Őszre olyan lehet az M0, mint egy igazi autópálya

Átadták az M0 legújabb szakaszát, az M6 és az 51-es út között

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vasárnapi ünnepélyes átadással megindult a forgalom az M0 autóút legújabb szakaszán. Őszre a teljes déli szektorra kétszer három sávot ígér a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

Megnyílt a közforgalom számára az M0 autóút M6-51-es út közötti, Szeged felé tartó, 11 km hosszú, 3 forgalmi és egy leálló sávos félpályája. Az új útszakaszt Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkár adta át 2013. június 30-án, azaz vasárnap délelőtt.
Az M0 útgyűrű - ma még természetesen java részt kétsávos - déli szektorán, a régió második legforgalmasabb autópályáján forgalmi sávonként mintegy 25 ezer jármű halad át naponta. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában zajló bővítés célja, hogy gyorsabbá, biztonságosabbá váljon a közlekedés, és a forgalmi akadályok miatt vagy balesetek bekövetkeztekor kialakuló torlódások megelőzhetők legyenek.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő közleménye szerint az M0 déli szektorának betonburkolata Magyarországon korábban még nem alkalmazott technológiával épül, amely nagyobb teherbírása miatt a legalkalmasabb a jelentős kamionforgalom viselésére. Felületképzése révén a járművek okozta zajhatás is alacsonyabbnak mondott.
Hirdetés
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője elmondta: „Az új szakasz megnyitásával a jobb pályán megszűnnek a torlódások, ezáltal a közlekedés biztonságosabbá és gyorsabbá válik.” A kivitelező kiszélesítette a sávokat és összesen 25 km zajvédő falat telepített. A pályaszakaszhoz két új Duna híd is tartozik, a hárosi Deák Ferenc- és a soroksári Dunaág híd.
Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium államtitkára kifejtette: „Már a befejező munkálatokat végzik az M0 déli szektor bővítésének további részén, az 51. számú főút - M5 autópálya között is. A szakasz átadása augusztus végén várható. A bővítés befejeztével szeptembertől az autóút az M7 és M5 autópályák között mindkét irányban 3 forgalmi sávossá válik, egy-egy leállósávval.” Magyarán az M0 déli szektora is olyan lehet végre, mint egy igazi autópálya, jelentősen ritkábbá válhatnak a rajta kialakuló balesetek és forgalmi dugók is.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Mégis, honnan másoltam volna, papa? 🙂 Ehhez nem kell különösebb tudomány meg guglizás, csak minimális tárgyi műveltség, aminek te láthatóan híján vagy.
    Jó. Figyelj, tudod mit? Én feladom. Legyen neked igazad, nyilván Németországban és Ausztriában is hülyék és azért beton borítja a legforgalmasabb, legleterheltebb autópályákat és autóutakat, mert nem értenek hozzá és nem kérdeztek meg téged, így nem tudhatják, hogy keményebb aszfaltkeverék sokkal jobb. Pont. Részemről a téma lezárva.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Szépen kimásoltál egy sort ami igaz is, de ez a jelenség inkább a lámpák és csomópontok előtt szokott érvényesülni, ahol megsüllyed az út és hullámos lesz, csakhogy ez nem a nyomvályú, ami nem több kilométeres szakaszokon egyhuzamban fordul elő… elvileg autópályáról beszélünk. Amúgy a kritikus pontokon keményebb aszfaltkeverék képes kompenzálni ilyesmit. Azért próbálkozásnak nem volt rossz Vipo 🙂

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Látom, a fizika sem lehetett az erősséged.
    A felforrósodott aszfalt többnyire az álló, dugóban veszteglő járművek alatt szokott megereszkedni, mert akkor éri a felületet folyamatos nagy terhelés.
    Kicsit több gondolkodást és kevesebb személyeskedést, úgy talán kevésbé válsz közröhej tárgyává.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    [i] nem a mozgó jármű alatt nyomvájúsodik az aszfalt[/i]
    Akkor hol, a fejen álló jármű alatt, vagy felette?:D Hagyjuk is, legalább a saját soraidat gondold át ha már másét nem tudod.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Én meg azon nem csodálkoznék, ha Gé horabora nickre váltott volna. 🙂
    Egyébként nem külföldről írogatok, egyszerűen csak képes vagyok örülni annak a kevés jó dolognak is, ami történik az országban, nem anyázok gondolkodás nélkül, tudatlanul mindenre, mint egyesek.
    Szar lehet az élet ezzel kényszerérzettel, hogy mindenért hőbörögni kell, ha kell, ha nem.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Nem csodálkoznék azon sem,ha ez a két nagy tudású,Vipo-Kempelen páros,külföldről irogatnák a baromságaikat,az ilyen “elfogadok mindent úgy,ahogy van” emberek miatt tart itt az ország,ahol tart!Ha meg egy gondolkodni is tudó ember,mint Gé is leirja a frankót,elharapják a torkát!Tiszta szégyen ez az ország!Gratulálok!

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    2. Elmondják a videóban is, hogy sokkal praktikusabb az aszfaltnál.
    3.

    Persze, hogy nem ingyen építik, zsenikém. Viszont a szakasz már felújításra szorult, így mindenképp hozzá kellett nyúlni. De nem te hőbörögtél pár hozzászólással ezelőtt, hogy veszélyes, meg keskenyek a sávok, stb.? Most megoldották, most az a baj. Neked mindegy mi, csak valamiért lehessen ugatni.

    “de ha megnézed mekkora forgalom van pl az M1-en ami sima aszfalt, akkor tisztán látszik, hogy aszfaltból is van ami bírná az M0 terhelését. Sokkal olcsóbban!”

    Most akkor döntsd már el, olcsón épülnek és jó minőségűek a magyar autópályák, vagy nem? Mert most éppen a korábbi állításaidat köpted szembe. 🙂
    Az M1-es teherforgalma pedig töredéke az M0-ásnak, ostobaság a kettőt összehasonlítani, már csak azért is, mert a körgyűrűn sokkal nagyobbak és gyakoribbak a dugók, és nem a mozgó jármű alatt nyomvájúsodik az aszfalt.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Ez aztán nagy teljesítmény volt:D Vegyük sorra mit is cáfoltál meg a videóval.
    1- Kevésbé kátyúsodik a beton.
    2- ?
    3- ?
    Ennyi. Nem mondtam, hogy a betont gyakrabban kéne javítani, az még az aszfaltra vonatkozott, de szépen időrendben le van írva és ha visszaolvasol neked is egyértelmű lesz. Az, hogy mibe került az M0 eddig, és hogy mindenhol máshol ennyi pénzért sokszor ennyi autópályát építenek eleve 3 sávval, az nem az én agyszüleményem. Ezek nyilvános adatok és egy időben elég sokat nyomták a médiában. Guglizzad ki ezt is:D Ja és csak neked Vipo, levezetem hogyan jön ki a durván háromszoros ár.
    Adott egy szakasz/ár amit tenderen megnyer valaki (legyen ez az összeg: X)
    Ehhez képest mire elkészül a szakasz, addigra kb kétszer ennyit ráköltöttek és még így is csúsztak időben (ez itt már Xx2)
    Most pedig elkezdik kibővíteni, és ugye nem gondolod, hogy ingyen. Ha értesz hozzá azt is tudod, hogy utólag hozzáépíteni sokkal nehezebb mint rögtön akkor lett volna, így többe is kerül, meg egyébként maga a beton is drágább technológia mint az aszfalt. (elérkeztünk ide… Xx3)
    Háromig talán el tudsz számolni, ha nem akkor leírom lassabban majd egyszer. A nyomvájúsodás tényleg az aszfaltra jellemző inkább, de ha megnézed mekkora forgalom van pl az M1-en ami sima aszfalt, akkor tisztán látszik, hogy aszfaltból is van ami bírná az M0 terhelését. Sokkal olcsóbban!

    Kempi (seggfejezés után azt hiszem már tegezhetlek, elég tré a szerkesztő ha ez még belefér) csak hogy te se maradj ki. A szűk jelentése nem kevés, szóval nem a 2×3 a baj, hanem hogy a sáv szélessége kevés. Nem nekem, hanem a kamionnak aki mellettem megy, mivel én is tartom a megengedett 90-es tempót ami egyébként az autópálya megcsúfolása. Remélem később a szélesítéssel ez legalább változik. A dugókról meg annyit, hogy az M0 felé az utak is bedugulnak pár perc alatt, amíg máshol egyszerűen az első lejárón le tudsz menni dugó esetén, az M0-nál ez sokszor órákba kerül. És igen, ez a rossz tervezés miatt van. De megnyugtatlak ezt sem én találtam ki, nálam sokkal okosabb szakemberek mondják.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Az előbb még a háromszorosát írtad… Mindegy, össze-vissza beszélsz, állandóan meghasonlasz.
    Az, hogy irreálisan alacsony áron lehet csak tendert nyerni és annyiból kivitelezhetetlen, még nem jelenti azt, hogy drágábban épülnek nálunk az autópályák, mint a környező országokban.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    gÉ BEST OF

    1. Az M0 nagyrésze tényleg katasztrófa, szűk kanyargós sávok – nettó marhaság, különösen a kanyargós duma. 2×3 sávszűk, akkora az arcod mi?
    2. Európa legdrágább és legjobb minőségű autópályái készülnek itt, amit három év után “hegeszteni” és kátyúzni kell. – nettó marhaság, a kátyús szakaszok 10 évesek, én veled tömetném be mindet.
    3. Az M0 meg reggel rendszeresen, és utána balesetek alkalmával órákra bedugul, – bazdmeg, ki hitte volna? A világ többi részén nincs ilyen, ott csak te közlekedsz az úton, más nem
    4. ha nyugaton meg olcsóbb és jobb is – nettó hülyeség, egyetlen méter autópálya költségét nem osztották meg veled seggfej.

    Bazz, érted itt veszélyességi pótlékot kellene kapnunk.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Gé, itt te vagy skizofrén baszki, egyik pillanatban ez a bajod, a másikban meg az.
    Kibasználak én az út szélére lapátolni, akkor legalább lenne valami hasznod fotelnindzsa. Így csak egy púp vagy, haszontalan, semmirekellő szájkaratéka. Meghagylak a kezelődnek.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Attól, hogy a kiírt összeg szakaszonként eltérően de átlagosan a kétszeresébe került mire felépült. Nyugodtan nézz utána, ehhez jön most a szélesítés amit nem grátiszban húznak.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Keversz valamelyik személyiségeddel. Először is nem alkottam véleményt senkiről csak az M0-ról, másodszor a saját véleményedet sem tudod megvédeni, nehogy támadni az enyémet, csak azt ismételgeted, hogy hülyeség és még oda is képzelsz valami személyeskedést a soraim közé mint valami skizofrén papagáj. Pofázni tényleg könnyű de ezt te tudod a legjobban:D

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Azért szélesítik, hogy biztonságosabb és gyorsabb legyen a haladás. Pár hozzászólással ezelőtt még az volt a bajod, hogy nem biztonságos. Most biztonságosabb lesz.
    Valóban csúszik a beton, viszont még mindig nem annyira, mint a nyomvájús aszfalt, aminek a felületén megáll a víz és az autód irányíthatatlanná válik.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Csak,hogy ne csak pesti sírást halljak.
    Szegeden átadták a várost elkerülő autópályát,melyen természetesen helyi halandó nem kerülheti ki a várost,csak útdíj ellenében,nos a szétba..ott városi utakat meg otthagyták úgy,ahogy voltak.
    Fiam 5 éve külföldön él,múltkori itthon létekor említette meg a városban autózva,hogy 15 éve,mikor kismotor jogsit szerzett,és tanultak vezetni konvojban,nos ugyanazok a kátyúk,ugyanazok a keresztbordák ugyanott vannak.
    Mi a xar változott szerintetek Pol-Pot városban 15 éve?
    A hajam színe maximum….

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Beszéljünk a sokkal rövidebb Hungária körútról, melyet szátb@sztak a kamionok és mint eb a sz@rát úgyhagyott a közútkezelő, bármelyik is legyen az illetékes! Árkok, gödrök, ‘lépcsősorok’, milló hossz- és keresztborda, mint egy terepralley-n a Sziklás Hegységben… Nem csoda, hogy ott létesült a Vakok Intézete, úgysem látják hol élnek, de pont jó terepgyakorlatnak…
    A körút helyett egész máshol évtizedekig építenek egy sz@ros metrót 1000x drágábban és mire átadják – úgy 10 év múlva – tuti, hogy már fel is kell újítani, elavul az egész ahogy van! A kamionok útdíját kötelező lenne visszaforgatni a szétk#rt városi utak visszaállítására, mert ez nem állapot amióta ez a sorozatosan hozzánemértő, szakmaiatlan vezetés van! (De előtte még ugye meg kell építeni a semmire nem jó stadiont is, naná, hogy a tehergk-kal folyamatosan szétterepezve majd a Hungária körutat! )

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Aha, kezdődik a meg nem értett zseni című epizód. Milyen ellenérv? Mire? Hülyeségre? Ugyan már…egyébként ha neked van jogod olyan valakikről véleményt alkotni, akiket nem ismersz, akkor téged miért ne hülyézhetne le bárki?

    Én nem győzködlek cimbora, csak javaslom, hogy ha olyan kurva okos vagy, akkor makogás helyett csinálj jobbat. Pofázni ugyanis nagyon könnyű dolog, Javasoltam, hogy fogjál lapátot és tömd be a kátyúkat…mert jelen pillanatban úgy néz ki, hogy a dumáláson kívül nem igazán van kedved semmi máshoz.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Nem járok ki kátyúzni, de nem is okádok tudatlanul. Nagy különbség kettőnk közt.
    Ráadásul ugyanúgy fizetek az utakért, mint te, aki hülyeségeket beszélsz.
    nem a véleményed zavar, hanem a marhaság.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Én szivatlak? Új korában is kétszer annyiba került mint amit beharangoztak és most még szélesítik, de szerinted nem drága. Ennyit mondtam nem többet, de én vagyok a helikopter:D A betonlap meg csúszik (tapasztaltam és esőben elég durva tesztek is vannak róla) az újramart redős felületű meg lezabálja a gumit, ezért nem szeretem. Nincs több keresztkérdés, ha más a véleményed nekem az is elfér, csak akkor ne az enyémet kritizáld.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Te tényleg ennyire értetlen vagy, vagy csak szívatsz? Te írtad, hogy a balesetek miatt állandóan dugó van. Erre reagáltam, hogy a balesetekről nem a minisztérium és nem is az autópályakezelő tehet. Ha te ezt magadra vetted, sajnálom.

    A betonút előnye többek között, hogy nem lesz nyomvájús, és sokkal igénytelenebb és tovább bírja, mint az egyszerű bitumenes aszfalt. Olyan forgalmas szakaszon, mint az M0, szinte kötelező lenne a betonburkolat. Nagyon sok országban, főleg Ausztriában és Németországban is találkoztam már ilyen autópályákkal.
    De nyilván mindenki hülye, csak te vagy helikopter.

    Feleslegesen teszed fel a keresztkérdéseket, én nem vagyok olyan piszok okos mint te. Keress valami illetékest, és hőbörgés helyett olvasd el cikket, pont arról szól, hogy a kiszélesítéssel biztonságosabb lesz a körgyűrű és kevesebb lesz a dugó.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Jaah, hogy nem nekem mondtad, csak az én kommentemre válaszoltál, értem:D
    Ha már én ennyire hülye vagyok magyarázd el miért olyan jó az a betonlap, és miért került majdnem 3x annyiba az M0 minden szakasza mint a tervezett, és miért kell 20 év hozzá, és miért kátyúsak 3 év utána az új szakaszok. Köszi!

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Nem neked mondtam, feleslegesen veszed magadra, visszaolvashatod mit írtam, ha elsőre nem sikerült megérteni.
    Te írtad azt a hülyeséget, hogy Európa legdrágább autópályája, én csak egy példát írtam, de nem csak Romániában drágább 1 km szakasz megépítése.
    A betonlap kritizálásával meg elárultad, mennyire konyítasz az egészhez. Persze nincs ezzel gond, ebben az országban mindenki elhiszi magáról, hogy jobban ért az autóhoz, az oktatáshoz, a focihoz, a gazdasághoz, az egészségügyhöz, stb., mint a szakemberek.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Leírtam a véleményem, zavar?
    Én fizetek az útért többször is mint kéne, ne haragudj ha ezért cserébe elvárnék némi minőséget. Te talán kijársz éjjelente kátyúzni valahova?

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Miért nem csinálod jobban koma? Fikázni nem olyan bonyolult dolog. Például neten lógás, hülyeség firkálás helyett tehetnél valamit az ügyért, ami ezek szerint neked annyira fontos, hogy simán károgsz miatta!

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Most nekem mondod, hogy ésszel kéne közlekedni, mikor én a dugóban állok. Nyilván ezért is én vagyok a hibás. Az M0 nagyrésze tényleg katasztrófa, szűk kanyargós sávok, leállósáv nincs vagy kilóg belőle aki megáll. A Betonlapos szakaszt már nem is említem, és a kutyát nem érdekli, hogy Romániában drágább ha nyugaton meg olcsóbb és jobb is. Érdekes, nem? Ja és ne azt az árat nézd amivel a tendert elnyerték, hanem amibe a végén került. Kicsit más a kép, és mint mondtam minőségre is bóvli kategória.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Talán ésszel kellene közlekedni és akkor nem dugulna be a balesetek miatt.
    Nem az NFM tehet arról sem, hogy egyes agysebészek menetiránnyal szemben hajtanak be a körforgalomba, az autósok 2/3-a pedig nem tudja, hogy működik a dupla sávos körforgalom.
    Annak meg bátran nézz utána, mennyibe kerül más országokban főleg Romániában 1 km autópálya megépítése, ha már megint előkerült a “magyarótópályaalegdrágábbótópálya” demagóg bullshit.

  • 2017.10.30. at 01:43
    Permalink

    Olyan telhetetlen vagy… Európa legdrágább és legjobb minőségű autópályái készülnek itt, amit három év után “hegeszteni” és kátyúzni kell. Az M0 meg reggel rendszeresen, és utána balesetek alkalmával órákra bedugul, de ha esetleg nem, akkor is gyorsabb átmenni pesten:D Szóval nincs miért kapkodni, majd az eútdíj bevételeiből elkészül egyszer.

Vélemény, hozzászólás?