Német váltót alkalmaz a Honda
Kilencedik fokozatba kapcsol a Honda is
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A kiváló nyolcfokozatú automatát készítő ZF kilencsebességes egysége nem újdonság, az azonban igen, hogy a japán Honda is alkalmazni fogja.
Kilencfokozatú automataváltóval könnyedén hagyható olyan hosszú végső áttétel, mellyel a 120 km/órás utazótempó 2000 1/perc alatti fordulattal futható - kellően erős motorral persze
A legújabb bejelentések szerint azonban nem így lesz. A Chrysler-Fiat csoport modelljeiben, s a hagyományos automataváltók fokozatversenyétől eddig hatos egységeivel távolmaradó Honda autóiban szerepelhet az elsők között. Az állítólag megdöbbentően kisméretű, egy híján tízfokozatú váltó az általa leváltandó hatsebességesekhez mérten 10-16 százalékos fogyasztáscsökkentést ígér, első- és hátsókerék-meghajtással, valamint stop-start elektronikával és hibrid hajtáslánccal is párosítható lesz, 480 Newtonméter nyomatékot bír majd el. Utóbbiból következik, hogy nem kicsiny teljesítményű modellekhez szánják, a Honda esetében például elsősorban a tengerentúli Odyssey, Pilot, Acura MDX és TL szériákhoz várhatjuk.