Önálló sávot kapnak az önvezető autók Detroit elővárosában

Először egy 40 kilométeres szakaszon választják szét az emberi és a robot irányítású autókat

Egy hamarosan aktuálissá váló problémára kell választ találni, hiszen az önvezető autók és az emberi irányítású járművek harmonikus együttélése megoldásra vár. A szeparált úttest lehet az egyik alternatíva.

Nemrég számoltunk be a Toyota kutatásáról, ami az önvezető és a humán irányítású járművek együttes forgalmi jelenlétét vizsgálja. A probléma abból fakad, hogy az önvezetők görcsösen ragaszkodnak a szabályokhoz és óvatosak, míg az ember hozzájuk képest vakmerőbb, a szabályok betartására nem mindig ügyel. A japánok szerint a robot irányítású autók viselkedése könnyen felbosszantja a türelmetlenebb sofőröket, ezért a Toyota azon dolgozik, hogy egy kicsit vagányabbra hangolt önirányító autókat készítsen. A másik megoldás a teljes szeparáció, ami Detroit mellett hamarosan megvalósul.

Cavnue – The future of roads from Sidewalk Infrastructure Partners on Vimeo.

Hirdetés
Az első ilyen útszakasz Ann Arbor és Detroit között épül, mintegy 40 kilométer hosszúságban. A bemutató videó szerint a dedikált sávokat az útpálya belső felén alakítják ki, felfestéssel kiemelve a speciális jellegét. Az olyan járművekre is gondoltak, amelyeket ember és gép is irányíthat, így azok bizonyos pontokon becsatlakozhatnak az robotizált forgalomba. A fejlesztés nem csupán annyi, mint egy buszsáv kijelölése, a járművek és a környezet kommunikációját is ki kell építeni. A gyors és biztonságos sávok kialakításának tervezése már folyamatban van, várhatóan 2024-25 környékén vehetik birtokba a közlekedők.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?