Nem bírt a BMW 1 M a Renault-val

BMW 1 M - Renault Mégane RS párbaj

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem gyári tesztpilótával, de a BMW 1 M Coupe is futott egy kört a Nürburgringen. Az idő nem rossz, de közelében sincs annak, amit a jóval gyengébb és olcsóbb Renault Mégane RS Trophy tudott...


A bevezetőben írt "futott egy kört" jelző kissé sántít, hiszen amint Carsten Pries, a BMW M GmbH munkatársa a magyarországi bemutatón elárulta, az 1 M Coupe voltaképpen a Nürburgringen született, itt hangolták olyanra, amilyen formában végül megvásárolható lett. Ehhez képest hazai pályán nem tudott mit kezdeni egy sokkal gyengébb, fronthajtásos - és tegyük hozzá, sokkal olcsóbb - franciával, amelyet úgy hívnak: Renault Mégane RS Trophy 265. Mi is történt valójában?
A német Sportauto magazin tesztpilótája (és ez fontos tény, mert nem vonjuk ugyan kétségbe a vezető tudását, de nem gyári próba történt) 8 perc, 15 másodperces kört repesztett a 3,0 literes turbós, 340 lóerős, teljesen szériaállapotú kis bestiával, és ezzel lenyomta az 1 M Coupe legnagyobb prémiumkategóriás ellenfeleit, konkrétan a Audi TT RS, az RS3 Sportback, és a Porsche Cayman S modelljeit. A két összkerékhajtásos Audi 2,5 literes, ugyancsak turbós, 340 lovas öthengeressel, míg a BMW-hez hasonlóan hátsókerék hajtású Porsche 320 lovas motorral fut. Eddig minden rendben is lenne, csakhogy a Renault Mégane jelentős különbségnek számító hat másodperccel hamarabb ért körbe, miközben kétliteres turbómotorja 75 lóerővel gyengébb, és a hajtást az első, azaz a kormányzott kerekek kapják. Ezt aligha hagyja majd szó nélkül a BMW! Kíváncsian várjuk, mit reagál a gyár, és milyen eredmény születik majd gyári pilótával.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.31. at 14:42
    Permalink

    Az eredmény önmagáért beszél. Én egy korábbi Megane RS-t veztetek, ami csak 224 LE-s, de úgy tolom le az autópályáról a német prémium márkákat, ahogy épp kedvem tartja. A megalázott soförök arcaiból a világ legviccesebb fotóalbumát lehetne összeállítani :-))

  • 2017.10.31. at 14:42
    Permalink

    Ebben teljesen egyetértek,hogy nem egy minőségi kategória a francia és a német,ez nem vitás.De azért csak ciki,amikor egy fronthajtásos alsó közepes ,mondjuk Gti kategória jobb köridőt megy,mint a legnagyobb nevek sportos modelljei.Ez azért mindenképpen elismerést érdemel.Pedig én sem vagyok francia párti.Ez olyan,mint amikor a mese végén a szegénylegény győz.

  • 2017.10.31. at 14:42
    Permalink

    Egy dolog a versenypályán elért eredmény és más dolog az összeszerelési minőség. A “germán csodák” nem véletlenül lettek az autógyártás etalonjai! Nekem két db. Renaultom is volt, összesen 12 évig használtam a két autót és azt tudom mondani, hogy HULLADÉK MINŐSÉG! No, EZ a külömbség emberek! A BMW 20 év múlva is vígan fut majd, amíg a Renault-ból már rég újrahasznosított WC-ülőke lesz…

Vélemény, hozzászólás?