Nem kell a Tesla Roadsterre várni: kabrió készült a Model 3-ból

Vászontetőt kínál egy amerikai autóépítő cég a Tesla Model 3-hoz

Lehajtott tetővel is lehet mostantól élvezni a hangtalan suhanást, bár a Tesla Model 3 Convertible szépsége megkérdőjelezhető, ára pedig nem túl baráti.

Az elektromos autók gyors terjedése mellett kissé meglepő, hány szegmensben nem találhatunk még villanyautót. A legtöbb modell a kisautók, kompaktok, szedánok és SUV-k kategóriájába sorolható, egyelőre nem kapható még sem elektromos kombi, sem pedig kupé vagy kabrió. Nyilván az is szerepet játszik ebben, hogy a legnépszerűbb modellek elektromosításával érdemes kezdeni, de ez nem jelenti azt, hogy ne fordulna elő olyan vásárló, aki igényt tart például egy kabrió Tesla Model 3-ra.
Hirdetés
Az ilyen vevőket szolgálja ki a Newport Convertible Engineering, akik egyedi átalakítást kínálnak a Tesla kisebbik szedánjához, írja az InsideEVs. A vállalkozás már 37 éves szakértelemmel rendelkezik az autók kozmetikázása terén, ráadásul szerte a világon elérhető a szolgáltatásuk, Európában például Barcelonában is van értékesítési irodájuk. Számos egyéb modellhez hozzányúltak már, például a Toyota Priushoz is, most pedig a Model 3-at vették kezelésbe, ám alaposan megkérik a kabriósítás árát: ha kézzel működtethető tetőt szeretnénk, az 29.500 dollárba, átszámítva 9 és fél millió forintba kerül, az automatikusan működő verzióért viszont 39.500 dollárt, azaz 12 és fél millió forintot kérnek. Természetesen ez a Model 3 árán felül értendő. További kellemetlenség, hogy 2-3 hónapig tart a munka, ennyi időre ugyanis szükség van a tető levágásához, a karosszéria megerősítéséhez, a beltér anyagainak átszabásához és persze a puhatetős szerkezet beépítéséhez. Ezután még alapos tesztelésnek is alávetik a járművet, így garantált az eső és szél elleni védelem, illetve a Newport Convertible Engineering elmondása szerint a felépítésének merevségéből sem veszít az autó.
Hirdetés
Az átalakítás tehát alapos, a végeredményt látva azonban enyhén megkérdőjelezhető a kocsi létjogosultsága. Az arányok kissé furcsák, nem véletlen, hogy nem szedánból szoktak kabriót faragni - bár felhajtott tetővel még éppen nem üt el nagyon az eredeti formatervtől. A probléma inkább a lehajtott tetőszerkezettel van, ez ugyanis eléggé kiáll a karosszériából, ami nem csak az aerodinamikára hat kedvezőtlenül, esztétikusnak sem igazán nevezhető. A B-oszlopok közti merevítőrúd pedig szintén nem nagyon illik a képbe, de erre biztosan szükség van a karosszéria stabilitása érdekében. Mindenesetre kifejezetten érdekes jármű, és azt is el kell ismerni, hogy a nyitott tetős elektromos autózás terén jelenleg ez egyedi ajánlatnak számít, így ha valaki nem tud a Roadster érkezéséig várni, annak jó megoldás lehet ez az átalakítás - arról nem is beszélve, hogy Model 3 lévén, a hátsó üléssor praktikussága is megmarad.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?