Olcsóbb, könnyebb és nagyobb hatótávú lesz a Nissan Leaf

Nem várja ki a 3 éves kort, megújul a Nissan Leaf

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Jövőre végre a hazai piacon is kapható lesz a Nissan Leaf - állítólag. Addgira pedig új arcot is ölt a 2011-es Év Autója.


Már több mint két éve ismerjük, magunk először mintegy másfél évvel ezelőtt vezettük, azóta pedig az állatkertbe is eljutottunk vele, s többször láttuk - külföldön, de akár itthon is. Hamarosan több napos teszt során is kipróbálhatjuk a jövőre állítólag már a hazai - kinevezett - szalonokban is elérhető Nissan Leaf elektromos autót. Lehetséges azonban, hogy a heteken belül szerkesztőségünkbe érkező Leaf nem az lesz, ami jövőre a boltokba kerül, ugyanis Japánban most mutatkozott be a viszonylag fiatal, a modellfrissítések idejét jelző 3 éves kor helyett egyelőre mindössze 2 évet megélt Leaf frissített kiadása.
Kívülről minimálisak az ígért változások: három új szín, sötétszürke, ragyogó fehér és világos barack árnyalat; friss alufelnik és opcióként kékre színezett LED-es lámpák említhetők. Az utastérben frissített központi képernyő, rajta fejlesztett, madártávlati képet is adó kamerearendszer, valamint ionizátoros utastéri légfrissítő kapcsolója mondható újnak, a legfontosabb többlet a régi mostani Leafhez képest pedig a csomagtér 40 literrel növelt űrtartalma.
Csökkenhetett ugyanis a lítium-ion akkumulátor mérete, annak köszönhetően, hogy a Leaf fogyasztása/áramfelvétele is apadt. A fejlesztők leginkább a hajtásláncon dolgoztak, a villanymotor, az inverter, illetve a DC/DC konverter egy egységbe integrálásával a három egység mérete összességében 30 százalékkal apadt, az említett egységek tömege pedig 10 százalékkal lett szerényebb, ennek és egyéb súlyfaragásoknak köszönhetően 80 kilogrammal csökkent a Leaf saját tömege.
Az optimalizált hajtáslánc mellett az utastér fűtőrendszere, ülés- és kormánykerékfűtése is szerényebb fogyasztűsú lett, fejlődött a regeneratív fékrendszer, melynek eredményeként a Leaf - a korábbinál szerényebb méretű - akkumulátorokkal immár 228 kilométeres hatótávra is képes.
Hirdetés
Ellátmánya a korábbinál fényűzőbb, akár bőrüléses is lehet, ugyanakkor alapárát lejjebb viheti, hogy egy, az eddiginél szerényebben felszerelt "S" verzióval is meg fog jelenni, valamint a hazai piacra korábbi információink szerint már Angliából érkezik majd a Leaf.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?