Mit tud az új Skoda Scala egy VW Golfhoz mérten?

Melyik jobb alapból? - Skoda Scala vs. Volkswagen Golf

Új meredekhátú kompakttal jelentkezett a Skoda. A Scala az Octavia alá sorolva igazi Golf konkurens. Megnéztük, mit tud hozzá képest.

Újabb, minden eddiginél komolyabb kihívót kapott a Volkswagen Golf a Skodától. A Scala kisebb, mint az Octavia, a Golfhoz hasonlóan meredekhátú, nála nagyobb, ám olcsóbb modell


Odébb még egy igazi összevetés, egyelőre a gyári adatokból, az árakból és persze a Genfi Autószalonon megejtett ülőpróbából kell kiindulnunk. Viszont a múlt héten már hazai árával is debütált Skoda Scala mindenképp megkívánja azt, hogy a kompakt szegmensben valamihez hasonlítsuk. És mi más lehetne, mint a kategóriát fémjelző, nem mellesleg idén 45 éves Volkswagen Golf, amit oly sokan a kategória etalonjának tartanak.
Skoda Scala vs. Volkswagen Golf - méretek
Hosszúság [mm] Szélesség [mm] Magasság [mm] Tengelytáv [mm] Csomagtér [l]
Skoda Scala 4362 1793 1471 2649 467-1410
Volkswagen Golf 4258 1799 1492 2620 380-1270

Hosszban 10,4, tengelytávban 2,9 centiméter a Scala többlete a Golfhoz mérten, csomatérben pedig 87, ülésdöntéssel 140 liter


Méretben a Scala - legalábbis hosszát és tengelytávját - tekintve túl is növi a Golfot, csomagterével is alaposan rálicitál, pedig alapjait amúgy a Volkswagen-konszern MQB A0 platformja adja, ami nem a Golf, hanem a Polo alapja, de ugyebár moduláris platformról van szó. A Skodánál a Scala az első modell, ami már erre az alapra épül, meg persze a később debütált Kamiq is erre épül már.

Az alap Golf pont úgy gyorsul, mint az alap Scala


A hosszabb és nagyobb tengelytávú kasztni a Scala esetén az utastérben is megmutatkozik, tágasabbnak tűnik, motorpalettájuk alapja pedig azonos: a 115 lóerős 1.0 TSI, ami nem csak a Fabiában, még az Octaviában vagy a Kodiaqban is egészen meggyőző volt. Golfból persze van temérdek egyéb változat is, de ha ma valaki 150 lóerőnél szerényebb - benzines - verzióra vágyik, ezzel kell beérnie, ami persze nem is kompromisszum, így aztán mi most az alap Scala és az alap Golf modelleket állítottuk egymás mellé, s azt kell mondjuk, vannak ám meglepetések.
Hirdetés

Tipikus Skoda, az első sárvédő a Superbre emlékeztet


A motorok teljesen azonosak, 1,0 liter, három henger, közvetlen befecskendezés, turbó, aminek az élettartamát utóhűtés növeli, a motor kipufogógázait pedig részecskeszűrő is tisztítja a katalizátor mellett. 115 lóerő, 200 newtonméter nyomaték, utóbbi ráadásul 2000-3500/perc fordulat között, tehát igen széles tartományban konstans. A 100-ra gyorsulás mindkét autónál 9,8 másodperc, pedig a 10 centivel rövidebb (és jó eséllyel nagy szilárdságú acélból is többet tartalmazó) Golf tömege is szerényebb 60 kilogrammal. A végsebesség a Scala esetén a nagyobb, ő 204 km/órás tempóra is képes, a Golf pedig csak óra szerint tud ennyit, valós tempóból 198 km/órára képes - mára ha ez bárki számára fontos adat egy 1,0 literes motor esetén.

Kellően nagy a csomagtér, a kategóriában óriási a hátsó lábtér, alapáron 10,5 centis a központi képernyő, de kérhető persze nagyobb is


Skoda Scala vs. Volkswagen Golf - műszaki adatok, árak
Skoda Scala 1.0 TSI Active Volkswagen Golf BMT
1.0 TSI Trendline
Emissziós norma Euro 6d-TEMP
Hengerűrtartalom (cm3) 999
Hengerek/szelepek száma 3/12
Váltófajta/-fokozat kézi/6
Teljesítmény [LE (1/min)] 115 (5000-5500)
Nyomaték [Nm (1/min)] 200 (2000-3500)
Gyorsulás 0-100 km/h 9,8
Végsebesség [km/h] 204 198
Kombinált fogyasztás [l/100 km] 5,0 4,8-5,0
CO2-kibocsátás [g/km] 113 109-113
Saját tömeg [kg] 1305 1245
Megengedett össztömeg [kg] 1668 1760
Alapár [Ft] 5 427 260 5 925 100
Akciós alapár [Ft] 5 027 261 5 425 100

A Scala csak felárért kap bőrözött, de rögtön multifunkciós kormánykereket. A fotón természetesen nem az alapverzió, nem is alapképernyővel látható, sőt, itt még a műszerblokk is digitális


A kombinált fogyasztási értékek gyakorlatilag egyezők, ahogyan az emissziós adatok is. Az igazi különbség a méreteken túl a felszereltségben, illetve annak politikájában és az árakban van. Mindkét autó vastagon 5 millió forint feletti árról startol, de a Scala azért 5,5 millió forint alatt marad, míg az alap Golf már a 6 milliót súrolja. Utóbbira viszont jelentősebb, kereken 500 ezer forint a "gyári" árkedvezmény, míg a Scala árcsökkentése a konfigurátor szerint "csupán" 399 999 forint. Ezek alapján az alap Scala valamivel 5 millió forint fölötti, a Golf alig több mint 400 ezer forinttal magasabb bázisárral vihető haza.

Magasabb felszereltséggel a Golf esetén is kérhető digitális műszerblokk, de esetében az alapverzió kormánya is bőrbe varrt, központi kijelzőből ahhoz is kérhető ekkora


Felszereltségük elég hasonló és gazdag, egymáshoz mérni nem is igazán érdemes őket. Miként az táblázatunkból látható, vannak olyan tételek, amiket az alap Scala már megad, ám a Golfhoz vaskos felár. Ilyen a LED fényszóró, ami a Scala esetén (első Skodaként) mindenképp jár, míg a Golf 350 ezer forintért méri azt. A Golfban viszont van térdlégzsák a sofőr számára, míg azt a Scala csak 68 ezer forintért adja. Színes központi kijelzőből kisebbet ad a Skoda, de ahhoz olcsóbban kérhető a Bluetooth kihangosító, hiszen a VW azt nagyobb kijelzővel társítja. Az mindenképp látható, hogy a Skoda józanabb felszereltséget ad, például pótkereket elektromos hátsó ablak helyett, ugyanakkor a fontosabb tételek, például a városi koccanásgátló és a manuális légkondicionáló, mindkettőjüknél megvannak.

A Scala az első Skoda, ami alapáron LED fényszórós


Skoda Scala vs. Volkswagen Golf - alapfelszereltségek, néhány extra ára
Skoda Scala Active Volkswagen Golf Trendline
Bőr kormány és váltógomb borítás - x
Multifunkciós bőrkormány 73 660 Ft 107 950 Ft
LED fényszóró x 350 520 Ft
LED menetfény x x
LED hátsó lámpa x x
ESP x x
Visszagurulásgátló 25 400 Ft x
Fáradtságfigyelő csak magasabb felszereltséggel x
Városi koccanásgátló x x
Frontlégzsákok x x
Oldallégzsákok x x
Függönylégzsákok x x
Vezetőoldali térdlégzsák 68 580 Ft x
Fedélzeti számítógép x x
Audiorendszer MP3 lejátszással x x
SD kártya olvasó x x
Központi kijelző átmérője 10,5 cm 16,5 cm
Bluetooth kihangosítás, USB csatlakozó és nagyobb, kapacitív érintőképernyő, Apple Car Play 54 610 Ft 86 360 Ft
Bluetooth kihangosítás 39 370 Ft
Bluetooth kihangosítás vezeték nélküli töltővel 133 350 Ft -
Digitális rádióvétel 34 290 Ft 69 580 Ft
Hangszórók száma 4 8
8 hangszórós kivitel 44 450 ft x
USB Type-C csatlakozó x -
Navigáció funkció - 236 220 Ft
Elektromos ablakok elöl x x
Elektromos ablakok hátul 58 420 Ft x
Manuális klímaberendezés x x
Távirányítós központi zár x x
Elektronikus rögzítőfék x x
Abroncsméret 205/55 R16 195/65 R15
Pótkerék szükség 33 020 Ft
Defektjavító készlet - x
Sebességkorlátozó x x
Tempomat 59 690 Ft 68 580 Ft
Sávtartó rendszer x 189 230 Ft
Tolatókamera csak magasabb felszereltséggel 92 710 Ft
Panoráma üveg tolótető csak magasabb felszereltséggel 307 340 Ft
Digitális műszerfal csak magasabb felszereltséggel csak magasabb felszereltséggel
Parkolóradar hátul 114 300 Ft -
Parkolóradar elöl és hátul 217 170 Ft 179 070 Ft

A Golfhoz is van LED fényszóró, ám annak felára több mint 350 000 forint


Mindkét alapmodell esetén igaz, hogy vannak extrák, amikhez felszereltséget kellene lépni, ilyen például a digitális műszerfal, vagy a Scala esetén a panorámatető és a tolatókamera is. Az viszont mindenképp látható, hogy a Scala olyan arzenált vonultat fel, amivel bizony a Golfot is megszorongathatja. Na persze nem sokáig, még idén várható a következő, nyolcadik generációs Golf bemutatkozása, ami alighanem olyannyira friss és ütős is lesz, hogy hozzá mérten a Scala már messze nem lesz olyan erős versenyző, mint amilyennek most tűnik. Várjuk a próbalehetőséget, amit természetesen minden vásárlás előtt ajánlunk, már csak azért is, mert a végső kedvezményeket akkor tárják fel a kereskedők. Ha nem is árban, hanem ajándék extrákban, márpedig extrákból a Scala esetén is bőséggel lehet válogatni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.04.02. at 19:27
    Permalink

    Azért ügyesen védve van a Golf… az 1.5 TSI a Scalahoz csak DSG-vel párosítható, kapásból +700ezret tol az áron, ami azért ebben a kategóriában nem kevés mani.
    Bár nagyon felróni se lehet, mert más márkáknál is jellemző, hogy házon belül így “védik” magukat ill. egy v. több másik modellt.

    Akárhogy is, a LED-es pilács alapáron derék, de ezres darálóval biztos nem venném, dsg-t se kérnék bele, r-go kiesett az autó….

  • 2019.04.03. at 18:21
    Permalink

    Legalább az 1.5 TSi szoftveresen gyengített 130 lovas verzióját berakhatnák kézi váltóval. Aki nem akar csonkolt nyomorékká tett 3 hengeres kávédarálót venni vagy automata váltós 150 lovast, annak lenne választási lehetősége, mert most nincs.

Vélemény, hozzászólás?