Mit hoz idén Párizs?
E héten nyílik a Párizsi Autószalon, lássuk, mit tartogat!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Sajtónapjaival már csütörtökön és pénteken is megnyitja kapuit a Párizsi Autószalon, a közönség számára szombattól lesz látogatható. Minden látható lesz, ami az elmúlt fél évben debütált, de akad néhány újdonság is.
Hiába Európa legtöbbek által látogatott autószalonja a Párizsi, idén több jelentős autómárka is kihagyja
Tavasszal Genfi, ősszel páros évben Párizsi, páratlanon Frankfurti Autószalon – ezek a legjelentősebb európai autós seregszemlék. Ugyanakkor évek óta mindenki számára nyilvánvaló, hogy az internet világában a márkák mind kevésbé tartogatják újdonságaikat a nagy nemzetközi autószalonokra, hiszen bármilyen nagyágyút is mutatnak be ott, az szinte elvész a temérdek modell között. Így aztán egyre inkább megszokott az újdonságok előzetes szivárogtatása, akár teljes bemutatása. Így van ez idén is, az e héten nyíló Párizsi Autószalon legtöbb világpremierként ünnepelt újdonságát ismerjük már.
Több villanyautó premierje is Párizsban esedékes. Ilyen a már szinte minden részletével ismert Opel Ampera-e is
Idén ráadásul trendfordulót láthatunk. Olyan jelentős autómárkák hagyják ki a show-t, mint a Ford, a Mazda és a Volvo, de a jellemzően a szalonok sztárjainak számító Aston Martin, McLaren és Rolls-Royce modelleket sem láthatjuk idén Párizsban. Hogy miért? A válasz a fogyasztói szokások változása. Mind többen követik a márkákat online, akár Facebookon, akár Instagramon. Bár a 2014-es Párizsi Autószalon is az elmúlt évek legtöbb látogatót vonzó autós seregszemléjének számított (1,25 millió regisztrációval), a többi márka is visszább vette szalonköltéseit. A Volkswagen-konszern például idén kihagyja az évek óta megszokott Group Night rendezvényét, ami rímel is arra, hogy most az elektromobilizáció, azaz a józanodás és az emisszió-csökkentés időszakát éljük.
A 2016-os Párizsi Autószalon sajtónapjaival szeptember 29-én, csütörtökön nyitja meg kapuit, a nagyközönség számára október 1-től, szombattól lesz látogatható. Megközelíteni leginkább tömegközlekedéssel érdemes, az esemény weboldala, francia és angol nyelven minden szükséges infót megad hozzá. A felnőtt belépő ára 16 euró, gyerekek számára természetesen kedvezményes a bejutás. Egy gyerekkel 25, kettővel 34 euróért mehetünk be, 15 fő feletti csoport esetén a felnőtt jegy árából 2 eurót spórolhatunk.
Azt még nem tudhatjuk, hogy milyen lesz az Audi Q5 második generációja, az A5/S5 modellsorból azonban már a Sportback is ismert
Nem csak a villanyautó trendi, divat a szabadidő-autó is, a BMW pedig egy kompakt méretű terepkupéval, az X2-vel hozhat újabb résmodellt. Az X1-gyel, illetve a 2-es Active Tourerrel azonos alapokon. Mivel utóbbiból van konnektoros hibrid, nem lenne meglepő, ha legalább koncepcióként az X2 is látható lenne ilyennel. Az i8 kabrióval állítólag izmosított plug-in hibrid hajtáslánc is érkezik, amit majd a coupé is megkap. A Citroën csak koncepcióként hoz hibridet, a formájával az ősi CX-re emlékeztető CXperince 150-200 lóerős benzinmotort és akár 80 kW-s villanymotort ígér, 300 lóerős rendszerteljesítménnyel és 13 kWh-s, konnektorról tölthető akkumulátorával 60 kilométeres hatótávval. Hibridség nélkül is kellően érdekes a vadonatúj, C4 Cactus által inspirált C3, meg persze annak WRC Concept kiadása is.
Nem csupán vadonatúj kisautót, azaz harmadik generációs C3-ast, egy sportos hibrid-crossover tanulmányt is kiállít a Citroën
Ha autószalon, akkor az nem múlhat el szuperautók felsorakoztatása nélkül: a Ferrarinál a LaFerrari Aperta nyitott tetővel hozza az 1,1 millió dolláros LaFerrari hibridet. A 949 lóerős V12-essel és 120 kW-s, azaz 163 lóerős villanymotorral hajtott vászontetős módosított futóművével az alapmodellel egyező karosszériamerevséget és menetdinamikát ígér. A hírek szerint a limitált szériás modell minden darabja elkelt már, de lesz azért olyan újdonság, amit meg is lehet majd venni: a márkára is rákényszerített emisszió-csökkentés érdekében bemutatkozó V8-as turbóval debütáló GTC4 Lusso T ilyen.
Csak V8-as, de 3,9 literes és turbós a Ferrari GTC4 Lusso T motorja, 610 lóerővel és 760 Nm nyomatékkal
Nem újdonság, hogy Amerika után Európa is láthatja a 10. generációs Honda Civicet, hiszen fotón már bemutatkozott. Marad azonban érdekesség Párizsra a Hondától is, ez pedig a Civic Type R kiadása. Fotón ugyancsak látott már a Hyundai i30 második generációja, mellette az i10 miniautó frissítését is megtekinthetjük majd. Az Infinti nem csupán egy új modellt, a Pekingben látott QX Sport inspiration koncepció gyártáskész változataként érkező QX50 középkategóriás crossovert hozza, hanem benne egy olyan 2,0 literes és turbós, változó szelepvezérlésű benzinmotort is, ami a világon elsőként alkalmaz szériagyártásban változó kompresszióviszonyt is – ezzel benzinesen finom járást, ám dízelesen szerény fogyasztást ígér.
Vélhetően Toyota C-HR alapú a Lexus - már műszerfalával is látott - UX tanulmánya
Teljesen új kisautóval jelentkezik a Kia, a Rio negyedik generációja elődjénél nagyobb utas- és csomagtérrel érkezik, formája a márka mai vonalait hozza. A Land Rover újdonsága az új Discovery, a Lexus pedig az UX koncepcióval, azaz egy kisméretű crossoverrel kacsint a fiatalabb vásárlók felé. Sokat ígér a Mercedes-Benz, és ez alatt nem is az AMG GT kétféle vászontetős kiadása, vagy az E-osztály All Terrain névre hallgató terepkombija értendő, hanem vadonatúj, a GLC alapjaira várható villanyautójuk, ami önmaga is 500 kilométer feletti hatótávot ígér, de egy új almárkát is, mellyel 2018-2024 között még 5 másik villanyautó is várható.
Van már konnektoros hibrid szabadidő-autója (az Outlander PHEV) a Mitsubishinek, de hoz belőle egy sportosabbat is
A Mitsubishitől egy új sportos konnektoros hibrid modellt láthatunk majd GT-PHEV Concept néven, vagyis csak koncepcióként. 100 kilométer feletti emissziómentes hatótávval, a benzinmotor kiegészítéseként elöl egy, hátul kettő, nyilván kerekenkénti villanymotorral. A Nissan legfőbb újdonsága a vadonatúj, elődjénél nagyobb és sportosabb Micra lesz, de a márkát, meg persze a konkurencia felhozatalát ismerve esélyes egy villanyautó-újdonság is. Már csak azért is, mert az Opel végre élőben is megmutatja Ampera-e villanyautóját, aminek persze már szinte minden adatát ismerjük. Nem láttuk még azonban az új Insigniát, ami szintén Párizsba várható.
Már kész, rendelhető autó a Porsche Panamera, mégis párizsi közönségpremieres
Párizsi premier az általunk Prágában már látott második generációs Porsche Panamera is, amiből egy „shooting brake” kombi szintén bemutatkozhat koncepcióként. Ahogyan arról már beszámoltunk, a smart ugyanúgy villanyautókkal készült Párizsra, ahogyan anyacége, a Mercedes-Benz, vagy a 400-500 kilométeres hatótávú , Golf-méretű villanyautót ígérő Volkswagen is. Utóbbiról is hallhatunk már, szintén új, MEB, azaz moduláris és kifejezetten villanyautókhoz készített padlólemezen, Passatot idéző helykínálattal várhatjuk, 2-3 év múlva állítólag már sorozatgyártásban, nem sokkal későbbre pedig további elektromos autókat is ígér a Volkswagen, hiszen a mostani újdonság náluk is egy villanyautós almárka első tagja lesz.
Golfos méret, passatos helykínálat - ezeket ígéri - kedvező áron - a Volkswagen vadonatúj villanyautója
Az előjelek szerint a Párizsi Autószalonon is az elektromobilizáció lesz tehát középpontban, de akad majd csokornyi kisebb-nagyobb újdonság is. A Dacia például teljes kisautó-sorát frissíti, a Renault kiállítja Alaskan pickupját, talán a négyajtós Mégane GranCoupét, biztosan az új Scenicet is, a Peugeot biztosan az új 3008 és 5008 modelleket. A Skoda a Kodiaq-kal vár majd mindenkit, a Suzuki pedig egy új Ignis generációval, valamint az SX4 S-Cross –hazánkban már hamarabb is megmutatott – frissítésével. És igen, az újdonságok zömét már ismerjük, ezért aztán nem is lesz feltűnő, hogy néhány gyártó jelen se lesz. Biztos, ami biztos, azért megnézzük személyesen is, biztosan akad majd egy-két korábban nem is remélt újdonság is; a Párizs 2016 címke alatt hozzuk őket.