Olcsóbb elektromos Volvo jön, legkisebb SUV-juk is frissül

A Volvo C40 Recharge egy belépő szintű, egymotoros változatot kap, az XC40 Recharge pedig megújul

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Motorból eggyel, kerékből kettővel kevesebb hajt a C40 Recharge új változatában, de ennek köszönhetően olcsóbb is lesz, miközben a hatótávra sem lehet panasz.

2017-ben indította útjára a Volvo eddigi legkisebb SUV-ját, az XC40-et, melynek sikere azóta is töretlen. Az azóta eltelt öt évben viszont nem sok újítást kapott a modell, pedig hagyományosan három, maximum négy év után már illene egy modellfrissítést eszközölni. Nem mintha ódivatú lenne az XC40, mindenesetre jól áll neki ez a mostani apró frissítés, amit kupés testvérének mintájára kapott. Főként a frontrészt tervezték újra a Recharge villanyverzión, a hűtőmaszkot imitáló dekorpanel elvesztette keretét, ettől még minimalistább hatást kelt. Valószínűleg apránként, évről évre hagyja majd el a Volvo és talán más márkák is a belső égésű motoros autókon megszokott, a villanyautókon már fölösleges részleteket - így például a hűtőmaszk helye is egyre kevésbé lesz majd elkülöníthető, mint ahogy a Tesla Model S-en is már rég nem erőlködnek ezzel a részlettel.
Hirdetés
A másik fontos újítás az első fényszórókat érinti, melyek egy az egyben az XC40 kupés testvérétől, a C40 Recharge-tól érkeznek. Továbbra is meghatározó a Thor kalapácsát idéző, T alakú, immár pixel LED-es lámpa (ami automatikusan kitakarja a szembe jövő forgalmat, miközben körülötte mindent megvilágít), de a fényszórók kontúrjának formája megváltozott, az alsó része már nem a felsővel párhuzamos, inkább felfelé ívelve, rövidebb úton köti össze a T alsó és belső végpontját, így lett szigorúbb az XC40 arca. A harmadik különbséget pedig szintén elöl, a lökhárítón találjuk, igazából ez is teljes egészében a C40-ről származik. A C40 Recharge sem maradt ki az újdonságok bevezetéséből. Bár újabb modellként vizuálisan nem kellett módosítani rajta, a meghajtások terén lefelé bővítették a palettát. Mostantól rendelhető egy egymotoros kivitelben, ami az első kerekeket hajtja, az összkerékhajtásról ennél tehát le kell mondani, cserébe viszont bizonyára jelentősen olcsóbb is lesz. A 69 kWh-s aksival párosított villanymotor egész sokáig elviszi a kocsit, WLTP szerint 434 km-t tud megtenni egy töltéssel, 10-ről 80%-ra pedig bő fél óra alatt fel lehet tölteni DC villámtöltővel. Ezekkel párhuzamosan a Volvo szeretné még jobban felpörgetni internetes eladásait, így van rá esély, hogy az eddigieknél még egyszerűbben lehessen mindent az otthonunk kényelméből kiválasztani új autónk konfigurálásakor és megrendelésekor.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?