Mutatjuk a leginnovatívabb autógyártót

Nyilvánossá vált a Boston Consulting Group 2021-es innovációs rangsora

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Egészen pontosan a leginnovatívabb "hagyományos" autógyártó megtisztelő címét nyerte el az egyik japán márka.

Éves innovációs jelentést már 2005 óta készít a Boston Consulting Group, amelyben ötven vállalat szerepel. Méghozzá azok, amelyeket a leginkább nagyra becsülnek a világ vezető innovációs szakemberei. Olyan informatikai óriások találhatók ezen a listán, mint az Apple, a Microsoft vagy az Amazon, ugyanakkor a szerkesztők folyamatosan elemzik a piacot, így 2021-ben például első ízben került be a leginnovatívabb vállalatok közé több gyógyszeripari vállalat, így a Pfizer, a Moderna és az Astra Zeneca is. Az autógyárak között a Toyota már a kezdetektől fogva szerepelt a listán, tíz éven át egyedüliként képviselte az autóipart a nagy presztízsű válogatásban. A tradicionális, több lábon álló autóipari szereplők között ma is a leginnovatívabbnak számít a japán márka a felmérés alapján A vállalat hibrid és hidrogén üzemanyagcellás technológiáival, mobilitási megoldásaival, robotikai és önvezető fejlesztéseivel folyamatosan elkápráztatja a világot, nem csupán az autóiparon belül, de azon túl is.
Hirdetés
Ezúttal egy újszerű befektetésével hívta fel magára az 1963-ban alapított Boston Consulting Group listájának összeállításában közreműködő 1600 globális szakértő figyelmét a Toyota. Ugyanis 394 millió dollár értékű befektetéssel támogatta a Joby Aviation nevű vállalatot. A függőleges fel- és leszállásra képes, városi utasszállító repülő szerkezetek – köznyelven „repülő autók” – fejlesztésében élen járó Joby célja, hogy széles tömegek részére tegye elérhetővé a biztonságos és megfizethető légi közlekedést. A Joby elektromos légi járműve a helikopterek és a könnyű repülőgépek metszetében helyezkedik el, azok összes előnyét egyesíti magában, a magas fokú megbízhatóságtól kezdve a nagy utazósebességen át a csendes és költséghatékony működtetésig – mindezt zéró helyi károsanyag-kibocsátás és fokozott utasbiztonság mellett. Ezáltal tökéletesen összecseng munkájuk a Toyota „mobilitást mindenkinek” célkitűzésével, amelynek keretében a hagyományos autógyártói szerepkörből kitörve általános, innovatív mobilitási szolgáltatóvá kíván fejlődni a vállalat. A Boston Consulting Group 2021-es innovációs rangsorában - a tavalyi évhez képest húsz helyett javítva - a 21. helyen állapodott meg a Toyota, de azért három másik autógyár is felkerült az ötvenes listára. A Hyundai a 39., a Mitsubishi pedig a 45. helyet szerezte meg (mindketten első ízben szerepelnek a listán). Az elektromos mobilitásra összpontosító Teslát az 5. helyen rangsorolták, ezért volt fontos megemlíteni az elején, hogy a Toyotát és a többieket a hagyományos autógyárak közé soroljuk.
Hirdetés
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?