Nagyon vadra sikerült a Lotus Exige legújabb változata
410 lóerővel vértezték fel a Lotus Exige legújabb változatát
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Továbbra is a Lotus receptjéből születnek a legjobb sportautók. Kis tömeg, mellé nem túl nagy motor és már kész is az élményautó. Bár az Exige Sport 410-ben a motor sem annyira kicsi.
Ahogy a neve is mutatja, 410 lóerő mozgatja az Exige új változatát
Az Exige legújabb változatát a korábbi Cup 430 ihlette. Ugyanúgy hatalmas elülső légbeömlőket kapott, és természetesen látványos splittert, amely szénszálas műanyagból készült. Akárcsak a hátsó szárny és az oldalszoknyák. A tömegcsökkentés érdekében alumíniumból formázták a diffúzort, ugyanebből az anyagból készül a középen kivezetett kipufogóvég, illetve szintén szuperkönnyűek a kovácsolt könnyűfém keréktárcsák. Ezek elöl kisebb méretűek, 17 colosak, míg a hátsók 18 colosak.
AP Racing négydugattyús féknyergek harapnak a „J-horgos” féktárcsákba
Az utastér puritán, ugyancsak a tömegcsökkentés jegyében. A vezető szénszálas szerkezetű ülésben foglalhat helyet, amely Alcantara és bőrborítást kapott, míg a kormánykereket szintén Alcantarával burkolták. Opcióként persze rendelhető légkondi, teljesen bőrrel burkolt ülés, illetve kéthangszórós audiorendszer Bluetooth és iPod csatlakozással.
A luxusnál fontosabb a kis tömeg elérése
De melyik az a nem is oly kicsi motor, amit a bevezetőben említettem? Nos, egy kompresszoros, 3,5 literes V6-ról van szó, amely 410 lóerővel és 420 newtonméteres forgatónyomatékkal mozgatja a sportautót. Ez az erőforrás a hatfokozatú manuális sebességváltó közreműködésével 3,3 másodperc alatt gyorsítja 100 kilométer/órára a csupán 1054 kilogrammos Lotust.
Az Exige Sport 410 végsebessége 290 km/h
A megrendelők kérhetnek 10 kilogrammal könnyebb titán kipufogórendszert, bukócsövezést, négypontos biztonsági öveket és áramtalanítót, amelyekkel már igazi pályaversenyautóvá válik a Lotus Exige Sport 410. Azonban már az alapváltozat ára is borsos, hiszen 111 800 eurótól indul Németországban, amely közel 36 millió forintnak felel meg.
Kupé és Roadster változatban is kérhető az Exige legújabb változata