Nem baj, ha nem dízel? Nissan X-Trail DIG-T teszt
Nissan X-Trail DIG-T 160 Tekna teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az megvan, hogy a Nissan X-Trail csakis egyfajta dízel és egyfajta benzines motorral kapható? Utóbbi az olcsóbb, most ezzel próbáltuk, persze csúcsfelszereltséggel.
Ahogyan a Qashqai, úgy az X-Trail is a valósnál nagyobb, komolyabb autónak mutatja magát, ez a sikerének titka
Meglepő, de olcsó. Nem egy nagy újdonság a Nissan X-Trail, hiszen már több mint két éve kapható az aktuális harmadik generáció is. A hétülésesként is kaphatók közül a legnépszerűbb SUV, amit nyilvánvalóan – szintén kategóriabajnok – árának is köszönhet. A benzines alapverzió 6,34 millió forinttól kapható – kizárólag ötülésesként, míg a nálunk is járt hétüléses csúcskivitel 9 159 000 forintba kerül. Tekintve azt, hogy ebben már minden létező extra szerepel, ez sem rossz ajánlat.
Alapáron jár a karosszéria körbeműanyagozása, a 19 colos felniszett és a tetősín a Tekna csúcskivitel része, az alatta lévő Acentához extraként elérhetők
Nincs varia, ha benzines. Míg dízelből, az 1.6 dCi 130-ból létezik XTronic (fokozatmentes) automata sebességváltós és az kérhető összkerékhajtással is, a benzines csakis kézi váltós és fronthajtású lehet. Tekintve a felhasználói elvárásokat, ez nem is feltétlenül baj, a vásárlók zömének bőven elegendő az a terepképesség, amit a jelentős, 21 centis hasmagasság ad.
Nem csak a menetfény, a főfényszóró is LED-es a Tekna csúcsverziónál
Megjelenésben erős. Már az alapverzió is krómkilincses, a hátsó ablakok sötétítése a középső felszereltségtől jár, kifejezetten jól mutat a krómmal végigfuttatott szegélyekkel. Szintén mindegyik verzió megkapja a teljes körbeműanyagozást és a hűtőmaszk hatalmas krómbetétjét. Ha kívülről fel kívánjuk ismerni a csúcs Tekna verziót, a króm tetősín az azonosító, ezt csakis ez kapja meg, igaz, a középső Acenta ellátmányhoz csomagban elérhető.
A benzines X-Trail csakis kéziváltós lehet, de mindenképp bőrkárpitos
A második sorban 2/1 osztással tologatható az ülés, a középső hely a szélsőknél csenevészebb, de ez inkább a szélsők dicsérete. Elöl kényelmesek, fűthetők az ülések
Belül bőrös. Ha Tekna X-Trailt veszünk, az bizony bőrkárpitozást kap, fekete vagy sokkal barátságosabb, ám kényesebb világos bézs színben, míg a szövetkárpitosok mind szürkésfeketék. Hit kérdése, hogy szeretjük-e, az anyag minősége viszont nem rossz, bőséggel jutott belőle az ajtókra is. Prémiumosságot sugároz, pedig az azért az X-Trailben is látható, hogy komoly mértékben ment a költségcsökkentés a tervezésekor. A még az előző Qashqai-ból ismert ablakemelő-gombok közül csak a sofőré automata, a plasztikok az alsó régiókban kemények. Utóbbi abszolút kategóriaátlag, az X-Trail tucat-, nem pedig prémiumautó, őszintébb belőle egy szövetkárpitos kivitel, de az is megérthető, aki elcsábul a bőr felé.
Helykínálata miatt leginkább gyerekeknek ajánlható a harmadik sor
Hét helyett inkább 4+3 üléses. Kényelmes üléseket ad elöl és a hátsó szélső helyeken is az X-Trail, s bár a hátsó lábtér szellős, minimális a középső padlódudor, ami alatt akár kardántengely is futhat (a dízelnél), a középső ülőhely a két szélsőnél egyértelműen kisebb. Ugyanakkor már az ötödik, akár két isofixes gyerekülés között maradó hely is tágasabb annál, mint amit a legtöbb egyéb – nem független üléses – modellben kapunk. Itt a második sor 2/1 arányban osztott, úgy tologatható, szabályozható támladőlésű. Leghátul aprók a csomagtérből felhajtható ülések, lábterük pedig minimális, még akkor is, ha a középső sorét is drasztikusan lecsökkentjük. Hétülésesként így aztán csakis gyerekekkel használható az X-Trail, velük is jól jöhet persze a két szükségülés. Hiány azonban, hogy leghátul nincsenek Isofix csatlakozók, fontosabbak lennének, mint például a meglévő pohártartók.
Nissan-szokás: indításkor végiglendülnek a mutatók
Elég a benzines? A közvetlen befecskendezésű és természetesen turbós DIG-T benzines előnye a dízelhez mérten nem csupán 600 ezer forinttal kedvezőbb ára, hanem csendesebb, rezonanciaszegényebb üzeme és gyorsabb bemelegedése is. Városi használathoz még akkor is inkább ez ajánlható, ha automataváltóval nem kapható és masszív dugóban a gyárilag jelzett 7,9 literes fogyasztás helyett nálunk inkább 9 literes adódott. Még utóbbi sem rossz, az pedig főként nem, hogy a nagy homlokfelület ellenére az autópályás 130 km/órás tempó is 7 liter alatti étvággyal, 2200/perces fordulattal, viszonylag csendben futható. A futás teljes zajszintje amúgy pont annyi, mint amennyi a dízelnél. Természetesen a DIG-T is országúton a leginkább takarékos, ott 5-6 liter között fogyaszt. Igazolja ezt, hogy a városi nyüstölést csak kevéssé, sokkal inkább autópályázást és higgadt országúti autózást tartalmazó teszt átlaga 6,2 l/100 km lett. Legalábbis a fedélzeti számítógép szerint. Tankolás alapján 7,3 l/100 km jött ki, ami egyrészt tartalmazza az átvételkori vélhetően nem teli tankot, másrészt még mindig nem rossz érték. A benzines 163 lóerejével 33 pacival ad többet, mint a dízel, 240 Nm nyomatékával pedig 80 newtonméterrel elmarad ugyan, de azt 2000-4000/perc fordulat között folyamatosan adja. Nincs kirobbanó erő, de azért egy előzésnél sem említhető annak hiánya.
Csendes, kellően erős az 1.6 DIG-T benzinmotor, fogyasztása átlagos használatban nem sokkal jelentősebb, mint a dízelé, városban már érezhető a többlet
Biztonságos. A magas építésű X-Trail robusztus megjelenésével és futásával is biztonságot sugároz, ez legalább annyira fontos, mint az 5 Euro NCAP csillagos bizonyítvány. Elöl MacPherson, hátul multilink felfüggesztéseivel abszolút stabil útfogást ad, elektromos kormányszervója precíz, elegendő visszajelzésű. Ami viszont lehetne jobb, és talán a szerényebben felszerelt verziók 17 colos kerekeivel jobb is, az a csillapítás. A 19 colos felnikkel szerelt Tekna sem rázza ki az ember lelkét, de nem is ad elegendő kényelmet. Itt viszont alapáron jár a szintén a biztonságot szolgáló holttérfigyelő, remek az automata reflektorkapcsolású LED fényszóró, szépen dolgozik a sávelhagyásra figyelmeztetés és a táblafelismerő. A vészfékrendszerre pedig szerencsére nem volt szükség, és az nem is próbált megvédeni az éppen nem adódó veszélyektől, azaz szintén jól vizsgázott.
Valamicske csomagtér még hét ülés mögött is marad, öttel 550 litert tölthetünk meg
Kényeztet is. Tekna szinten az X-Trail 360 fokos kamerát és automata parkolórendszert, valamint sok egyéb mellett elektromos csomagtérajtót, kulcs nélküli nyitást-indítást, valamint elektromos rolóval árnyékolható panorámatetőt is ad. Nem kell feltétlenül megvenni a mindent adó csúcsverziót, már a középső Acenta szinthez elérhetjük a Tekna extráit, de csakis csomagokkal. Talán ez az egyetlen komoly hiba, ami felróható az X-Trailnek, de tudjuk, így lehet kedvező az ára, aminek viszont örülni kell, ahogyan az alapból 3 éves, felárért 5 évig/150 ezer kilométerig hosszabbítható gyári garanciának, meg persze a márka saját – erősen támogatott – finanszírozási ajánlatainak is. Azokkal ugyanis meglepően kedvező áron be lehet már ülni egy X-Trailbe. Ha a beugrókat nézzük, a benzines árelőnye nem is 10, hanem 20% feletti, úgy pedig már pláne igaz, hogy SUV-ból sem kell mindig dízel!
Hát nem azért mondom de valahogy úgy kellene kinézni egy európai Nissanak is, kívül belül nem ezt a komor europainak mondott ízlésvilágot nyomni
lásd google kereső: Nissan Maxima 2016