Negyven évnyi öthengerezés egy filmben
Dokumentumfilm az Audi öthengeres történelméről
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Érzelmekkel teli dokumentumfilmben emlékszik vissza megannyi Audi mérnök és pilóta, hogy mit nyújtott számukra a gyár valamely öthengerese.
1976-ban, az Audi 100 második generációjában debütált az Audi első tömeggyártott öthengeres motorja, amit leginkább méretbeli okok miatt vetettek be, de szempont volt a tömeg is
Megható dokumentumfilmet készÃtett öthengeres múltjáról az Audi. Miközben a német prémium autógyár is a villanyosok irányába kényszerül hajtani, addig mindig van idejük megemlékezni dicsÅ‘ múltjukról is, amibÅ‘l ma is épÃtkeznek. Legújabb mozijukban szakembereikkel és pilótáikkal vezetnek végig az 1970-es évek végétÅ‘l egészen a kilencvenes évek elejéig, hogy leróják tiszteletüket az Audi tavaly 40 éves öthengeres technikája elÅ‘tt. Mindezt zseniális korképekkel fűszerezve, reklámok és egyéb ritka felvételeken keresztül.
Sportsikerek koronázták az öthengeres motorok történelmét, mind raliban, mind gyorsaságiban vagy éppen a Pikes Peak hegyi felfutón
1976-ban mutatta be elsÅ‘ soros öthengeresét az Audi, hogy felérjenek a konkurensekhez az egyre élesedÅ‘ piaci versenyben. A sorhatosok például a BMW-vel olvadtak össze, ha öthengeresre gondolunk, akkor viszont biztos, hogy az Audi jut elÅ‘ször eszünkbe. Mindenki hathengerezett, Å‘k viszont mások akartak lenni, és amúgy is csak ez fért be. KésÅ‘bb versenypályán bizonyÃtották motorjaik strapabÃrását és rátermettségét. Mindenki fülében ott cseng a nyolcvanas évek ralisztárjainak érces hörgése, az autóipar egyik legszebb orkánja, kezdve a Quattro kupéval, majd folytatva egészen a B-csoportig. Összkerekes versenyautóik motorsport-ikonok lettek, amikrÅ‘l Hans-Joachim Stück és Walter Röhrl is szÃvesen mesélnek a filmben.
Az Audi RS3 Avant zárta a legendás korszakot, az Audi TT RS nyitotta az újat
Az Audi RS2 Avanttal egy korszakot zártak le az ingolstadtiak, a Porsche segÃtségével hangolt 2,2 literes, 311 lóerÅ‘s turbómotor az utolsó klasszikus páratlan dugattyúsnak számÃtott. Csak pár éve hozták újra vissza az öthengeres technikát a 2.5 TFSI-vel, ami mára 400 lóerÅ‘t és 480 Nm nyomatékot teljesÃt. Természetesen sportmodelleket szerelnek vele, ilyen az Audi TT RS vagy épp az Audi RS3, de még crossoverhez is elérhetÅ‘, például az RS Q3 motorterében. ElÅ‘zetes hÃresztelések szerint még a Volkswagen Tiguan R is örökölheti, ha valóban megalkotják a csúcs-SUV-ot.
És a film végén lévő kocsikat Itt gyártják nálunk! Made in Hungary!!!