Mutatjuk az legnépszerűbb új autókat

Közel tízezer új autó fogyott márciusban. Vajon mi a legnépszerűbb?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Éves szinten is alig torpant meg az autópiac bővülése, a március pedig rekordhónap volt. Nem meglepetés a kedvenc modell, de a top 10-ben vannak meglepetések.


Tavaly negyedével, egészen pontosan 25,1%-kal nőtt az új autók piaca. A személyautók terén a negyedév egészében alig látható lemaradás, hiszen a bővülés továbbra is 23,6%-os - köszönhetően annak, hogy márciusban több mint 32%-kal nőttek az autóeladások, közel tízezer személyautó fogyott, pontosabban lett regisztrálva, amiben év eleji értékesítések is bőséggel lehetnek. A haszonjárművek piaca messze nem muzsikált ilyen jól, ám március a buszok és a motorkerékpárok rendszámozása kapcsán is jelentős (százalékos) bővülést hozott.
Hirdetés

2017. III. (db)2016. III. (db)Különbség (%)
Személygépkocsi9924750232,3
Kishaszonjármű17931917-6,5
Nagyhaszonjármű4784721,3
Busz312055
Motorkerékpár27220731,4
Összesen12 49810 11823,5

A negyedév egészében lényegében csak a személyautók piaca nőtt, a buszoké stagnál, ugyanakkor mind a kis- és nagyhaszonjármű, mind pedig a motorkerékpárok szegmense érezhető csökkenést mutatott, buszból egyetlen példánnyal fogyott több idén, mint tavaly.
2017. I-III. (db)2016. I-III. (db)Különbség (%)
Személygépkocsi24 34619 69723,6
Kishaszonjármű42964741-9,4
Nagyhaszonjármű11801231-4,1
Busz1431420,7
Motorkerékpár377404-6,7
Összesen30 34226 21515,7

Ha a márkák, illetve a modellek ranglistáját nézzük, nem meglepetés a Suzuki, illetve modellszinten az esztergomi gyártású Vitara első helyezése - tavaly is biztos győzelmet láthattunk e szereplőknél. Ugyanilyen biztos a Ford személyautók közötti második, a haszonjármű-eladásokkal összesítettben első, piacvezető helye is. A modellek top 10 listájából egyértelműen kiolvasható a SUV-láz: első felében egyedül a Skoda Octavia hagyományos modell, a többi legalább crossover.
Top 10 márka és modell - 2017. március
HelyezésMárkaDarabszámHelyezésModellDarabszám
1.Suzuki13771.Suzuki Vitara772
2.Ford11542.Skoda Octavia478
3.Skoda8973.Ford Kuga298
4.Opel8314.Suzuki SX4 S-Cross264
5.Toyota6575.Nissan Qashqai232
6.Volkswagen5356.Ford Fiesta220
7.Nissan5217.Opel Astra207
8.Dacia4638.Fiat 500201
9.Kia3929.Dacia Duster200
10.Renault38510.Ford Focus185

Március és a negyedév kapcsán is mérföldkő, hogy a Skoda a negyedikről a harmadik helyre, a Toyota pedig a hatodikról az ötödik helyre lépett előre, ugyanez az Opel, illetve a Volkswagen számára hátrébb sorolódást jelent. Ha a piac lendülete kitart, az idei évre nem kizárt, hogy a válság óta első ízben ismét 100 ezer példány fölé nő a hazai személyautó-piac, ami korábban járt már ugyan annak duplájánál is, ám tudjuk, hogy az önerő nélküli hitelek korában, szintén nem túl egészséges körülmények között.
Top 10 márka és modell - 2017 első negyedévében (január-március)
HelyezésMárkaDarabszámHelyezésModellDarabszám
1.Suzuki28361.Suzuki Vitara1784
2.Ford26042.Skoda Octavia1250
3.Skoda22853.Dacia Duster844
4.Opel21904.Ford Focus651
5.Toyota17355.Opel Astra581
6.Volkswagen16446.Ford Kuga564
7.Dacia15377.Suzuki SX4 S-Cross495
8.Nissan9768.Fiat 500487
9.Kia9739.Volkswagen Passat446
10.Renault90910.Nissan Qashqai444
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.27. at 20:02
    Permalink

    Tisztelt Főszerkesztő! Egy excel táblából cikket írni akkor érdemes, ha tudja, mi van mögötte.
    Hány Kuga fut ebből a közel 300-ból Ön szerint a magyar utakon? Nem reexportra mennnek?
    Ezt is érdemes lenne leírni.

  • 2017.10.27. at 20:02
    Permalink

    Ez elég bonyolult szokott lenni. Amikor éves statisztikákat publikálnak, sokszor leírják, hogy mely autókat esetében van “összeszámítás”. Mondok egy példát. A Ford a kompakt kategóriában 3 féle autót tud értékesíteni: az 5 ajtós Focust, a 4 ajtós Focus sedant és a Focus kombit. Kb, hasonlóan van ez az Opel Astranal, vagy éppen a nemrég megjelent Fiat Tiponal vagy a Reanult Megannal. DE! A VW Golfból van 5 ajtós és van kombi, viszont a 4 ajtóst Jettanak hívják. Hasonlóan van a Toyotanal van Auris 5 ajtósban, meg Auris kombi, de a sedan neve Corolla.
    Szóval ha a Ford a Focusból elad 10 sedant, 10 csapott seggűt és 10 kombit, akkor elfogyott 30 db Focus. Ha a Toyota elad 12 Aurist, 12 Auris kombit és 12 Corollát, akkor fogyott 24 db Auris és 12 db Corolla. Nyert a Ford 🙂 És akkor egybe számítsuk-e az azonos kategóriájú, de más nevű modelleket? Ez a nehéz kérdés és ezzel szoktak trükközni is.

  • 2017.10.27. at 20:02
    Permalink

    Nem tudom milyen statisztikában láttad top5-ben amit én láttam, ott a 11. márka Európában (a Skoda és a Nissan között), amivel az első ázsiai márka. [url]http://carsalesbase.com/european-car-sales-analysis-full-year-2016-brands/[/url]

    Valóban nincs olyan húzómodelljük mint a Nissannak a Qashqai (egyik sem top5), de viszonylag erősek olcsóbb tömegmodellekben (Auris Yaris), de még így sem látom miből jön össze nekik évi közel 600.000 modell (Auris+Yaris kb a felét adhajta). Corolla és Prius nem ad hozzá sokat, a Rav 4 viszonylag sikeres.

    Az új modellektől sokat várok, a CHR pl szerintem sikeres lesz

  • 2017.10.27. at 20:02
    Permalink

    Nagyon szeretem a statisztikákat és feltűnt, hogy Toyota mindegyik statisztikában benne van a TOP 5-ben, ugyanakkor egyik típusa sem emelkedik ki az eladási listákon. Ebből arra merek következtetni, hogy ezen márka esetén, nincs kiemelhető húzó modell (mint pl: Astra, vitara, focus). Mondhatjuk azt, hogy akkor ez az egyik legvonzóbb márka, ahol nem egy modellel érnek el sikereket, hanem a paletta több típusával is? (persze ez más márkákra is igaz lehet, de most nekem ez tűnt fel)

  • 2017.10.27. at 20:02
    Permalink

    Jó a meglátás, a Magyar eladások együtt mozognak az európai eladások nvekedésével, mert nálunk nagy a reexport. Pl a Fiat 500 ast sem látni az itthoni utakon. 90%-uk megy külföldre, de a Suzukiból is. Úgy, hogy kb 20%-ot simán le lehet venni a számokból.

  • 2017.10.27. at 20:02
    Permalink

    Igazából csak egy dolog lep meg a listában, mégpedig az, hogy ennyi Ford Kugát vennének Magyarországon? Valahogy nem veszem észre az utcákon a sok – új rendszámos – Kugát. A sok Vitara, Octavia megvan, talán még a többiek is, a Kugát valahogy nem “észlelem”. A másik, ami kicsit meglep, hogy a Fiat 500 is elég előkelő helyen áll.

Vélemény, hozzászólás?