Olajkályhás a legújabb Porsche

Porsche Panamera Diesel - sportautó spórolósoknak

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Kinézetre nem változott, jól is megy, csak kevesebbet kér enni a Porsche legújabb modellje, a Panamera Diesel.


A Cayenne terepjáró után a négyajtós Panamera sportkocsit szintén utolérte a végzet: ez a második Porsche, amit dízelmotorral is kínálnak. Az augusztusi kiszállítással kapható modellben 3,0 literes, 250 lóerős, V6-os egység dolgozik, 550 Newtonméteres maximális forgatónyomatékkal. A sebességváltást 8 gangos Tiptronic S automata szerkezet végzi, és amíg a menetteljesítmények illenek egy Porschéhez (0-100 km/h: 6,8 s, végsebesség 242 km/h), addig az átlagfogyasztás, valamint a károsanyag-kibocsátás értéke nem megszokott adat ebben a kategóriában. Az iménti sorrendben a 6,5 l/100 km és a 172 g/km azonban még lejjebb is tornázható, mert csekély gördülési ellenállású gumiabroncsokkal szerelve további mínusz két deci gázolaj, és mínusz 5 gramm szén-dioxid a gyárilag szavatolt érték. Ha figyelembe vesszük, hogy a Panamera üzemanyagtartálya 80 literes, akkor elvileg 1270 km is megtehető egy tankolással, és azért elvileg, mert ilyen autóban tojással vezetni a talp alatt azért igencsak embert próbáló kihívás. A Porsche Panamera Diesel alapára Németországban 80 ezer euró.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?