Mutatjuk az legnépszerűbb új autókat
Közel tízezer új autó fogyott márciusban. Vajon mi a legnépszerűbb?
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Éves szinten is alig torpant meg az autópiac bővülése, a március pedig rekordhónap volt. Nem meglepetés a kedvenc modell, de a top 10-ben vannak meglepetések.
Tarol a Suzuki, nem csupán a Vitarával, a szintén esztergomi gyártású, "fogszabályzósra" frissített SX4 S-Crosszal is
Tavaly negyedével, egészen pontosan 25,1%-kal nőtt az új autók piaca. A személyautók terén a negyedév egészében alig látható lemaradás, hiszen a bővülés továbbra is 23,6%-os - köszönhetően annak, hogy márciusban több mint 32%-kal nőttek az autóeladások, közel tízezer személyautó fogyott, pontosabban lett regisztrálva, amiben év eleji értékesítések is bőséggel lehetnek. A haszonjárművek piaca messze nem muzsikált ilyen jól, ám március a buszok és a motorkerékpárok rendszámozása kapcsán is jelentős (százalékos) bővülést hozott.
2017. III. (db) | 2016. III. (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 9924 | 7502 | 32,3 |
Kishaszonjármű | 1793 | 1917 | -6,5 |
Nagyhaszonjármű | 478 | 472 | 1,3 |
Busz | 31 | 20 | 55 |
Motorkerékpár | 272 | 207 | 31,4 |
Összesen | 12 498 | 10 118 | 23,5 |
A negyedév egészében lényegében csak a személyautók piaca nőtt, a buszoké stagnál, ugyanakkor mind a kis- és nagyhaszonjármű, mind pedig a motorkerékpárok szegmense érezhető csökkenést mutatott, buszból egyetlen példánnyal fogyott több idén, mint tavaly.
2017. I-III. (db) | 2016. I-III. (db) | Különbség (%) | |
Személygépkocsi | 24 346 | 19 697 | 23,6 |
Kishaszonjármű | 4296 | 4741 | -9,4 |
Nagyhaszonjármű | 1180 | 1231 | -4,1 |
Busz | 143 | 142 | 0,7 |
Motorkerékpár | 377 | 404 | -6,7 |
Összesen | 30 342 | 26 215 | 15,7 |
Ha a márkák, illetve a modellek ranglistáját nézzük, nem meglepetés a Suzuki, illetve modellszinten az esztergomi gyártású Vitara első helyezése - tavaly is biztos győzelmet láthattunk e szereplőknél. Ugyanilyen biztos a Ford személyautók közötti második, a haszonjármű-eladásokkal összesítettben első, piacvezető helye is. A modellek top 10 listájából egyértelműen kiolvasható a SUV-láz: első felében egyedül a Skoda Octavia hagyományos modell, a többi legalább crossover.
Egyértelműen tarolnak a SUV-ok a hazai piacon (is), a frissített Ford Kuga márciusban a harmadik legnépszerűbb modell volt
Top 10 márka és modell - 2017. március
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Suzuki | 1377 | 1. | Suzuki Vitara | 772 |
2. | Ford | 1154 | 2. | Skoda Octavia | 478 |
3. | Skoda | 897 | 3. | Ford Kuga | 298 |
4. | Opel | 831 | 4. | Suzuki SX4 S-Cross | 264 |
5. | Toyota | 657 | 5. | Nissan Qashqai | 232 |
6. | Volkswagen | 535 | 6. | Ford Fiesta | 220 |
7. | Nissan | 521 | 7. | Opel Astra | 207 |
8. | Dacia | 463 | 8. | Fiat 500 | 201 |
9. | Kia | 392 | 9. | Dacia Duster | 200 |
10. | Renault | 385 | 10. | Ford Focus | 185 |
Március és a negyedév kapcsán is mérföldkő, hogy a Skoda a negyedikről a harmadik helyre, a Toyota pedig a hatodikról az ötödik helyre lépett előre, ugyanez az Opel, illetve a Volkswagen számára hátrébb sorolódást jelent. Ha a piac lendülete kitart, az idei évre nem kizárt, hogy a válság óta első ízben ismét 100 ezer példány fölé nő a hazai személyautó-piac, ami korábban járt már ugyan annak duplájánál is, ám tudjuk, hogy az önerő nélküli hitelek korában, szintén nem túl egészséges körülmények között.
Top 10 márka és modell - 2017 első negyedévében (január-március)
Helyezés | Márka | Darabszám | Helyezés | Modell | Darabszám |
1. | Suzuki | 2836 | 1. | Suzuki Vitara | 1784 |
2. | Ford | 2604 | 2. | Skoda Octavia | 1250 |
3. | Skoda | 2285 | 3. | Dacia Duster | 844 |
4. | Opel | 2190 | 4. | Ford Focus | 651 |
5. | Toyota | 1735 | 5. | Opel Astra | 581 |
6. | Volkswagen | 1644 | 6. | Ford Kuga | 564 |
7. | Dacia | 1537 | 7. | Suzuki SX4 S-Cross | 495 |
8. | Nissan | 976 | 8. | Fiat 500 | 487 |
9. | Kia | 973 | 9. | Volkswagen Passat | 446 |
10. | Renault | 909 | 10. | Nissan Qashqai | 444 |
Tisztelt Főszerkesztő! Egy excel táblából cikket írni akkor érdemes, ha tudja, mi van mögötte.
Hány Kuga fut ebből a közel 300-ból Ön szerint a magyar utakon? Nem reexportra mennnek?
Ezt is érdemes lenne leírni.
Ez elég bonyolult szokott lenni. Amikor éves statisztikákat publikálnak, sokszor leírják, hogy mely autókat esetében van „összeszámítás”. Mondok egy példát. A Ford a kompakt kategóriában 3 féle autót tud értékesíteni: az 5 ajtós Focust, a 4 ajtós Focus sedant és a Focus kombit. Kb, hasonlóan van ez az Opel Astranal, vagy éppen a nemrég megjelent Fiat Tiponal vagy a Reanult Megannal. DE! A VW Golfból van 5 ajtós és van kombi, viszont a 4 ajtóst Jettanak hívják. Hasonlóan van a Toyotanal van Auris 5 ajtósban, meg Auris kombi, de a sedan neve Corolla.
Szóval ha a Ford a Focusból elad 10 sedant, 10 csapott seggűt és 10 kombit, akkor elfogyott 30 db Focus. Ha a Toyota elad 12 Aurist, 12 Auris kombit és 12 Corollát, akkor fogyott 24 db Auris és 12 db Corolla. Nyert a Ford 🙂 És akkor egybe számítsuk-e az azonos kategóriájú, de más nevű modelleket? Ez a nehéz kérdés és ezzel szoktak trükközni is.
Nem tudom milyen statisztikában láttad top5-ben amit én láttam, ott a 11. márka Európában (a Skoda és a Nissan között), amivel az első ázsiai márka. [url]http://carsalesbase.com/european-car-sales-analysis-full-year-2016-brands/[/url]
Valóban nincs olyan húzómodelljük mint a Nissannak a Qashqai (egyik sem top5), de viszonylag erősek olcsóbb tömegmodellekben (Auris Yaris), de még így sem látom miből jön össze nekik évi közel 600.000 modell (Auris+Yaris kb a felét adhajta). Corolla és Prius nem ad hozzá sokat, a Rav 4 viszonylag sikeres.
Az új modellektől sokat várok, a CHR pl szerintem sikeres lesz
Nagyon szeretem a statisztikákat és feltűnt, hogy Toyota mindegyik statisztikában benne van a TOP 5-ben, ugyanakkor egyik típusa sem emelkedik ki az eladási listákon. Ebből arra merek következtetni, hogy ezen márka esetén, nincs kiemelhető húzó modell (mint pl: Astra, vitara, focus). Mondhatjuk azt, hogy akkor ez az egyik legvonzóbb márka, ahol nem egy modellel érnek el sikereket, hanem a paletta több típusával is? (persze ez más márkákra is igaz lehet, de most nekem ez tűnt fel)
Jó a meglátás, a Magyar eladások együtt mozognak az európai eladások nvekedésével, mert nálunk nagy a reexport. Pl a Fiat 500 ast sem látni az itthoni utakon. 90%-uk megy külföldre, de a Suzukiból is. Úgy, hogy kb 20%-ot simán le lehet venni a számokból.
Igazából csak egy dolog lep meg a listában, mégpedig az, hogy ennyi Ford Kugát vennének Magyarországon? Valahogy nem veszem észre az utcákon a sok – új rendszámos – Kugát. A sok Vitara, Octavia megvan, talán még a többiek is, a Kugát valahogy nem „észlelem”. A másik, ami kicsit meglep, hogy a Fiat 500 is elég előkelő helyen áll.