Összkerékhajtást kap a Skoda Octavia RS
Négykerékhajtással és hatfokozatú DSG-vel is elérhető a Skoda Octavia RS
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A 230 lovas benzines mellett 184 lóerős dízellel is kapható a Skoda Octavia RS. Ezúttal utóbbi kap egy új hajtásláncot.
Kétszer nagyobb tapadást és gyorsabb kapcsolást tesz lehetővé a dízel Octavia RS-be érkező összkerékhajtás és hatfokozatú DSG váltó
2013-ban debütált, azóta pedig több, mint 58 ezer példányban kelt el az aktuális Skoda Octavia RS kiadása. A 184 lóerős gázolajos ezentúl összkerékhajtással és DSG váltóval is rendelhető - mind ötajtós, mind kombi kivitelben.
A 2,0 literes TDI teljesítménye nem változott, maradt ugyanúgy 184 lóerő, mint az elsőkerekes változat. Nyomatéka 380 Nm, amely 1750-3250 1/perc fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. Az új hajtáslánccal 7,6 másodperc szükséges a 0-100 km/órás sprinthez, a végsebesség 228 km/h, fogyasztása 4,9 l/100 km. Az elsőkerékhajtású ára jelenleg 9,3 millió forint, a 4x4 DSG változaté várhatóan meg fogja haladni a 10 milliót.
[i]“nem ismerve az autómat be szoktak próbálkozni.”[/i]
Meg is lehet nézni olyankor a hátsó rendszámukat. Amíg úgy nem csinál a kifújt orrú, mintha nem is sietne.
:-DDD
Én még a benzines 200 lovas RS-ben ültem. Nem volt rossz, de nem estem tőle hanyatt. A dízel egyértelműen gyengébb. Az alacsony fordulaton megjelenő nagy nyomatéktól sokan elájulnak, de az nem tart sokáig.
Az dízel RS-ek, meg úgy általában a tuningolt dízel -így magukat erősnek gondoló- Octaviák, nem ismerve az autómat be szoktak próbálkozni.
Így nagyjából fel tudom mérni az erejüket.
Nyilván nem gyengék, sőt még erősnek és gyorsnak is mondhatók az átlaghoz képest, de ez nem mindig elég.
Miért nem? Mert a Skoda sportmodellje hagyományosan RS? Sportmodell. Érted ugye?
Piac! Piac! Piac!
Többet adnak el dieselből.
Ennyi.
Amúgy a benzines is megkaphatná szerintem is.
A fos azért túlzás, de az RS jelző is az 🙂
Én csupán annyit kérdeztem, hogy aki azt mondja, hogy egy dízel Skoda RS fos, az mire alapozza ezt.
Ne keverjük bele az árakat, meg hogy mennyi köze van a rallyhoz.
Először is nézzük meg mit jelent az RS, számháborúig utána jutnánk el. De nem jutunk. Ez a Skoda nyomokban több mogyorót tartalmaz mint rally-t 🙂 Az előző széria pedig konkrétan házon belül is vicc volt azzal, hogy benzines palettán 25 lóerővel volt erősebb a második Skodánál. Persze jár hozzá kicsit keményebb futómű meg fék, na bumm… de mennyiért is? 😀
Az általam felsorolt típusokhoz volt szerencsém. s bizton állíthatom hogy a Renault 2.0 literes benzinese az Rs késsel villával ette meg a 2.0 dCi-t. A Skoda Rs-t még nem kóstoltam.
Ezt tapasztalatból írod vagy csak “számháborúzunk”?
Jelen esetben még benzines sem RS, csak egy erőltetett név, ugyanez dízelben még nagyobb szánalom 🙂
A kedves “dízel RS nem RS” hozzászólókat azért megkérdezném, hogy milyen autóval járnak, illetve inkább azt, hogy ültek-e már valaha bármilyen (dízel) RS-ben.
Ez szerintem sajnos nem a Skoda, hanem az anyavállalat döntése. 🙁
Maximálisan egyetértek veled -ebben a kérdésben-!
Nem értem a Skoda -t hogy miért csúfítja el az RS jelzést. Logikusabb lenne ha mondjuk azt az utat választanák, mint anno a Renault a megane 2 esetében. Ott az rs a csúcs benzines volt (250 Le-el), míg volt egy sportosabb megjelenésű és ültetett GT verziói is butított Rs motorral (180 paci) illetve egy csúcs dízellel (175 Le) .
Ez a beszéd volkszwagány,19-re lapot kér….
Dízelt nem vennék, a visszahívás után csak 120 lóerős lenne. 🙂
Nem is értem, hogy az IGAZI RS (a dízel szerintem nem az) miért nem kapja meg az összkerék hajtást.
Én egyértelműen azt választanám, nem a dízelt.
Vicces is RS dízel 😀
Mindig csodálkoztam, hogy az ez előttieknek nem volt elég erejük a “vagizáshoz”, aztán eszembe jutott, hogy van ebből dízel is. Sőt, talán abból fogyott a több.
Ez az új már erősebb, de szerintem a benzines az igazi, ha már RS.