata váltóval

Kedvezményes alapára 4 millió forint, a belépő dízel 5 millióba kerül

Mit nem tudunk még az autóról? Hogy milyen vezetni, de remélhetőleg nemsokára erről is beszámolhatunk olvasóinknak. Az alábbi árlistával kapcsolatosan pedig emeljük ki még egyszer, hogy minden modellváltozatra 600 ezer forintos kedvezmény van érvényben, ami azért nem rossz. Hogy olcsó-e vagy drága a méltán népszerű Octavia? Minden relatív. A Skoda szerint olcsó, a magyar átlagvevőnek drága, de 2012-ben például 4,5-5 milliós áron kelt el a legtöbb Octavia, s ezért a pénzért ezentúl is bele lehet ülni.

Skoda Octavia 2013 – listaárak

Felszereltség Motor Ár (Ft)
Active 1.2 Tsi 4 598 900
1.2 TSI 4 899 890
1.4 TSI 5 299 940
1.6 CR TDI 5 599 340
Ambition 1.2 Tsi 4 780 510
1.2 TSI 5 080 230
1.4 TSI 5 480 280
1.8 TSI DSG 6 449 440
1.6 CR TDI 5 779 680
1.6 CR TDI DSG 6 349 910
2.0 CR TDI 6 379 590
2.0 CR TDI DSG 6 949 820
Elegance 1.2 TSI 5 299 940
1.4 TSI 5 699 990
1.8 TSI DSG 6 670 420
1.6 CR TDI 5 999 390
1.6 CR TDI DSG 6 569 620
2.0 CR TDI 6 600 570
2.0 CR TDI 7 170 800

Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Az Octavia, eddig sem a kis csomagteréről volt nevezetes, sőt, már az első generációsnak is akkora van, hogy csak két méret-kategóriával feljebb van vetélytársa. Ott még, az utastér hátsó traktusa volt a gyenge pont, de azt, már a második generációban kijavították, legalábbis, sokat javítottak rajta. Az új, a cikkek szerint, még nagyobb utastérrel büszkélkedhet, tehát, a felvetésed, nem állja meg a helyét. Egyébként, igazad van abban, amit leírtál, csak az Octaviára nem jellemző. Jelentkeztem tesztvezetésre, hétfőn, majd beszámolok a látottakról, tapasztaltakról.

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    [i]“Kis motortér, nagy utas és csomagtér – az már valami!”[/i]
    Célszerűséget tekintve igen. Ami engem illet, abszolút nem értek egyet az autóipar jelenlegi koncepciójával. Egymás után jönnek ki az egyre nagyobb méretű, súlyú, és motorteljesítményű autók, amelyek életük során vagy 50-60%-ban 1 személyt szállítanak. Közben meg a fosszilis üzemanyagok végnapjai felé haladunk.
    Tudathasadásos állapot.
    Már most háborúk folynak az “olcsó” energiaforrásokért, terrorizmus elleni küzdelem fedőnév alatt. Mi lesz később? Fejjel rohanunk a falnak.
    Jobban kellene vigyázni ezekre az anyagokra, és praktikusabb, energiatakarékosabb konstrukciókat piacra dobni a tömegeknek.

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Felesleges olyan “kihasználatlan” részeket beleszámítani a kocsi méretébe, mint a motortér és környéke. Vagy talán attól középkategóriás, hogy ping-pong asztalt visz az elején, de belül alig van hely, kis csomagtartóval?
    Értelmetlen a “holttereket” számításba venni! Kis motortér, nagy utas és csomagtér – az már valami!

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Sajnos a Skoda átvette a VW üzletpolitikáját. Régebben a Superb Ambition verziójában pl. a multifunkcionális kormány benne foglaltatott. Most az Octavia legmagasabb felszereltségű verziójában az ELEGANCE-ban sincs benne, csak extraként. Sajnálatos!

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Ostor—> a konszolidált unalomra vágyó emberek, és ez csak egy személyes vélemény, de sokkal izgalmasabb lett az új Octavia , mint az új Passat. Az WV egyre kevésbé megnyerő számomra.(gondoljunk csak a cc-re ami szerintem egy nagyon szépen sikeredett és erre kijött az új generáció amit szerintem nagyon el,,konszolidáltak”, nagyon visszafogott lett és ezzel együtt nekem egy kicsit unalmas)Ezzel ellentétben a Skoda nagyon irányban halad az innováció útján!!

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Golf 7 kombi tengelytáv 2,64 m
    Octavia kombi tengelytáv 2,67 m

    G7 kombi csomagtartó 605 l
    O3 kombi csomagtartó 610 l

    Ezek szerint a Golf is a középosztályban van.
    Ki fogja még megvenni a Passatot 2014-ig?

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    kormi:
    Mivel szerintem a méret másodrangú, a Rapid-ot a Fabia, Polo osztályába kell sorolni, a kis autókhoz.
    A Rapid közvetlen konkurensei: 301, C-Elysse, Linea, Fluence,… a keleti piac lépcsős modelljei. De ide lehet számítani a Fabia-t, Ibiza-t, 208, Clio-t,… is, picivel minőségesebbek ezek, de nem annyira.
    A Rapid brutál túl van árazva, már észre vették, de nehéz lesz lemosni róla.

    nick:
    Az Insignia csak listaáron drágabb mint egy Octavia. De az Octavia-nál drágább az extrák, jól felszerelten, jól motorizálva utoléri az Insignia-t listában.
    Csak hogy az Opel nagyon nagy kedvezményeket at. 20-25% simán elérhető magánszemélynek is. Közel egy árban mozognak kedvezményekkel.

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    A Superbnél(főleg az újabb sorozatnál)is ugyanaz a helyzet!
    Egyaránt konkurense az A4/A6-nak.
    Most olvastam a méretadatokat:-Golf 5 ajtós 4,23/Variant 4,55m(lesz)
    -Octavia 5 ajtós 4,66/Kombi 4,67m
    Szerintem ez sok mindent helyretesz.

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Egyetértek azzal, hogy kár azon vitatkozni, hogy melyik kategóriába tartozik, hiszen ezek csak szubjektív kategóriák, nincsenek besorolva az autók konkrétan meghatározható méetek közé. És az Octavia a szubjektív kategóriák határán mozog. Ráadásul a hossz sem minden. Pl. az Insignia 20 centivel nagyobb, ebből a tengelytávban van 5 centi, hátul gondolom semmi, mert az Insignia csomagtartója sokkal kisebb (a 4 ajtósé majdnem 100 literrel), így csak az első túlnyúlásban lehet a plusz. Én valahogy úgy vagyok vele, hogy a nagy csomagtartó fontosabb. És tegyük hozzá, hogy az Insigniánál azért sokkal olcsóbb egy Octavia.

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Az Octavia kategóriák között tévelygő típus,mert tudatosan olyanra csinálták,hogy mindkét”osztályból”csábíthasson vásárlókat!Ugyanúgy konkurál a Jettával mint a Passattal.Már az első Octavia is ezen elv alapján készült.
    Abban igazad van,hogy nem minden a méret:De szerintem már kidolgozási minőségben,anyaghasználatban,komfortban is inkább a középosztály felé billent át.

    A Rapid szerinted hová tartozik?Mindenhol alsó-közepesnek(kompaktnak)mondják.
    Akkor a Skodának 2 kompakt modellje lenne?Ilyen rossz lenne a marketingjük és ilyen hülyék lennének a tervezőik?Valami itt nem stimmel.

    Az egész osztályba sorolósdit is kontinense válogatja.Amerikában még a Passatot is a MIDSIZE(kis családi autó)kategóriába sorolják…..

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Ha meghosszabbítok egy Polo-t 1,5 méter-rel, akkor egy Phaeton lesz belőle?
    A hosszabbított 3-as Bmw (kínai piac) már egy 5-ös Bmw-nek számít?
    A méret abszolút másodrangú.
    Komfort, minőség, csökkentett zajszint, ezek azok amik pénzbe kerűlnek, ezeket fizeted ki plusznak amikor egy kategóriával feljebb lépsz.
    Az Octavia ezekben a pontokban semmivel nem nyújt többet mint kompakt versenytársai, sőt inkabb zajosabb, kevésbé komfortos a rugozása.
    Az a pár centivel hosszabb lemezek+szőnyegek, amivel hosszabb lett a mostani Octavia, azok semmibe nem kerülnek a gyártónak. A többi marketing + sajtó kenés…

    Maradjon csak szépen a kompaktoknál, ott a helye.

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    kormi:
    A 7-es Golf Kombi is a megnyújtott padlólemezt kapja.
    Akkor a sima Golf alsóközép, a Golf kombi meg középosztály?
    NE HIGGYÉL el mindent a sajtónak.
    A Superb a logikád szerint már felsőközép (A6, E, 5) lenne, valójában Passat szinten van.
    Nem csak a méret dönt.

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Azért a 86 lóerős motor elég szerény egy középkategóriás autónak, de a 105 lóerős se valami túlságosan acélos, úgyhogy továbbra sem értek egyet veled. 🙂

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Az új Octaviát már hangsúlyozottan a KÖZÉPKATEGÓRIÁBA sorolja a nemzetközi sajtó és a Skoda gyár is!
    Jóval nagyobb a Golfnál(Jettánál)mivel azok MEGNYÚJTOTT padlólemezére épül.
    Az általad felsoroltakból az új Astra sedan kivételével mindegyik jelentősen kisebb az Octaviánál.
    A Te Octavia II-d még valóban alsóközepes autó,de az autós közvélemény(és újságírás)egy része már azt is középkategóriásnak tekinti.
    Ez a típus mindig is a két kategória között”táncolt”,tudatosan tervezték ilyenre!
    Minden kategória régóta növekszik:Ha a Passat/Insignia méretét növelik,akkor már a felső középosztályba fognak tartozni.
    Ha előző írásomat elolvastad,ott leírtam,hogy a japán kocsik felé húz a szívem,de az Octavia kimondottan tetszik….

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Úgy 10-12 év múlva legyen hozzá szerencséd!
    Jelenlegi autóm 1,4-es Fábia Mátrix, 230 000 Km-rel, a harmadik Skodám de valószínűleg az utolsó.
    Ja ezen még zöld a nyíl.

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Bullshit! Az Octavia III az alsó középkategoriában a van (Golf, Focus, Astra, I30, Ceed, Cruze,…).
    Nick, Kormi, a Skoda-nál vagytok eladók? Ne higgye el senki ezt a marketingdumát, ez mókusvakítás, hogy drágabban el lehessen adni az autót,
    ne kelljen akkora kedvezményeket adni, vagy is hogy a hülye vevő kifizesse a magas listaárakat.
    Méreteivel nem lóg ki az alsó középkategóriából, foleg nem Kombi változatban (Astra/Cruze Kombi, Ceed Kombi, Golf 7 Kombi ugyanekkora lesz,…).
    Zajszigetelés (szél, motor, futómu), futómű minosége/hangolása, komfort, főleg ezekben a dolgokban érezhetően jobb egy Passat, Insignia, Mondeo mint egy Octavia.
    Tudom miröl beszélek, 2010-es Octavia II-esem van, elégedett vagyok vele, csak tudom hol a helye.
    Azért mondom, ne tessék -20% alatt haza vinni az autót.
    A következő Passat, Insignia is szépen nőni fog, nem kell aggódni.

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Az Octavia legelső szériájában lévő műszerfal, tényleg elég gagyi. A modellfrissítéssel azonban, megkapta a 4-es Golf műszerfalát, ami már fényévekkel szebb. A második generáció műszerfala viszont, egyáltalán nem gagyi, szerintem. Ez az új pedig, kifejezetten nem az.

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Az utóbbi 15 évben többször megnéztem az éppen aktuális oktáviát, mert ugye kívülről vonzónak tüntek. Beleülve azonban iszonyú gagyi műszerfal fogadott, így helyette már kétszer is inkább hondát vettem. Mára már el sem megyek megnézni…, hisz azóta biztosan tudom mit kell vennem.

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Miért eröltetik ezt a kocsit a kompaktok közé,azt nem tudom…..?!
    Ez a generáció már minden méretadatával egyértelműen középkategóriás!
    Alig van hasonló jellegű autó a piacon,talán a Cruze és a Fluance ami ugyanebben a(direkt rosszul méretezett)cipőben jár….
    Szóval szerintem az Octavia riválisa ezentúl nem a JETTA hanem inkább a PASSAT,az Insignia de a Lagúnát a C5-öst és a japók közül az Accordot,Avensist is nyugodtan ide sorolhatjuk.
    Ehhez képest az alapára jó,a belső tökéletesen funkcionális a csomagtartó óriási.Már a kis Tsi-k is elsőrangúak,amióta vezethettem egy ilyennel szerelt Fabiát,rajongok értük.A formaterv unalmasan-semmitmondóan modern,ez a leggyengébb része az autónak,de legalább nem avul el hamar.Leginkább az első lámpák azok amik tetszenek.
    Jóval értelmesebb választásnak tartom,mint a Rapid-ot,simán el tudnám képzelni magunknak ami nálam nagy szó,mert hangsúlyozottan a távol-keleti kocsikat favorizálom.Az az csak képzelném,de sok magyar családapához hasonlóan max csak a nyálam csoroghat a billentyűzetre:-(:-(

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Azért írtam az Opel Astra Sedan-t, mert annak ugyanezek körülbelül a paraméterei. 4658 mm hosszú (-1 mm), 1814 mm szélesség (ugyanannyi), magasság 1500 mm (+39mm). tengelytáv 2685 mm (-1mm). Ennek az autónak semmi köze az Opel Insignia-hoz, mert az kb. 20 centivel hosszabb, így az már magasabb kategória. Bár az tény, hogy a Skoda-nál mindig is magasabban próbálták meg pozicionálni az Octavia-t, ezzel sikerült is megtéveszteni a vevők egy részét (elég csak bemenni egy márkakereskedésbe, aztán ők is egyből a Passat-ot meg az Insignia-t fogják szajkózni) de a méretadatok nem hazudnak.

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Az, hogy az ár sok vagy kevés, attól függ, hogy mihez hasonlítjuk. Véleményem szerint ezt az Octaviat a Passattal, Insigniaval, Mazda 6-tal, Toyota Avensissel kell haosonlítani. Ha így nézzük, akkor egyáltalán nem drága. Ha azt nézem, hogy mekkora autó, és az alaptípusban is benne van minden, ami egy átlag felhsználónak kell (CD-s rádió, elektromos ablak, klíma), és mindez 4 millió alatt, akkor sem sok. Ha azt nézem, hogy az 5 centivel nagyobb, ellenben több, mint 80 literrel kisebb csomagterű Avensis 5,93 milliótól indul, vagyis majdnem 2 millióval (!) drágább akkor sem drága. Ráadásul a Toyotaban a benzinesek nem tudbo motorok, 5,93 millióért egy szívó 1.6-os benzinest adnak. És végül, de nem utolsó sorban a cégek nagyon szeretik az Octaviat, és a vásárlások 80%-a céges vásárlás. Szóval szerintem sikeres lesz.

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Engem pedig az érdekelne, hogy ilyen árak mellet, kinek jut eszébe, ugyan ezt a minőséget másfélszer ennyiért megvenni VW emblémával?

    1.6 CR TDI DSG 6 569 620
    És ha ebből még sikerül alkudni 1 milliót…..

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Engem inkább az érdekel, hogyha 4 milla egy Octavia, akkor a szintén 4 milla körüli Rapidot ki vesz majd. Na persze tudom, hogy a Rapid 3.2 ről indul, de valamire való motorokkal már 4 milla. Hacsak nincs rá kedvezmény…

  • 2017.10.30. at 06:17
    Permalink

    Az új Opel Astra Sedan ára 4.700.000 Ft listaáron, ebből adnak 751.000 Ft kedvezményt, így 3.949.000 Ft-tól indul (információ: opel.hu)…akkor a 4.000.000 Ft-tól induló új Skoda Octavia mitől olcsóbb?

Vélemény, hozzászólás?