Nem tűnik gyárinak, pedig az: nyújtott RAV4 készült a Toyotánál

Szabadidejükben szabadidőautót építettek a Toyota dolgozói

Hatalmasra nyújtott Toyota RAV4 készült a japán gyárban. Állítólag a világelső gyártótól megszokott minőségben és biztonsággal.

A Toyota központi, Takaoka üzemében készült el az a nyújtott RAV4, ami bár kifejezetten nem tűnik gyárinak, mégis az: a kisebb sorozatú modellekre szakosodott részleg fanatikus dolgozói készítették el - nem szerény átalakítással és annak ellenére, hogy ez a modell nem náluk készül.
Hirdetés
A különleges projekten kétszázan, négy hónapon át dolgoztak. Nem kellett fusizniuk, a projekt a gyárvezetés és a központ teljes támogatását élvezte, ami nyilvánvalóan a szokásosnál is magasabb minőségű munkára sarkallta a résztvevőket. Arról nem szól a fáma, hogy hány autót használtak fel ennek az egyetlen limuzinnak a gyártásához. Tekintve, hogy a központi tetőoszlopra a betoldott szakasz mindkét végén szükség volt (ez a belső képen egyértelműen látszik is), legalább kettőre tippelünk.
Hirdetés
A RAV4 lendületes vonalvezetése szemmel láthatóan megnehezítette a tervezők dolgát, hiszen az emelkedő övvonal, a finoman ívelő tetőlemez eredeti harmóniáját csak az elemek teljes újratervezésével lehetett volna megőrizni, erre pedig sem ideje, sem pénze nem volt a lelkes stábnak. A gordiuszi csomót nyílegyenesen – azaz egy teljesen egyszerű szakasz betoldásával – vágták át, és bár az autó így úgy néz ki, mintha képszerkesztő szoftverben született volna, ám a kidolgozás teljesen valódi, a fotók szerint korrekt iparosmunka.
Hirdetés
A 80 centis középső oszlop betoldásával a RAV4 5,4 méter hosszúra nyúlt. Hogy ennek van-e bármi haszna, az kérdéses, hiszen alapból sem szerény az autó hátsó lábtere, plusz ülések pedig nem kerültek az autóba. A hátul ülők így mindenesetre gond nélkül nyújtózhatnak előre. A fotó szerint egyedi lila padlókárpit került az átépített autóba, a videón pedig már dohányzóasztal és két puff is látható - igaz, ezek, a felvétel idejére az egyik alkotó nappalijából kölcsönzött tárgyak már aligha felelnek meg az amúgy állítólag az eredetihez hasonló biztonsági szintnek. Elöl nincs lényegi változás, a vezetői környezet nem változott, egyedül a műszerfalat borító pepita bőrkárpit jelzi, hogy nem egy alap RAV4-essel van dolgunk. A szerkezeti jellemzők is változatlanok: az átépített, jellemzően létraalvázas sztreccslimókkal ellentétben ez a RAV4 is önhordó acélkarosszériás. Bár töréstesztet az egyedi autóval nem végeztek, egy magasba húzott, majd elengedett teherlifttel terhelési próbát igen: a nyújtott SUV nem roppant meg, de a biztonság érdekében végsebességét 80 km/órában korlátozták.
A nyújtott RAV4 a hírek szerint a dolgozók dicsőségére a gyárban marad. Elképzelhető azonban, hogy később átkerül a Toyota központi múzeumába - szemléltetve azt, mire lehet képes egy vállalat, ha a dolgozók és a vezetők képesek egymást támogatva mindent megtenni ugyanazért a közös célért.
Hirdetés

Forrás: Smarter Media
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

Vélemény, hozzászólás?