Mutatjuk, mely márkák az értéktartás bajnokai
J. D. Power kutatás az értéktartásról - ezek az autók a legjobb "befektetések"
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A J. D. Power kéttucatnyi méretosztályban vizsgálta meg az egyes modellek értéktartását, a mezőny harmadában a Toyota-csoport modelljei végeztek az élen.
Összesen 24 kategóriában hirdetett győztest a J. D. Power, 8-ban, azaz a különféle szegmensek harmadában a Toyota vagy a Lexus modelljei mutatták a legcsekélyebb értékvesztést
Az autóipari elemzések szakértője, a J. D. Power ezúttal azt vizsgálta meg, hogy az egyes autótípusok közül melyeknek a legcsekélyebb az értékvesztése. Ehhez 650 ezer, 2018 januárja és júniusa között megvalósult autóeladást elemeztek; a 244 vizsgált típus mindegyikénél mintegy 3500 különböző adatot mértek fel. A rangsorolásnál a hároméves (azaz 2015-ös modellévi) gyártmányok eredeti listaárát, valamint azok jelenlegi használtpiaci (kereskedő által megfizetett) átlagos árát vették figyelembe. A tudatos autóvásárlás ezen meghatározó tényezőjét rangsoroló értéktartási díjakat (Resale Value Awards) 24 méretosztályban adták át, értelemszerűen külön mérlegelve a prémium és tömegpiaci termékeket. [BANNER type="1"]
Jól láthatóan amerikai a felmérés, a J. D. Power a prémium alsó-középkategóriába sorolta a Lexus IS-t, ami nem mellesleg osztálya legjobb újraeladhatóságát ígéri
| Kisautó | Honda Fit (EU: Jazz) |
| Prémium kisautó | Acura ILX |
| Alsó-középkategória | Honda Civic |
| Alsó-középkategória, sportautó | Subaru WRX |
| Prémium alsó-középkategória | Lexus IS |
| Prémium alsó-középkategória, sportautó | Porsche Boxster |
| Középkategória | Honda Accord |
| Középkategória, sportautó | Dodge Challenger |
| Prémium középkategória | Lexus GS |
| Prémium középkategória, sportautó | Porsche 911 |
| Nagyautó | Dodge Charger |
| Prémium nagyautó | Lexus LS |
| Crossover | Subaru Crosstrek (EU: XV) |
| Prémium crossover | Audi Q3 |
| Kompakt szabadidőjármű | Jeep Wrangler |
| Prémium kompakt szabadidőjármű | Lexus NX |
| Középkategóriás pickup | Toyota Tacoma |
| Középkategóriás szabadidőjármű | Toyota 4Runner |
| Prémium középkategóriás szabadidőjármű | Land Rover LR4 (EU: Discovery) / Lexus GX (döntetlen) |
| Buszlimuzin | Toyota Sienna / Honda Odyssey (döntetlen) |
| Nagy szabadidőjármű | Chevrolet Tahoe |
| Prémium nagy szabadidőjármű | Cadillac Escalade |
| Nagyméretű könnyű pickup | Toyota Tundra |
| Nagyméretű nehéz pickup | RAM 3500 |
Hiába imádott modell a Ford F-150, ha az értékőrzés számít, akkor a Toyota Tundra előzi
Mindent összevetve a Lexus öt, a Toyota és a Honda négy-négy kategóriagyőzelmet aratott. A Porsche három típusa két szegmensben bizonyult a legkiválóbb értéktartású modellnek; a Subaru és a Dodge két-két elsőséggel zárta a felmérést. A J. D. Power eredményei részben egybevágnak a 2018 során más piacelemző intézetek által publikált értéktartási rangsorokkal. Az Edmunds.com öt év után mért értéktartást tükröző, áprilisban közzétett listáján a Toyota (5 modell) és a Porsche (3 modell) bizonyult a tömegpiac és a prémium szegmens legcsekélyebb értékvesztésű márkájának, ahogy a Kelley’s Blue Book (KBB) által januárban közölt eredmények szerint is ennek a két gyártónak a termékei tartják meg legjobban az értéküket ötéves távlatban. Így aztán elmondható, ha már új autót vesz az ember, annak árából Toyota vagy Lexus választása esetén fog a legkevesebbet veszíteni.
Luxusautót, vagy ahogy a J. D. Power nevezi, prémium nagyautót venni semmiképp sem jó befektetés, de a felmérés szerint a Lexus LS értékvesztése lesz a legszerényebb az első 3 év során








